Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@23:09:07 GMT

هنوز به قله موج چهارم کرونا نرسیده ایم

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۲۱۶۶

هنوز به قله موج چهارم کرونا نرسیده ایم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، دکتر علیرضا رئیسی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان اینکه واکسن شفافارمد و انستیتو پاستور وارد فاز سوم آزمایش بالینی شده اند گفت: بر خلاف بسیاری از کشورها ما چشم انداز خوبی برای واکسن داریم، واکسن شفافارمد (کووبرکت)، مؤسسه رازی، انستیتو پاستور مراحل نهایی تولیدشان را می‌گذرانند و انشاالله تا تیرماه واکسیناسیون عمومی را می‌توانیم شروع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه ۷ کشور دنیا ۸۶ درصد واکسن کل جهان را در اختیار دارند گفت: کشورهایی مثل چین که خودش تولید کننده واکسن است حدود ۹ درصد جمعیتش را واکسن زده، ژاپن و کره جنوبی یا کانادا هم درصد بسیار کمی از جمعیتشان تاکنون واکسن گرفته اند و ما از این بابت عقب نیستیم و مردم نگران نباشند ما چشم انداز خوبی برای واکسن و واکسیناسیون داریم.

رئیسی گفت: ما تا امشب برای ۵۱۰ هزار نفر واکسن زده ایم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین موج چهارم کرونا را قابل مقایسه با موج‌های قبل ندانست و افزود: این موج بیماری با سرعت انفجاری سرایت می‌کند و ورودی بیمارستان‌ها و بیماران سرپایی بسیار بالا رفته، اما هنوز به قله این موج نرسیده ایم.

او گفت: پیش بینی ما این است که این هفته و هفته آینده بیماری به همین سرعت پیش برود و احتمالاً تا هفته آینده به قله برسد، اما از وضع قرمز این قله به زودی خارج نخواهیم شد.

رئیسی با بیان اینکه شاید تا خرداد درگیر این موج باشیم گفت: با ادامه این وضع در صورت رعایت کامل پروتکل‌ها تا اوایل خرداد می‌توانیم بیماری را کنترل کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با انتقاد از کاهش رعایت پروتکل‌ها گفت: هنوز میزان رعایت پروتکل‌ها در شهرهای قرمز و نارنجی به حد مطلوب نرسیده است و ۳۰ تا ۴۰ درصد رعایت نمی‌شود، اما رعایت همه پروتکل‌ها باید بالای ۹۰ درصد باشد تا بتوانیم پاندمی یا اپیدمی را کنترل کنیم و نتیجه بگیریم.

رئیسی گفت: اگر اداره‌ای واقعاً می‌تواند این یک هفته، ۱۰ روز را تعطیل کند، چون فعالیت ادارات، با تردد و مترو و اتوبوس مرتبط است که از کانون‌های انتقال بیماری هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تشکر از سازمان هواپیمایی و راه آهن که پروتکل‌ها را بالای ۹۹ درصد رعایت می‌کنند گفت: متأسفانه ما در اتوبوس بین شهری و درون شهری و مترو واقعاً مشکل داریم.

او گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم از این موج عبور کنیم، مجموعه پروتکل‌ها از ماسک زدن و خودداری از تردد غیر ضروری، پرهیز از اجتماعات و دورهمی ها، و شستن دست‌ها و فاصله گذاری همه باید رعایت شود تا نتیجه بگیریم، حداقل باید این موج را جدی بگیریم.

کد خبر 5191512

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا علیرضا رئیسی ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا کووید 19 ستاد ملی مقابله با کرونا شیوع کرونا روزه داری سازمان غذا و دارو تغذیه سالم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ماه رمضان ۱۴۰۰ بهداشت دهان و دندان اهدای خون سعید نمکی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۲۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد

طرفداری| مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که در صورت اجرا نشدن آیین‌نامه‌های جدید لیگ برتر، فصل آینده به تعویق می‌افتد.

امیرمهدی علوی در گفت‌وگوی تلفنی با اخبار ورزشی شبکه سوم سیما در خصوص حواشی اتفاقات دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر اظهار داشت:

باید آیین‌نامه اجرایی کانون هواداری کشور تشکیل شود و اسامی تایید شده باشگاه‌ها به اطلاع فدراسیون فوتبال برسد تا در فایل مرتبط با بانک اطلاعاتی هواداری ذخیره شود. نکته دوم، بحث بلیت‌فروشی هوشمندانه برای مسابقات تیم میزبان رقابت‌های لیگ برتر برای فصل آینده است تا هر فردی به صورت هوشمند در صندلی خودش قرار بگیرد. این موضوع باعث نظم بیشتر می‌شود.

وی افزود:

بحث سوم، تجهیزات در ورزشگاه‌ها است که باید در استاندارد برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و بر اساس الزام‌های AFC باشد. همچنین هماهنگی‌هایی با سایت ثبت احوال در جریان است تا در حوزه بلیت فروشی آنلاین، افراد در صندلی مرتبط با خود قرار بگیرند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه تضمینی برای اجرای این آیین‌نامه وجود دارد، گفت:

اگر این الزامات انجام نشود، لیگ آینده به تعویق می‌افتد و تا انجام تمامی موارد آغاز نمی‌شود. پس از پایان لیگ امسال، موارد اجرایی را هفته به هفته به اطلاع می‌رسانیم. بر اساس همین آیین‌نامه، LOC برگزاری مسابقات لیگ برتر وقف برگزاری مسابقات کنفدراسیون آسیا خواهد بود.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • جدول لالیگا در پایان هفته سی و چهارم
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • تارتار: تشنه برد هستیم و برای رتبه چهارم تلاش می‌کنیم
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • داور چهارم دیدار استقلال تغییر کرد
  • داور دیدار استقلال و ذوب آهن تغییر کرد
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • اتلتیکو مادرید به سهمیه لیگ قهرمانان نزدیک شد