Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، زنجبیل یا زنجفیل در فصول سرد سال عصای دست سیستم ایمنی بدن است. گیاه زنجبیل خواص ضد ویروسی و ضد التهابی بی‌نظیری دارد که بدن را در مقابل ویروس‌های آنفولانزا، سرماخوردگی و کرونا ویروس‌ها تقویت می‌کند. طبق گفته‌های طب سنتی طبع گرم و خشک زنجبیل برای تسکین درد مفاصل، عفونت لگن و کلیه و التهاباتی از این دست بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف کم و مداوم زنجبیل برای رفع سردی اعصاب، لرزش دست، سستی و خواب گرفتگی دست و پا و ضعف اعصاب بسیار مفید است. طرز تهیه مربای مجلسی سیب و زنجبیل از قدیم در تبریز و سایر شهر‌های سردسیر مرسوم بوده است. در کنار طرز تهیه دمنوش زنجبیل و چای زنجبیل بد نیست ۲ طرز تهیه مربای مجلسی زنجبیل تازه با شکر و مربای زنجبیل بدون شکر با عسل را هم  بخوانید.

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از رولت کباب مجلسی به روش‌های مختلف و ساندویچ پنیر کبابی در فر و تابه تا انواع دسر‌های خوشمزه مخصوص ماه رمضان + تصاویر

طرز تهیه مربای زنجبیل تازه با شکر


مواد لازم

زنجبیل تازه: نیم کیلوگرم

شکر: ۸۰۰ گرم

آب: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری


طرز تهیه

برای درست کردن مربای زنجبیل ابتدا پوست زنجبیل را بگیرید و با رنده درشت رنده کنید. سپس زنجبیل رنده شده را در یک قابلمه بریزید، مقداری آب اضافه کنید و روی شعله متوسط گاز بگذارید تا جوش بیاید. وقتی محتویات قابلمه به جوش آمد ۵ دقیقه روی حرارت نگه دارید و سپس محتویات قابلمه را از صافی رد کنید.

چند بار زنجبیل آبکش شده را با آب سرد (۵ یا ۶ بار) بشورید تا تندی زنجبیل گرفته شود. سپس زنجبیل را در یک قابلمه ترجیحا مسی یا لعابی بریزید، شکر و ۳ لیوان آب را اضافه کنید و روی شعله بسیار ملایم گاز به مدت ۱ ساعت مربا را بپزید. در ۳ دقیقه پایانی پخت آبلیمو را اضافه کنید. بعد از پخت مربا یک شب تا صبح درب قابلمه را با دم کنی بپوشانید و سپس مربا را در شیشه تمیز و خشک بریزید و در یخچال نگهداری کنید.


طرز تهیه مربای زنجبیل بدون شکر با عسل


مواد لازم

زنجبیل تازه: ۲۵۰ گرم

عسل: ۴۰۰ گرم

آب: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

آبلیموی تازه: ۱ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده غلیظ: ۱ قاشق غذاخوری (اختیاری)


طرز تهیه

برای درست کردن مربای زنجبیل به عنوان یکی از انواع مربای خانگی ابتدا پوست زنجبیل را بگیرید و با رنده درشت رنده کنید. سپس زنجبیل رنده شده را در یک قابلمه بریزید، مقداری آب اضافه کنید و روی شعله متوسط گاز بگذارید تا جوش بیاید. وقتی محتویات قابلمه به جوش آمد ۵ دقیقه روی حرارت نگه دارید و سپس محتویات قابلمه را از صافی رد کنید.

چند بار زنجبیل آبکش شده را با آب سرد (۵ یا ۶ بار) بشورید تا تندی زنجبیل گرفته شود. سپس زنجبیل را در یک قابلمه ترجیحا مسی یا لعابی بریزید، عسل و آب را هم اضافه کنید. مربا را روی شعله ملایم گاز به مدت ۴۵ دقیقه بپزید تا مربا قوام بیاید. در ۳ دقیقه پایانی پخت آبلیمو و زعفران (اختیاری) اضافه کنید و سپس شعله را خاموش کنید. یک شب تا صبح دم‌کنی روی درب قابلمه بگذارید و وقتی مربا سرد شد در شیشه تمیز و خشک بریزید و در یخچال بگذارید.


خواص زنجبیل

زنجبیل گیاهی است که در طب سنتی از آن به عنوان میوه‌ای گرم و خشک یاد می‌شود. زنجبیل خواص دارویی و درمانی بالایی دارد از این رو از گذشته در درمان برخی بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. یکی از خواص زنجبیل درمان دل درد است. این گیاه انقباضات و جریان‌های شکمی را تحریک کرده و از دل‌درد و دل‌پیچه جلوگیری می‌کند.

در زنجبیل مواد شیمیایی‌ای وجود دارند که به تنظیم هورمون‌های عصبی پرداخته و در نتیجه باعث کاهش استرس و اضطراب افراد می‌شود. استرس در زندگی ماشینی امروز در هر نقطه و کاری که باشیم وجود دارد از این رو برای کنترل استرس و اضطراب می‌توانید از این ماده غذایی استفاده کنید.

یکی از خواص اساسی زنجبیل حفاظت از دی ان‌ای یا مولکول اصلی حیاتی سلول‌های بدن است. این گیاه قادر است اسپرم را در مردان تقویت کرده و باعث افزایش قدرت بارداری شود.

بهبود آسم و آلرژی نیز در لیست بیماری‌هایی که زنجبیل روی آن‌ها اثر مناسب دارد قرار دارد. مواد موجود در زنجبیل واکنش ایمنی بدن را خنثی کرده از این رو مانع از آلرژی می‌شوند. این ماده غذایی می‌تواند انقباض ماهیچه‌های تنفسی را کاهش داده و از بیماری استیل کولین جلوگیری کند.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه یک قابلمه طرز تهیه مربای مربای زنجبیل اضافه کنید زنجبیل تازه سپس زنجبیل روی شعله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۳۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمنی تاورکرین‌ها در پایتخت بیشتر می‌شود

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد که تهیه دستورالعمل و ساز و کارهای نصب و بهره‌برداری ایمن از تاور کرین‌های شهر تهران به زودی تدوین می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی نصیری در نشست تهیه و تدوین شرح وظایف متولیان ایمنی جرثقیل های برجی شهر تهران گفت: برای تهیه دستورالعمل ایمنی بهره‌برداری از جرثقیل‌های برجی شهر تهران باید مجموعه‌های نظام مهندسی و وزارت کار و سایر فعالان در این بخش گرد هم آمده و ضوابط مربوطه را برای کاهش هر چه بیشتر حوادث این حوزه تهیه کنیم.

وی افزود: در همین خصوص باید دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های پیشین با نگاه به تحولات روز و الزامات تامین هر چه بیشتر ایمنی مورد بازنگری دقیق قرار گیرد تا در مجموع شاهد کاهش مخاطرات ناشی از حوادث در حوزه ساخت و سازهای بلند مرتبه باشیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه ساخت و ساز در کلانشهر تهران طی سال های اخیر رشد قابل توجه‌ای داشته است، گفت: به تبع آن بهره‌برداری از ماشین‌آلات پیچیده در این صنعت رونق گرفته است، به خصوص در مورد جرثقیل‌های برجی و بهره برداری غیر اصولی در این حوزه که می‌تواند پیامدهای جانی و مالی قابل توجهی بر جای بگذارد باید اقدامات لازم برای بازرسی و تامین ایمنی هر چه بیشتر در این حوزه پیش‌بینی شود.

نصیری اضافه کرد: از همین رو سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر اساس مصوبه پنجمین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران مبنی بر تعیین و تدوین شرح وظایف کلیه ذیربطان در حوزه ایمنی جرثقیل‌ها، با هدف پیشگیری از وقوع حوادث و تأمین ایمنی نیروی انسانی فعال در کارگاه‌ها و شهروندان و حفظ و حراست از سرمایه‌ها و تجهیزات، تدوین شرح وظایف فعالان حوزه تاورکرین را در دستور کار خود قرار داده است و تا کنون تمامی فعالان این حوزه شناسایی شده اند و باید جدول شرح وظایف آنان در مراحل خرید، نصب، راه اندازی، بهره برداری، برچیدن و جمع آوری جرثقیل های مذکور تهیه و آموزش های لازم برای واحدهای تابعه شهرداری تهران و متولیان راه اندازی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش روز اول، طرز تهیه مرغ خوشمزه با کشمش و زرشک
  • ایمنی تاورکرین‌ها در پایتخت بیشتر می‌شود
  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • ۹ میوه مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • طرز تهیه یک غذای محلی خوشمزه با دم گاو (فیلم)
  • طرز تهیه پنیر با ۲ لیتر شیر ، زنجبیل و لیموترش (فیلم)
  • ۹ میوه فوق‌العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه