Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@02:55:50 GMT

سمنو‌ی به + طرز تهیه

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۲۷۳۹

سمنو‌ی به + طرز تهیه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز قصد داریم طرز تهیه  سمنو‌ی به  را به شما آموزش دهیم.

 

بیشتربخوانید 

طرز تهیه خورش مالاوابیج غذای بی نظیر شمالی

مواد لازم

گندم پوست نگرفته...... ۱ کیلوگرم

آردسن یا آرد سنگک (سبوس‌دار) ....۳ کیلو

به خرد کرده..... ۱ عدد درشت

خلال پسته ..... به میزان لازم

خلال بادام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... به میزان لازم

روش تهیه

گندم را تمیز کنید و به مدت ۲ روز خیس کنید. آن‌گاه روزی چندبار آب آن را عوض کنید تا گندم‌ها جوانه بزند. حالا پارچه تمیزی در آبکش قرار دهید و گندم را در آن بریزید. اطراف پارچه را روی گندم جمع کنید و زیر آب بگیرید. سبد را در جای مناسبی مانند آشپزخانه قرار دهید. هرازگاهی زیر شیر آب بگیرید تا خیس شود. پس از ۳-۴ روز (بسته به دمای محیط) جوانه‌های گندم در حد یک بند انگشت بلند می‌شوند. در این زمان جوانه را از چرخ گوشت رد کنید و در آب سرد غوطه‌ور سازید و از صافی (تنظیف) رد کنید. ۳ بار تفاله‌ها را با آب مخلوط کرده و از صافی رد کنید. اینک در قابلمة مناسبی آرد را با شیرابه گندم مخلوط کنید تا مانند دوغ رقیق شود. حالا روی حرارت قرار دهید و با قاشق، چون پیوسته آن را هم بزنید تا بجوش آید. دقت کنید این عمل هم زدن باید ادامه داشته باشد تا سمنو غلیظ شود. سپس مجدداً ۴-۵ بار سمنو را با آب سرد رقیق کرده و بپزید تا رنگ سمنو کم کم تغییر کرده و غلیظ شود. در مرحله آخر که آب اضافه می‌کنید به را نیز به سمنو اضافه کنید تا عطر، طعم و مزه خاصی به سمنو دهد. البته می‌توانید از بادام با پوست استفاده کنید، که بادام را باید در مرحله دوم رقیق کردن اضافه نمائید. پس از ۵ بار پخت، سمنو را باید با حرارت بسیار ملایم دم کرده و پس از آن سمنو را بکشید و با خلال پسته و بادام بیارائید.

خواص سمنو

سمنو از عصاره جوانه گندم تشکیل می‌شود و یکی از سین‌های سفره هفت سین است که خواص فراوانی برای سلامتی دارد. این سین مغذی سفره هفت سین نمادی از قدرت و برکت محسوب می‌شود و در روز‌های پایانی سال به صورت گروهی در برخی از مناطق کشور طبخ می‌شود. ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های موجود در سمنو آن را به یکی از پر خاصیت‌ترین مواد غذایی تبدیل نموده است.

منبع: شور و شیرین 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی آشپزی ایرانی آشپزی خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۲۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در بازدید از برداشت گندم مزارع کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت:از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۲۱ هزار ۳۲۰ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان خریداری شده است.
سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت حدود۳۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر برای برداشت گندم و ۱۶ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک میکنند.
سیدحسینی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت شد و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
  • امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • حدود ۲۸۶ هزار تن گندم در خوزستان حمل شد