Web Analytics Made Easy - Statcounter

در طول دهه‌های گذشته، سیاه پوستان آمریکا همواره با تبعیض نژادی از سوی پلیس آمریکا بوده‎اند. خبرگزاری میزان - با ادامه محاکمه افسر آمریکایی متهم به قتل جورج فلوید، دوباره توجه‌ها بر تجربه سیاه پوستان در ارتباط با پلیس آمریکا متمرکز شده است.   این موضوع همچنین با مرگ یک مرد سیاه پوست در نزدیکی مینیاپولیس پس از شلیک گلوله توسط پلیس، برجسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اقلیت‌ها بیشتر توسط پلیس آمریکا کشته می‌شوند   اگرچه سیاه پوستان کمتر از ۱۴ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، اما آن‌ها تقریبا ۲۴ درصد از تیراندازی‌های مرگبار توسط پلیس از سال ۲۰۱۵، که بیش از ۶ هزار مورد بوده را تشکیل می‌دهند.   تعداد کل تیراندازی‌های مرگبار نسبتا ثابت باقی مانده است و از سال ۲۰۱۵ پلیس آمریکا سالانه حدود هزار نفر را در آمریکا کشته است.   تحقیقات بیشتر نشان می‌دهد که میزان شلیک مرگبار پلیس به سیاه پوستان غیرمسلح در آمریکا بیش از ۳ برابر شلیک به سفیدپوستان است.       سیاه پوستان بیشتر از دیگران توسط پلیس متوقف می‌شوند   مطالعات نشان داده است که افراد سیاه پوست بیشتر در ایست‌های ترافیکی توسط پلیس متوقف می‌شوند.   یکی از جدیدترین مطالعه‌ها که در سال ۲۰۲۰ توسط دانشگاه استنفورد با تجزیه و تحلیل ۱۰۰ میلیون توقف ترافیکی توسط ادارات پلیس در سراسر آمریکا انجام شده، نشان می‌دهد که رانندگان سیاه پوست حدود ۲۰ درصد بیشتر از رانندگان سفید متوقف شده اند.   این مطالعه همچنین نشان می‎دهد که رانندگان سیاه پوست پس از متوقف شدن، ۲ برابر بیشتر از رانندگان سفیدپوست مورد جست‎وجو قرار می‌گیرند؛ اگرچه از نظر آماری احتمال حمل چیز‌های غیرقانونی توسط این افراد کمتر است. بیشتر بخوانید: قتل سیاه پوستان در آمریکا و چرایی گسترش اعتراضات ضد نژادپرستی انتشار ویدئوی شلیک پلیس آمریکا به جوان سیاه پوست در مینیاپولیس سیاه پوستان بیش از دیگران به دلیل مصرف مواد مخدر دستگیر می‌شوند   سیاه پوستان به دلیل مصرف مواد مخدر با سرعتی بسیار بیشتر از سفیدپوستان آمریکایی دستگیر می‌شوند، اگرچه بررسی‌ها نشان می‌دهد که مواد مخدر در سیاه پوستان و سفیدپوستان در سطح مشابهی استفاده می‌شود.   در سال ۲۰۱۸، از هر ۱۰۰ هزار سیاه پوست در آمریکا حدود ۷۵۰ نفر به دلیل مصرف مواد مخدر دستگیر شدند و این در حالی است که از هر ۱۰۰ هزار سفیدپوست آمریکایی حدود ۳۵۰ نفر دستگیر شدند.   نظرسنجی‌های قبلی در مورد مصرف مواد مخدر نشان می‌دهد که سفیدپوستان با نرخ‌های مشابه مواد مخدر استفاده می‌کنند، اما سیاه پوستان اغلب بیشتر دستگیر می‌شوند.    به عنوان مثال، یک مطالعه توسط اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا نشان داد که سیاه پوستان به دلیل داشتن ماری جوانا ۳.۷ برابر بیشتر از سفیدپوستان دستگیر می‌شوند، حتی اگر میزان مصرف ماری جوانا آن‌ها یکسان باشد.     سیاه پوستان بیشتر زندانی می‌شوند   طبق آخرین اطلاعات، سیاه پوسیتان آمریکا ۵ برابر سفیدپوستان و ۲ برابر با آمریکایی‌های اسپانیایی تبار زندانی می‌شوند.   بر اساس آمار‌ها در سال ۲۰۱۹، سیاه پوستان حدود ۱۳ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دادند، اما تقریبا یک سوم جمعیت زندان‌های این کشور از این قشر تشکیل شده بود.   با وجود اینکه سفیدپوستان آمریکایی بیش از ۶۰ درصد از کل جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، اما حدود ۳۰ درصد از جمعیت زندان‌ها مربوط به این افراد است.   این آمار نشان می‌دهد که به ازای هر ۱۰۰ هزار سیاه پوست، بیش از هزار نفر زندانی می‌شوند و این در حالی است که این آمار برای سفیدپوستان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۲۰۰ نفر است.     انتهای پیام/ برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر دستگیر می شوند مصرف مواد مخدر نشان می دهد سیاه پوستان پلیس آمریکا ۱۰۰ هزار توسط پلیس سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۰۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، پس از تخریب این سد تاکنون اجساد ۴۲ نفر پیدا شده است و در روزهای قبل نیز سیل در سایر مناطق ده‌ها قربانی برجا گذاشته بود و اکنون مقامات می‌گویند به طور تخمینی مجموع تلفات این حوادث از ۱۲۰ نفر بیشتر شده است.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، یک سخنگوی دولت هشدار داد که بارندگی ها ظرفیت سدهای برق آبی را پر کرده است و یک سرریز گسترده مناطق پایین دست را تهدید می کند.

گروه‌های نجات در حال حفاری در میان گل‌ولای برای یافتن بازماندگان در چندین روستا از جمله کاموشیری و کیانوگو در شهرستان ناکورو هستند و بیم آن می‌رود که شمار جان‌باختگان بیشتر شود.

خبرگزاری رویترز به نقل از «استفان کی‌روی»، فرمانده پلیس محلی گزارش داد ۱۷ نفر از جان‌باختگانی که اجسادشان پیدا شده است کودک بودند.

در پی این حوادث و به دلیل پیش‌بینی هواشناسی دولت، بازگشایی مدارس در سراسر کنیا را به تعویق انداخته است.

بیش از ۱۳۰ هزار نفر بر اثر سیل آواره شده‌اند و بسیاری از مردم در مدارس پناه گرفته‌اند.

همچنین باران‌های شدید تانزانیا و بروندی را هم دربرگرفته است.

به گزارش بی‌بی‌سی، از ژانویه تاکنون حداقل ۱۵۵ نفر در تانزانیا بر اثر بارندگی شدید و در پی آن جاری شدن سیل جان باخته‌اند.

در بوروندی نیز نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر آواره شده‌اند.

کد خبر 848413 منبع: ایسنا برچسب‌ها سيل خبر مهم کنیا حوادث جهان سد

دیگر خبرها

  • فیلم/ رفتار وحشیانه پلیس آلمان با حامیان فلسطین
  • وحیدی: قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • فیلم| رفتار شرم آور پلیس آمریکا با یک زن مسلمان
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • رفتار شرم آور پلیس آمریکا با یک زن مسلمان | ویدئو
  • نمای حیرت‌انگیز اسب سیاه آسمان از نگاه تلسکوپ فضایی جیمز وب / عکس و فیلم
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی نشان از ادعای دروغین آزادی بیان
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد