Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونهاپ، «جان کری»، نماینده ویژه آمریکا در امور تغییرات اقلیمی، بر ضرورت همکاری ژاپن با آژانس بین المللی انرژی اتمی، تاکید کرد.

جان کری، در یک نشست خبری گفت: «همکاری ژاپن با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اطمینان از ایمنی تخلیه آب‌های آلوده نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما، ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

کری گفت: «آمریکا اطمینان دارد که دولت ژاپن رایزنی کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته و آژانس نیز روند بسیار سختگیرانه‌ای را تنظیم کرده است. آنچه مهم است، همکاری مداوم ژاپن با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای نظارت بر روند امور است.»

او، در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا تمایل دارد نقشی در رابطه با این موضوع ایفا کند، گفت که واشنگتن فعلاً برنامه‌ای برای ورود به این موضوع ندارد.» یک روز قبل، چونگ اوی یونگ، وزیر امور خارجه سئول، خواستار همکاری واشنگتن در این زمینه شده بود.

کری در ادامه گفت: «ما فکر نمی‌کنیم که برای آمریکا مناسب باشد به فرآیندی که اکنون در حال انجام است و قوانین و مقررات بسیار واضحی دارد، ورود کند.»

او در ادامه افزود: «مطمئناً. ما به آن اهمیت می‌دهیم، اما به هیچ وجه به صورت رسمی در روند امور دخالت نمی‌کنیم.»

هفته گذشته، ژاپن، طرحی برای تخلیه آب‌های آلوده نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما به اقیانوس آرام را در سال ۲۰۲۳، طی یک روند طولانی ده‌ها ساله با وجود مخالفت کره جنوبی و سایر همسایگان، تصویب کرد. پیش بینی می‌شود تمام مخازن ذخیره سازی نیروگاه فوکوشیما از اوایل پاییز ۲۰۲۲ پر شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروگاه هسته ای تغییرات اقلیمی آژانس بین المللی انرژی اتمی ژاپن با آژانس بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۳۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:«روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیروهای روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می کنند.با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.تحلیلگران معتقدند که نیروهای روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.نیروهای روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد. کد خبر 847608 منبع: فارس برچسب‌ها روسیه - اوکراین هسته‌ای - انرژی

دیگر خبرها

  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل