Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خبرگزاری «نشانه»  افغانستان امروز شنبه اعلام کرد که نمایندگان ازبکستان، قزاقستان، ترکمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان و اتحادیه اروپا با انتشار یک اعلامیۀ مشترک بر برقراری صلح پایدار در افغانستان تأکید کردند.

این اعلامیه، برقراری صلح در افغانستان را فرصتی برای تقویت مناسبات منطقه‌ای برای نیل به توسعه اقتصادی در آسیای میانه ارزیابی کرد و نوشت: ادامه جنگ، خشونت و ناامنی در افغانستان فرصت‌های بزرگ اقتصادی را در منطقه از بین برده است و در عین حال به گسترش دامنه فقر و مهاجرت های در منطقه کمک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اعلامیه همچنین رشد گروه‌های تروریستی و افراط ‌گرایی مذهبی را از پیامدهای ادامه جنگ و ناامنی در افغانستان توصیف کرد و افزود: دولت افغانستان و گروه طالبان باید روی گفت‌وگوهای صلح تمرکز و برای یافتن یک راه حل سیاسی برای پایان جنگ در این کشور تلاش کنند.

این کشورها گفته اند که توافق صلح احتمالی افغانستان باید به دوام ارزش‌های دموکراتیک در این کشور منجر شود و خواسته‌های همه گروه‌های سیاسی و اجتماعی در آن بازتاب داده شود.

این اعلامیه امروز در حالی منتشر شد که آمریکا تصمیم گرفته است تا پیش از ۱۱ سپتامبر تمام نیروهای خود را از افغانستان خارج کند و این وضعیت در افغانستان نگرانی‌های را نیز از آغاز یک جنگ دیگر داخلی بوجود آورده است.

برچسب‌ها جنگ افغانستان اتحادیه اروپا آسیای میانه مذاکرات صلح افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ افغانستان اتحادیه اروپا جنگ افغانستان اتحادیه اروپا آسیای میانه مذاکرات صلح افغانستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند

به گزارش صدای ایران،ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بار‌ها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بار‌ها اعلام کرده نیرو‌های مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشور‌های خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند، زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشور‌های منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آنها شده تصمیم‌گیری کنند.

دیگر خبرها

  • مبارزه کاراته‌کاران خراسان رضوی در مسابقات آسیای مرکزی
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • رقبای جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی