Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@00:25:03 GMT

جراحی بینی ، محبوب ترین عمل زیبایی برای تغییر چهره

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۹۹۶۰

جراحی بینی ، محبوب ترین عمل زیبایی برای تغییر چهره

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی یکی از عمل های رایج جهت بهبود وضعیت نامتناسب صورت در افراد مختلف می باشد. انگیزه ی هر فرد برای انجام جراحی بینی می تواند متفاوت باشد و محدوده ای از ایجاد تغییر در شکل بینی تا بهبود شرایط تنفسی را در بر میگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی یکی از عمل های رایج جهت بهبود وضعیت نامتناسب صورت در افراد مختلف می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگیزه ی هر فرد برای انجام جراحی بینی می تواند متفاوت باشد و محدوده ای از ایجاد تغییر در شکل بینی تا بهبود شرایط تنفسی را در بر میگیرد. ساختار بینی در بخش فوقانی آن استخوانی و در بخش تحتانی( نوک بینی) غضروفی است. در روند جراحی زیبایی بینی امکان ایجاد تغییر در استخوان, غضروف, پوست یا هر سه مورد وجود دارد. در این زمینه لازم است با جراح مشورت کرده و بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ نمایید.

تاثیر جراحی بینی بر چهره

در طی انجام جراحی بینی یا رینوپلاستی شما در صدد ایجاد تغییر و متعادل کردن نسبت اندازه ی بینی با صورت خود هستید. در این جراحی می توان اندازه ی پل بینی, عرض بینی, اندازه و حالت نوک بینی را تغییر داد بنابراین پس از انجام عمل انتظار داریم تغییرات مثبتی در چهره ی فرد ایجاد شود. همچنین برخی افراد دارای سوراخ های بینی با شکل نامتناسب هستند که در این مورد نیز انجام جراحی پلاستیک بینی تاثیر بسزایی در اصلاح ظاهر صورت دارد.

 

مزایای جراحی بینی

در برخی از افراد به دنبال سوانح رانندگی یا در پی فعالیت های ورزشی در باشگاه ممکن است تیغه ی بینی آسیب دیده و انحراف در مسیر راه هوایی ایجاد شود بنابراین در اینجا تنها با هدف اصلاح و بهبود تنفس فرد می توان اقدام به جراحی بینی (با هدفی غیر از زیبایی) کرد. همچنین در مواردی نیز وجود توده های خوش خیم بینی به نام پولیپ باعث می شوند راه هوایی مسدود شده و فرد نیاز به جراحی بینی داشته باشد. البته برخی افراد صرفا با هدف زیباتر شدن ظاهر خود اقدام به جراحی بینی می کنند.

 

معایب جراحی بینی

همانند تمام اقدامات تهاجمی جراحی, برای رینوپلاستی نیز خطرات و عوارض احتمالی وجود دارد از جمله: کاهش حس بویایی به دنبال جراحی بینی, کاهش کنترل آبریزش بینی, کاهش حس نواحی پوستی در بینی, عوارض ناشی از بیهوشی عمومی و دریافت داروهای آن و یا  نارضایتی از ظاهر جدید ایجاد شده را می توان نام برد.

 بهترین تاثیر جراحی بینی بر چهره در چه سنی محتمل است؟

با افزایش سن, رشد اعضای بدن نیز به تدریج کامل خواهد شد. در این میان اعضای صورت نیز به رشد نهایی خود رسیده و طبق نظر متخصصان جراحی زیبایی می توان پس از اتمام 18 سالگی( گذشتن دوره ی بلوغ) برای جراحی بینی اقدام کرد. البته در بانوان سن اتمام رشد بینی 16 سالگی می باشد. در برخی موارد ممکن است نیاز باشد پیش از سن مورد تایید, اقدام برای جراحی صورت گیرد از جمله مواردی که آسیب بینی و سپتوم( دیواره ی بینی) بسیار شدید بوده و تنفس فرد دچار اختلال شده است. باید در نظر داشت که انجام جراحی در سنین پایین تحت تاثیر رشد بینی و بافت های آن قرار گرفته و احتمال تغییر آن بسیار زیاد است. البته در سوی دیگر طیف نیز سنین بالا برای جراحی قرار دارند که اهمیت آن از نقطه نظر توانایی بدن برای ترمیم زخم و تغییرات ناشی از جراحی است. به طور کلی می توان بیان کرد سن مناسب برای گرفتن بهترین تاثیر ناشی از جراحی بینی بر چهره در محدوده ی 18 تا 60 سالگی قرار دارد.

مشاوره و آزمایشات پیش از جراحی بینی

برای انجام جراحی پیش از هر کاری لازم است با بهترین جراح عمل بینی خود مشاوره کنید و پیرامون اهداف مورد نظر خود از جراحی صحبت کنید. هیچ گاه از پرسیدن سوالات خود خجالت زده نباشید و تمامی نقاط مبهم در رابطه با عمل جراحی خود را بپرسید. پس از انجام مشاوره, ممکن است پزشک متخصص برای شما چند آزمایش درخواست کند از جمله سی بی سی( سنجش پارامترهای هموگلوبین و هماتوکریت و حجم سلول های خونی), سدیم ,پتاسیم( الکترولیت های مهم در کنترل مایعات و حجم سلولی), کراتینین و نیتروژن ادرار( برای بررسی اوره در خون و کارکرد صحیح کلیوی).

اقدامات لازم پیش از جراحی بینی

پس از تعیین وقت عمل توسط پزشک, شما باید به مدت دوازده ساعت پیش از شروع جراحی از خوردن پرهیز کنید. همچنین  مصرف برخی داروها از جمله آسپرین و مکمل های گیاهی نیز باید قطع گردد ولی در رابطه با جایگزینی و چگونگی مصرف آنها حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید. سابقه ی هرگونه بیماری زمینه ای یا حساسیت های دارویی را به پزشک خود اطلاع دهید. در صورتی که در گذشته عمل جراحی خاصی انجام داده اید لازم است در سوابق خود آن را لحاظ کنید به خصوص اگر در طول عمل دچار مشکل خاصی شده باشید( برخی از افراد به صورت ژنتیکی دارای نقص آنزیم های متابولیزه کننده ی داروهای بیهوشی هستند و ممکن است در فرایند ریکاوری و بهوش آمدن دچار مشکل شوند.)

تغییرات بینی در طی جراحی

برخی افراد به دنبال کوچک کردن بینی هستند و برای این منظور غضروف بینی یا استخوان آن را تراشیده و کوچک سازی بینی انجام می گیرد. در برخی موارد نیز افراد نیاز به استفاده از غضروف سایر نواحی بدن همچون لاله ی گوش و دنده برای ترمیم سپتوم بینی دارند. برخی افراد نیز صرفا برای ترمیم انحراف تیغه ی بینی بدون ایجاد تغییر در ظاهر آن اقدام به انجام جراحی بینی می کنند. در جراحی بینی گوشتی دکتر مسعود راستکاری تیغه بینی با استفاده از گرافت ها یا غضروف های مصنوعی تقویت می شود تا بعد از جراحی بینی دارای تیغه مستحکم و قوی باشد

اقدامات پس از جراحی بینی

پیش از هرچیز, در طی ریکاوری پس از عمل نیاز است شخصی بر بالین شما حضور داشته باشد و حداقل شب اول بعد عمل را در کنار شما سپری کند. بانداژ و مش های قرار داده شده در بینی( به منظور حمایت و حفاظت از ساختار های جدید بینی) ممکن است کمی برای شما ناراحت کننده باشد ولی طی یک هفته پس از عمل توسط پزشک از بینی خارج شده و احساس بهتری پیدا می کنید ولی به مدت 6 ماه تا یکسال باید از چسب های مخصوص بینی استفاده کنید. ممکن است طی چند هفته ورم ایجاد شده در بینی شما از بین رفته ولی نتیجه ی نهایی عمل جراحی پس از یک سال نمایان خواهد شد. در رابطه با دامنه ی مجاز فعالیت های ورزشی خود پس از انجام عمل جراحی بینی با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

 

منبع: دانا

کلیدواژه: انجام جراحی بینی ایجاد تغییر جراحی بینی جراحی بینی جراحی زیبایی برخی افراد عمل جراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۹۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت تلخ زیبای ۲۷ساله، یک ایران را متاثر کرد

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

سرنوشت تلخ زیبای ۲۷ساله، یک ایران را متاثر کرد 

کشف بقایای زنان شکنجه و خفه شده به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»


منطق پیچیده «گربه‌ها» به روایت عکس‌های خنده‌دار


تصمیمی که امروز روی اعصاب مردم راه رفت


خبری که ۳۴میلیون ایرانی را آشفته و پریشان می‌کند!


ثبت دو تصویر متفاوت از مراسم امروز بیت رهبری


عکسی که از تغییر چهره خبرنگار صداوسیما وایرال شد


اظهارات سردار رادان درباره نحوه اجرای طرح حجاب
پادشاه عربستان در بیمارستان بستری شد


تشکیل یک استان جدید تصویب شد
درگذشت یک پیشکسوت فوتبال در حین مسابقه با استقلال


قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم


تغییر چهره «شاهزاده یوری» ۱۸سال بعد از سریال جومونگ


کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل


ترفند عجیب آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی


این دو بیماری را به خاطر کلیه‌ها کنترل کنید


این ادویه پیری را شکست می‌دهد


هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟


سفر به گورستان مرموز و باستانی خالد نبی


شخصیت کارگردان در «افعی تهران» بالقوه می‌تواند قاتل باشد


۳ خاصیت اساسی و بی‌نظیر تخم‌مرغ که احتمالا نمی‌دانستید

دیگر خبرها

  • تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات | چهره محبوب آبی‌ها به ایران برمی‌گردد؟
  • سرنوشت تلخ زیبای ۲۷ساله، یک ایران را متاثر کرد
  • زیر تیغ
  • شرم از بدن
  • تغییر چهره متین ستوده بازیگر لیسانسه‌ها بعد از ۸ سال
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است
  • جراحی زیبایی کامران نجف‌زاده؛ از عمل بینی تا کاشت مو!
  • عجیب ترین سفارش ها برای عمل های زیبایی؛ از گوش برجسته تا بینی زین اسبی
  • عکس| جدیدترین تصویر از آلن دلون/تغییر چهره عجیب آقای بازیگر در 88 سالگی