Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حائری زاده سخنران و کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ماه ضیافت الهی گفت: در ماه رمضان خداوند نعمت و پاداش‌های فراوانی در اختیار انسان قرار می‌دهد به گونه‌ای که حتی استراحت انسان در این ماه ثواب است. در نتیجه انسان باید یاد بگیرد که از این فرصت‌های طلایی خداوند، استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماه رمضان فرصت خلوت با پروردگار را به انسان می‌دهد که در رفتار خویش بازنگری کرده و از پوچی نجات پیدا کند .

بیشتر بخوانید

اسرار پنهان از ماه مبارک رمضان +فیلم

وی ادامه داد: یکی از نکاتی که در ماه رمضان مطرح است بحث نظم است. نظم معضل بسیاری از جوانان است. ماه رمضان بهترین فرصتی است که می‌توان تمرین و اراده خویش را در این زمینه تقویت کرد؛ زیرا همه امور خداوند در ماه رمضان از سحر تا افطار با نظم و حساب پیش می‌رود و در این ماه خداوند به ما آموزش می‌دهد که برای موفقیت نیاز به نظم و برنامه تری است.

این کارشناس مذهبی در پایان گفت: یکی دیگر از کار‌هایی که باید در این ماه مبارک انجام دهیم تقویت اراده است و اینکه اگر تصمیم به کاری گرفتیم به عاقبت آن فکر کنیم، همان گونه که خاتم النبیین (ص) می‌فرمایند: «اذا هممت بامر فتدبر عاقبته»؛ هرگاه تصمیم به کاری گرفتی، اول در آثار، نتایج و عواقب آن فکر کن و بیندیش. در نتیجه ما باید در ماه رمضان از این شرایط که در اختیارمان قرار گرفته، استفاده کنیم، زیرا خداوند ماه رمضان را قرار داده تا ما را بیامرزد، حال هر شخصی خود را در معرض آمرزش پروردگار قرار دهد، برده است.

در ادامه شما می‌توانید صحبت‌های حجت الاسلام سید مهدی حائری زاده را مشاهده کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عطر بندگی ماه رمضان رمضان 1400 ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۸۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مشاور استاندار بوشهر در ترویج امور قرآنی و مدیران عامل صنعت آب و برق، ظهر یکشنبه در آئین تجلیل از قرآن آموزان و روزه اولی‌های فرزند همکاران شرکت‌های تابعه صنعت آب و برق استان بوشهر اظهار کرد: شرکت‌های آب و برق استان بوشهر علیرغم ترافیک کاری بالا، اهتمام ویژه ای به مسائل فرهنگی و قرآنی دارند.

علیرضا یزاف خاطرنشان کرد: وزارت نیرو همواره یکی از دستگاه‌های شاخص در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی بوده است و حمایت مدیران عامل شرکت‌های تابعه این وزارتخانه در استان بوشهر از امور فرهنگی قابل تقدیر است.

وی افزود: همه اتفاقات فرهنگی و دینی که در شب‌های ماه مبارک رمضان و دیگر ایام سال رقم می‌خورد باعث می‌شود تا ارزش خدمت رسانی تخصصی دستگاه‌ها به مردم دوچندان شود.

امام جماعت شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در نمازخانه کوی آبشیرین کن در طول ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: با برنامه ریزی مناسب و تشکیل جلسات پیش از ماه مبارک رمضان، اقدامات متنوعی جهت همکاران صنعت آب و برق و خانواده‌های ایشان در نمازخانه کوی آبشیرینکن انجام شد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مطلق گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن ویژه فرزندان همکاران، بیان احکام و مسائل دینی، اقامه نماز جماعت و برگزاری جلسات قرائت قرآن از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین احیا شب‌های قدر و استفاده از ظرفیت ائمه جماعت صنعت آب و برق در راستای مشاوره امور دینی و فرهنگی از دیگر اقدامات این حوزه است.

در ادامه این برنامه گروه نمایشی «عمو سید و خرگوش ناقلا» به اجرای تئاتر با هدف انتقال آمیزه‌های دینی پرداختند و از روزه اولی‌ها و فعالین مراسم قرآنی و نماز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6091044

دیگر خبرها

  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»