Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: یک زن می‌گوید ساعاتی پس از تزریق واکسن کرونا دچار مشکلات پوستی حاد شده است که ظاهری مانند هیولا به وی داده است تا حدی که دیگران می‌گویند شبیه یه جانوار فضایی ناشناخته شده است.

سوزی فوربس، ۴۹ ساله، اهل لیچفیلد، استافوردشایر، چند ساعت پس از دریافت اولین دوز واکسن آسترازنکا، دچار تغییر شکل شد و احساس می‌کرد که یک موجود  بیگانه است، زیرا حباب‌هایی از بازو‌های وی بیرون می‌آمد که بسیار وحشتناک بود و صورت وی نیز بسیار بزرگ شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوربس، که از سندرم گیلن-باره رنج می‌برد (یک بیماری خود ایمنی که در آن بدن به اعصاب حمله می‌کند.) پیش از این نیز، از واکنش‌های آنافیلاکتیک به پنی سیلین و داروی ضد بیماری استمتیل رنج برده است و در نتیجه فکر می‌کرد که ممکن است واکنش شدید به واکسن نیز داشته باشد.

آژانس تنظیم دارو‌ها و محصولات بهداشتی انگلیس می‌گوید تقریباً از هر ۱۰ نفر یک نفر عوارض جانبی ناشی از واکسیناسیون را تجربه می‌کند. بیشتر علائم آنفولانزا، مانند خستگی و سردرد هستند و علائمی مانند ورم و بثورات که در صورت سوزی فوربس دیده می‌شود بسیار نادر محسوب می‌شود.

فوربس گفت پزشکان قبل از  واکسیناسیون باید وضعیت سلامتی وی را در نظر می‌گرفتند، اما بی توجه به سوابق بیماری وی، کار تزریق را انجام داده اند. وی می‌گوید، من به پزشکم گفتم: "شما می‌دانید که من به پنی سیلین و استمتیل و هر ماده مشتقی حساسیت دارم؟ و دکتر گفت: بله چیزی نیست. "

 

در عرض دو ساعت ورم حبابی شکل بزرگی روی مچ دست وی ایجاد شد و وی بلافاصله با پزشکان تماس گرفت چرا که وحشت کرده بود. وی افزود: "احساس سوختگی درجه سه روی کل بدن من وجود داشت. " این زن اکنون از نیرو‌های بهداشت و درمان منطقه محل زندگی خود شکایت کرده است.

برچسب ها: واکسن آسترازنکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: واکسن آسترازنکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۲۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ وزیر بهداست درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره کمبود دارو برای بیماران تالاسمی با تأکید بر اینکه بنای ما و اولویتمان این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز و کمبودها را تامین کنیم، گفت: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، ولی تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد.

خدمات پزشکی به کودکان تا ۷ سال رایگان شد

دکتر عین اللهی همچنین با اشاره به اینکه حوادث و بیماری‌ها در هفت سال نخست زندگی می‌تواند در بقیه عمر باقی بماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آن ها ایمن شود. این موضوع به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداست در خصوص ابهام‌ها و ادعاهایی که در خصوص عوارض واکسن آسترازنکا در میان مردم مطرح می‌شود از دادن پاسخ صریح و مشخص خودداری کرد و صرفا گفت: کمیته علمی داریم که متشکل از ۶۰ نفر از بهترین دانشمندان کشور است. بیشترین واکسن مصرفی ما سینوفارم بود که از چین وارد شده بود. سینوفارم کم عارضه ترین واکسن بود و در کشور حدود ۱۵۵ میلیون دوز از این واکسن استفاده شد. کمیته واکسن ما عوارض را رصد می کند و ما حداقل عوارض را در کشور داشتیم. اگر واکسن مصرف نمی شد، ضایعاتی زیادی داشتیم، اما موفق شدیم کرونا را کنترل کنیم.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود