Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی افغانستان طی سخنانی در یک نشست خبری در کابل٬ پایتخت این کشور در واکنش به تصمیم واشنگتن مبنی بر خروج نظامیان این کشور تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ از افغانستان اظهار داشت: «این تصمیم نشست استانبول را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. موضع‌گیرى اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا، نقض توافق‌نامه دوحه و تاخیر خروج نیروهاى آمریکایی از افغانستان٬ وضعیت را پیچیده کرده و موانعى در برابر نشست احتمالی استانبول ایجاد کرده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نشست مهم در مورد بحران افغانستان با اشتراک تمامى جهت‌هاى تأثیرگذار داخلى و خارجى در استانبول افزود: «این نشست هم امیدواری‌ها و نگرانی‌ها را نیز به همراه دارد. طرف‌های که خواهان خاتمه جنگ و رسیدن به صلح هستند، نتظاراتى از این نشست داشتند. اما طرف‌های که منافع شان با ادامه جنگ گره خورده است، نگرانی‌هایی نسبت به این نشست داشتند. اما تحولات اخیر سرنوشت این نشست را مبهم کرد».

حکمتیار در مورد نشست استانبول با محور روند صلح افغانستان ابراز امیدواری کرد که نشست استانبول طبق برنامه قبلى و با اشتراک همه طرف‌ها برگزار شود و موضوعات مهم دستور کار این نشست هم باید آتش‌بس، توافق برای تشکیل دولت جدید و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت باشد.

وی تاکید کرد: «افغان‌ها مى‌توانند با استفاده از این فرصت راه حل افغانى براى برون‌رفت از بحران موجود و پایان دادن به جنگ تحمیلی در این کشور ارائه کنند، مشروط بر اینکه صادقانه و به هدف رسیدن به صلح به نشست استانبول شرکت کنند. براى عبور از مرحله ناامن و بى‌ثبات کنونى، به توافقات و اقدام‌هایی نیازمندیم که افغان‌ها را در جلوگیرى از سقوط نظام و متلاشى شدن تشکیلات، نهادهاى ادارى، امنیتى و نظامى کمک کند. از سوی دیگر انتقال مسالمت‌آمیز و قانونمند حاکمیت را تضمین کند».

وی همچنین با ارائه طرح مستقل صلح برای نشست استانبول اعلام کرد که طرح‌های که از طرف ریاست جمهوری و شورای عالی مصالحه ملی افغانستان منتشر شده است، نه عملى است و نه امکان توافق بر آن وجود دارد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: گلبدین حکمتیار نشست استانبول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۲۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از مقام‌های اسرائیلی که نام‌های آنها را ذکر نکرده است مدعی شد که آمریکا ارسال مهمات و تسلیحات را برای نخستین بار از روز ۷ اکتبر (۱۵ مهر) به اسرائیل به حالت تعلیق در آورده است.

آکسیوس به نقل از مقام‌های اسرائیلی گزارش داده که توقف ارسال مهمات، نگرانی‌های جدی داخل کابینه اسرائیل ایجاد کرده است.

کد خبر 849520 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه آمریکا و اسرائیل

دیگر خبرها

  • حضور دنیلو در فینال کوپا ایتالیا در هاله‌ای از ابهام
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ درویش با نظر چه کسی مذاکره می‌کند؟
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد