Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@20:52:57 GMT

گفتگوی تلفنی پوتین با بشار اسد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۲۷۶۴

گفتگوی تلفنی پوتین با بشار اسد

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با ارسال پیامی، روز استقلال سوریه و خروج آخرین نظامی فرانسه از خاک این کشور در سال ۱۹۴۶ موسوم به "یوم الجلاء" را به بشار اسد، همتای سوری خود تبریک گفت.

بر این اساس، پوتین در این پیام تأکید کرد روسیه از حفظ حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه پیام خود بر عزم کشورش برای ادامه تلاش مجدانه در راستای تضمین امنیت، ثبات و بازسازی سوریه تأکید و ابراز اطمینان کرد تداوم توسعه روابط روسیه و سوریه در عرصه‌های مختلف به نفع دو ملت دوست است.

رئیس جمهور روسیه همچنین برای رئیس جمهور و مردم سوریه سلامتی، موفقیت و زندگی آرام آرزو کرد. خبرگزاری سانا پیشتر گزارش داد: به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد خروج استعمارگران فرانسوی از سوریه و در چارچوب روابط ارتش‌های سوریه و روسیه، مراسمی در پایگاه روسی حمیمیم در سوریه برگزار شد.

علی عبدالله ایوب، جانشین فرمانده کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه، وزیر دفاع و معاون نخست وزیر سوریه نیز در این مراسم حضور داشت. منصور عزام، وزیر امور ریاست جمهوری سوریه نیز از دیگر حاضران در این مراسم بود.

استانداران لاذقیه و طرطوس و برخی مسئولان حزبی و شماری از افسران ارشد فرماندهی کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه نیز به همراه خانواده‌های خود در این مراسم شرکت داشتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۲۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزای ریانوستی، وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای از رایزنی وزیر امور خارجه عربستان با همتای روس خود خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، رایزنی امروز به صورت تلفنی انجام شده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: سرگئی لاوروف و وزیر امور خارجه عربستان در مورد چشم انداز توسعه روابط بین دو کشور و نیز موضوع تشدید درگیری ها میان فلسطینیان و (رژیم) اسرائیل گفتگو کردند.

از سوی دیگر، الشرق الاوسط نیز در این باره نوشت: فیصل بن فرحان بن عبدالله وزیر امور خارجه عربستان روز سه شنبه با سرگئی لاوروف همتای روس خود تماس تلفنی داشت.

دو طرف در مورد روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه دو کشور گفتگو کردند.

کد خبر 6099640

دیگر خبرها

  • پوتین در مراسم تحلیف: روسیه از گفتگو با کشور‌های غربی امتناع نمی‌کند
  • مراسم باشکوه تحلیف پوتین به عنوان ریاست جمهوری
  • مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • آنچه در مراسم تحلیف «پوتین» گذشت+ فیلم
  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه