Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:56:47 GMT

کنگره بین‌المللی شعر کردی قدس در کرمانشاه برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۳۳۹۲

کنگره بین‌المللی شعر کردی قدس در کرمانشاه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کنگره بین‌المللی شعر کردی قدس در تمامی قالب‌های شعر کهن، نو، ترانه، سرود و شعر کودک و نوجوان در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

این کنگره با موضوعات فلسطین مساله اول جهان اسلام، بیت‌المقدس قبله اول مسلمین، اسرائیل به سستی خانه عنکبوت و حاج قاسم شهید قدس برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را از طریق واتساپ به شماره ۰۹۲۱۶۸۲۰۷۲۸ تا روز قدس ۱۴۰۰ ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، جوایز کنگره بین‌المللی شعر کردی قدس اهدای تندیس این کنگره، لوح تقدیر و ۶ جایزه یک میلیون تومانی است.

کد خبر 5191546

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه اسرائیل فلسطین قدس خانه عنکبوت بیت المقدس شعر ویروس کرونا شیوع کرونا ماه مبارك رمضان آمار کرونا ماه رمضان ۱۴۰۰ کرمانشاه بوشهر اردبیل محدودیت های کرونایی انتخابات 1400 انتخابات شورای شهر و روستا ستاد ملی مقابله با کرونا واکسن کرونا اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۳۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهستان «پرآو» پتانسیل برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی غارنوردی را دارد

ایسنا/کرمانشاه یک پیشکسوت غار نوردی به وجود غارهای شگفت انگیز و عجیب در کوهستان «پرآو» کرمانشاه اشاره کرد و گفت: هنوز غارهای ناشناخته زیاد دیگری در این کوهستان وجود دارد.

یوسف سورنی نیا در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت های فوق العاده ای برای غارنوردی دارد، اظهار کرد: پتانسیل های بالای غار نوردی در این استان می تواند در قالب توریسم ورزشی آن را به یکی از مقاصد اصلی غارنوردان دنیا تبدیل کند. 

وی افزود: چهار غار عمیق شامل غار جوجار با عمق ۱۳۰۰ متر، غار قیژه لان با عمق ۷۶۵ متر، غار پرآو با عمق ۷۵۲ متر و غار قلا با عمق ۵۶۲ متر که از عمیق ترین غارهای ایران هستند که در کوهستان پرآو کرمانشاه واقع شده‌اند. 

این غارشناس با تاکید بر اینکه هنوز انتهای برخی از این غارها کشف نشده، گفت: غار جوجار یکی از عمیق ترین غارهای ایران است که در سالهای گذشته تیم هایی برای اکتشاف آن اقدام کردند و آخرین تیم هم توانست به عمق ۱۳۰۰ متری این غار برسد، اما در این مرحله به حوضچه ای پر از آب برخورد کردند که برداشت آنها این بود که این حوضچه سطح آبهای زیرزمینی و نقطه پایانی غار است، اما این احتمال وجود دارد که هنوز طول آن ادامه داشته باشد که این امر مستلزم انجام اکتشافات جدید است. 

وی اضافه کرد: از طرفی غار قلاء در این کوهستان اولین چاه عمیق ایران و دومین چاه عمیق یک تکه دنیاست که در ارتفاع ۲۸۰۰ متری از کوه پرآو واقع شده و تاکنون غارنوردان زیادی از کشورهای مختلف دنیا در این غار پیمایش داشته اند. 

سورنی نیا با تاکید براینکه عجیب ترین و شگفت انگیزترین غارهای ایران و حتی جهان را می توان در کوهستان پرآو دید، عنوان کرد: غار قیژه لان یکی از سرسخت ترین غارهای جهان است که پیمایش آن کار بسیار دشواری است و باید از موانع بسیار سختی عبور کرد. 

وی با بیان اینکه هنوز غارهای ناشناخته زیاد دیگری در کوه پرآو وجود دارد، افزود: در فلات پرآو و در ارتفاع ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ متری منطقه ای چندصد هکتاری و وسیع است که احتمال می رود غارهای ناشناخته زیادی در آن وجود داشته باشد که باید کشف شوند.

این غارشناس اضافه کرد: باوجود اینکه در سالهای اخیر میزان تردد به کوهستان پرآو بسیار افزایش پیدا کرده، اما هنوز در این کوهستان مناطقی وجود دارد که به واسطه خطرناکی مسیر و صعب العبور بودن، کوهنوردان کمی به آنجا وارد شده‌اند و احتمالاً غارهای ناشناخته زیادی در این مناطق وجود داشته باشد که هرکدام می توانند یک شگفتانه بزرگ برای غارنوردان دنیا باشند. 

وی اضافه کرد: یکی از موانع اصلی پیش روی غار نوردان در ایران برای انجام اکتشافات وسیع در کوهستان پرآو نداشتن تجهیزات و امکانات مناسب، کمبود تعداد نفرات متخصص، زمانبر بودن و هزینه های بالا است که باعث شده نتوانند هنوز به عمق برخی از غارهای عمیق این منطقه دست پیدا کنند. 

سورنی نیا در ادامه با بیان اینکه کوهستان پرآو می تواند در زمینه توریسم ورزشی به یکی از مقاصد اصلی در کشور تبدیل شود، گفت: هرچند در سالهای گذشته پتانسیل های بالای کوه بیستون در کوهستان پرآو در زمینه سنگنوردی شناخته شده و چندین جشنواره بین المللی سنگنوردی در آن برگزار شده است، اما ظرفیت های این کوهستان در زمینه غارنوردی هنوز معرفی نشده و برای برگزاری جشنواره های بین المللی غارنوردی هم جای کار زیادی دارد. 

این غار نورد کرمانشاهی تصریح کرد: کرمانشاه می تواند به مقصدی برای غارنوردان مطرح دنیا تبدیل شود، اما متاسفانه در سالهای اخیر تلاش زیادی از سوی رسانه های خارجی صورت گرفته که آنها را از سفر به ایران و کرمانشاه برحذر داشته که در این زمینه باید اقداماتی انجام دهیم. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • کنگره در سال آینده بین المللی می‌شود
  • خانم ژیلا صادقی، این صحبت‌هایت را فراموش کردی؟!
  • کوهستان «پرآو» پتانسیل برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی غارنوردی را دارد
  • بررسی ابعاد مختلف تروما در کنگره جراحان ایران
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود