Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر حزب اسلامی افغانستان در واکنش به تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج نظامیان این کشور تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ از افغانستان اعلام کرد که این تصمیم نشست استانبول را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

 به نقل از آناتولی، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان طی سخنانی در یک نشست خبری در کابل٬ پایتخت این کشور در واکنش به تصمیم واشنگتن مبنی بر خروج نظامیان این کشور تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ از افغانستان اظهار داشت: «این تصمیم نشست استانبول را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضع‌گیری اخیر رئیس جمهور آمریکا٬ نقض توافق‌نامه دوحه و تاخیر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان٬ وضعیت را پیچیده کرده و موانعی در برابر نشست احتمالی استانبول ایجاد کرده است».

وی با اشاره به نشست مهم در مورد بحران افغانستان با اشتراک تمامی جهت‌های تأثیرگذار داخلی و خارجی در استانبول افزود: «این نشست هم امیدواری‌ها و نگرانی‌ها را نیز به همراه دارد. طرف‌های که خواهان خاتمه جنگ و رسیدن به صلح هستند٬ انتظاراتی از این نشست داشتند. اما طرف‌های که منافع‌شان با ادامه جنگ گره خورده است٬ نگرانی‌های نسبت به این نشست داشتند. اما تحولات اخیر سرنوشت این نشست را مبهم کرد».

حکمتیار در مورد نشست استانبول با محور روند صلح افغانستان ابراز امیدواری کرد که نشست استانبول طبق برنامه قبلی و با اشتراک همه طرف‌ها برگزار شود و موضوعات مهم دستور کار این نشست هم باید آتش‌بس، توافق برای تشکیل دولت جدید و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت باشد.

وی تاکید کرد: «افغان‌ها می‌توانند با استفاده از این فرصت راه حل افغانی برای برون رفت از بحران موجود و پایان دادن به جنگ تحمیلی در این کشور ارائه کنند٬ مشروط بر اینکه صادقانه و به هدف رسیدن به صلح به نشست استانبول شرکت کنند. برای عبور از مرحله ناامن و بی ثبات کنونی؛ به توافقات و اقدامتی نیازمندیم که افغان‌ها را در جلوگیری از سقوط نظام و متلاشی شدن تشکیلات٬ نهادهای اداری، امنیتی و نظامی کمک کند. از سوی دیگر انتقال مسالمت‌آمیز و قانونمند حاکمیت را تضمین کند».

وی همچنین با ارائه طرح مستقل صلح برای نشست استانبول اعلام کرد که طرح‌های که از طرف ریاست جمهوری و شورای عالی مصالحه ملی افغانستان منتشر شده است٬ نه عملی است و نه امکان توافق بر آن وجود دارد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نشست استانبول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۴۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت چند داعشی در استانبول

وزیر کشور ترکیه از بازداشت تعدادی از عناصر تروریستی وابسته به داعش در استانبول خبر داد.

به گزارش ایسنا، «علی یرلی‌کایا» وزیر کشور ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد شماری از مظنونان وابسته به داعش قبل از انجام یک حمله تروریستی در استانبول دستگیر شدند.

به گزارش آناتولی، وزیر کشور ترکیه در حساب کاربری خود در ایکس افزود: در نتیجه عملیاتی در منطقه بیکوز، ک.ع. که از مواد منفجره مطلع بود، دستگیر شد.

علی یرلی‌کایا گفت: ثابت شد تیم تروریستی در حال تدارک یک حمله تروریستی و آزمایش مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت بمب بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۱۰ نفر در اعتراضات روز کارگر ترکیه بازداشت شدند
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • ابهام در اعزام تیم ملی گلبال مردان به پارالمپیک
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • بازداشت چند داعشی در استانبول