Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@18:43:48 GMT

با مهمترین مراحل پروپوزال نویسی آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۹۸۱۳

با مهمترین مراحل پروپوزال نویسی آشنا شوید

روپوزال نویسی یکی از مشکلات اصلی دانشجویان ارشد و دکتری است. البته پروپوزال نویسی فقط مختص دانشجویان و ارائه آن ها به دانشگاه ها نیست، بلکه افراد زیادی برای اجرا و انجام برخی پروژه های علمی نیازمند نوشتن طرح اقتصادی یا همان پروپوزال هستند.

پروپوزال نویسی یکی از مشکلات اصلی دانشجویان ارشد و دکتری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته پروپوزال نویسی فقط مختص دانشجویان و ارائه آن ها به دانشگاه ها نیست، بلکه افراد زیادی برای اجرا و انجام برخی پروژه های علمی نیازمند نوشتن طرح اقتصادی یا همان پروپوزال هستند. پروپوزال در حقیقت نوشتن ایده یک پروژه و ملزومات اجرایی آن است. امروزه برخی موسسه ها خدمات پروپوزال نویسی را به تمام این افراد ارائه می کنند. این موسسه با توجه به نوع تحقیق و نام و عنوان پروپوزال مورد نظرتان را برایتان می نویسند، یا به شما رد نوشتن و ارائه یک پروپوزال کامل و بی نقص کمک می کنند. در ادامه این متن قصد داریم بیشتر اهمیت پروپوزال نویسی و نحوه نگارش آن بپردازیم. 

 

چگونه پروپوزال نویسی بیاموزم؟

برای نوشتن یک پروپوزال جامع و کامل باید نحوه نگارش آن را پله پله بیاموزید. پروپوزال نویسی از آن جهت اهمیت دارد که قرار است تحقیق و پروژه شما را به طور خلاصه به دیگران با استفاده از منابع علمی و درست توضیح دهد و آن ها را برای انجام پروژه قانع کند. به طور معمول پروپوزال با هدف اجرای یک طرح به اساتید و صاحب نظران از جمله سرمایه گذاران ارائه می شود. به همین دلیل باید به گونه ای نوشته می شود که از همان ابتدای امر نظر تمام این افراد را جلب کند. به همین دلیل شما باید مراحل و ترتیب نوشتن یک پروپوزال را به خوبی بشناسید و آن ها را با دقت اجرا کنید. نوشتن هر بخش از پروپوزال نیازمند برخی منابع و اطلاعات است که حتما باید قبل از شروع نوشتن آن ها را جمع آوری کرده باشید. 

مهمترین مراحل پروپوزال نویسی

ارائه کنندگان خدمات پروپوزال نویسی اظهار می کنند که برای نوشتن یک پروپوزال انجام 7 رمحله بسیار اهمیت دارد. این 7 مرحله به شما کمک می کنند که در انتهای کار نگارش یک پروپوزال بی نظیر در اختیار داشته باشید و بتوانید با دلایل علمی نظر همه افراد را جلب کرده و حتی باعث شوید که تمام افراد شما را به انجام طرح تشویق کنند. در زیر به معرفی این 7 مرحله به اختصار می پردازیم.

---

موضوع یا عنوان تحقیق

اولین قدم در نوشتن پروپوزال این است که بدانید درباره چه چیزی قرار است تحقیق کنید. باید بدانید که موضوع تحقیقتان چیست و با کمک مشاورین ارائه کننده خدمات پروپوزال نویسی عنوان مناسبی برای تحقیق خود انتخاب کنید. عنوان باید به نحوی نوشته شود که با خواندن آن بتوان موضوع پژوهش و حتی نتایجی که قرار است بدست بیاید را حدس زد. 

بیان مسئله

مرحله بعد نوشتن بیان مسئله است. این یکی از مهمترین بخش های پروپوزال نویسی است، چرا که باید در ابتدا برای خوانندگان پروپوزال خود ثابت کنید که اصلا لزوم انجام این طرح چه چیزی است و چه مشکلات و مسائلی شما را به انجام آن تحقیق وا داشته است. بنابراین ابتدای هر تحقیقی باید معلوم شود علت و دلیل انجام آن چه چیزی است. 

پیشینه پژوهش یا مرور ادبیات

پیشینه تحقیق که در برخی پروپزال ها با نام مرور بر ادبیات نیز شناخته می شود  از شما می خواهد که تمام تحقیقات و نتایج قدیمی تر که در موضوعات مشابه با موضوع شما انجام شده است را جمع آوری کنید. به این صورت شما از طریق تحقیقات و مقالات معتبر و آخری پژوهش ها در پرپوزال خود لزوم انجام تحقیق را به اثبات می رسانید.  از طرفی به این نتیجه می رسید که تحقیقات گذشته برخی مسائل را به خوبی بیان نکرده اند و شما با انجام این پژوهش می توانید برخی مسائل را تبیین کنید. 

تعیین اهداف پژوهش

بعد از نوشتن منابع و پیشینه تحقیق خود نوبت به توضیح دادن هدف های تحقیق خود هستید. با تعیین این مرحله شما هدف هایی را برای تحقیق خود تعیین می کنید که در نتیجه گیری باید پاسخ صحیحی برای این اهداف داشته باشید. ممکن است در طول مسیر به برخی نتایج دیگر را بدست بیاورید و اهداف خودتان بی نتیجه بماند. در ارزیابی نهایی ممکن است نمره خوبی بدست نیاورید. پس دقت کنید که اهدافتان را دقیق انتخاب کنید. 

مفروضات پژوهش

مفروضات پژوهش باید به درستی نوشته شوند. در تحقیقات فرضیه های شما نتایج شما هستند که در صورت اثبات به یک نظریه تبدیل می شوند. مفروضات تحقیق سبب می شود داوران پروپوزال شما بدانند که در انتهای پایان نامه چه چیزهایی به طور دقیق از تحقیق شما می خواهند.

--- مواد و روش ها

قسمت مواد و روش ها شامل تمام منابع و موادی است که برای اجرای تحقق خود نیاز دارید. بر تحقیقات آزمایشگاهی مواد آزمایشگاهی که نیاز دارید را به طور دقیق بیان می کنید. این موضوع باعث می شود که مخارج انجام این تحقیق به طور دقیق بدست آید. 

منابع و مآخذ

در آخر نوشتن هر طرح، پروپوزال، کتاب، مقاله و هر چیز دیگری لازم است که منابع و مآخذ خود را به درستی بنویسید. باید منابع تمام مطالب علمی از جمله پیشینه تحقیق و بیان مسئله خود را با ذکر منابع ذکر کنید. 

 

 

 

جمع بندی

در متن بالا با نحوه نگارش یک پروپوزال آشنا شدید، اما توصیه ما به شما این است که جهت پروپوزال نویسی از افراد حرفه ای در این کار راهنمایی بخواهید. امروزه موسسات بسیاری خدمات پروپوزال نویسی ارائه می کنند. جهت آشنایی با این موسسات می توانید به سایت نیازیتو niazito.com مراجعه کنید. نیازیتو یک مرجع بزرگ جهت معرفی بهترین و معتبرترین کسب و کارهاست و شما می توانید با مراجعه به این سایت تمام نیازمندی های خود را برطرف سازید. 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: یک پروپوزال تحقیق خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۹۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با مشکلات ناشی از افکار منفی آشنا شوید

افکار منفی باعث بروز مشکلات تیروئیدی، ضربان قلب سریع، مشکلات گوارشی، فشار خون بالا و درد پایین کمر می‌‎‎شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، افکار منفی یکی از مشکلات و دغدغه‌های اساسی در بین بسیاری از افراد جامعه است که ممکن است باعث بروز مشکلاتی مانند اضطراب، افسردگی، استرس و عزت نفس پایین شود؛ در ادامه به بررسی مشکلات ناشی از افکار منفی می‌پردازیم:

مشکلات تیروئیدی

افکار منفی می‌تواند بر عمکلرد غده تیروئید که متابولیسم، سطح انرژی و خلق‌وخو را تنظیم می‌کند، تأثیر بگذارد؛ نتایج بررسی‌های منتشر شده نشان می‌دهد که استرس مزمن و احساسات منفی می‌تواند تعادل هورمون‌های تیروئید در بدن را مختل کند و منجر به ایجاد شرایطی مانند کم کاری یا پرکاری تیروئید شود، این شرایط می‌تواند علائمی مانند خستگی، افزایش یا کاهش وزن و نوسانات خلقی را به همراه داشته باشد.

ضربان قلب سریع

افکار منفی مزمن می‌تواند پاسخ استرس بدن را تحریک کند و منجر به افزایش ضربان قلب شود، نتایج بررسی‌های انجام شده حاکی از این است که استرس مزمن و احساسات منفی می‌تواند در ایجاد مشکلات قلبی عروقی از جمله ضربان قلب سریع نقش مهمی داشته باشد، این خطر با گذشت زمان می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های قلبی جدی‌تر مانند حملات قلبی را افزایش دهد.

مشکلات گوارشی

سلامت روده ارتباط مستقیمی با سلامت روان افراد دارد و افکار منفی می‌تواند برای سیستم گوارش خطرناک باشد، استرس و احساسات منفی می‌تواند تعادل باکتری‌های روده را مختل کند و باعث ایجاد مشکلات گوارشی مانند سندرم روده تحریک‌پذیر، رفلاکس اسید معده و زخم معده شود.

فشار خون بالا

تفکر منفی مزمن می‌تواند سطح فشار خون را افزایش دهد و باعث بروز دیگر مشکلات قلبی عروقی شود، افرادی که به صورت مداوم احساسات منفی را تجربه می‌کنند، به مرور زمان بیشتر در معرض فشار خون بالا قرار می‌گیرند.

درد پایین کمر

احساسات منفی مانند استرس، اضطراب و افسردگی می‌تواند کمردرد را تشدید کند؛ نتایج پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که دارای احساسات منفی مزمن هستند، بیشتر از دیگران در معرض کمردرد قرار دارند، متخصصان معتقدند که ارتباط بین احساسات منفی و کمردرد با افزایش تنش عضلانی و التهاب ناشی از استرس مرتبط است.

کد خبر 751309

دیگر خبرها

  • طرح تفصیلی کرج تا خردادماه تصویب می‌شود+فیلم
  • با مشکلات ناشی از افکار منفی آشنا شوید
  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • با نواده پژو ۴۰۵ معروف آشنا شوید /عکس
  • چهره‌های مشهور ادبیات که مست عشق پارسا پیروزفر را دیدند | میرجلال‌الدین کزازی: از آغاز تا انجام، شادمان و خشنود بودم...| تصاویر
  • تشرف ۸۵۵ نفر زائر از استان اردبیل به حج تمتع
  • دستمزدم برای فسیل کم بود
  • همدستی زن جوان با مرد آشنا برای قتل شوهرش