Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@17:15:47 GMT

ناوالنی،چهره مخالف پوتین در حال مرگ است/واکنش بایدن

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۴۱۲۵

ناوالنی،چهره مخالف پوتین در حال مرگ است/واکنش بایدن

به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از پزشکان الکسی ناوالنی، منتقد در حبس کرملین می‌گوید، وضعیت سلامت وی به شدت رو به وخامت است و این منتقد ۴۴ ساله احتمالا در آستانه مرگ قرار دارد.

 

"یاروسلاو آشیکمین"، پزشک روز شنبه اعلام کرد که نتایج تست‌های پزشکی که از خانواده ناوالنی دریافت کرده نشان می‌دهد که سطح پتاسیم خون او به شدت بالاست و این می‌تواند او را در معرض حمله قلبی قرار دهد و همچنین سطح کراتینین خون ناوالنی نیز به قدری بالاست که ممکن است کلیه‌هایش از کار بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پزشک روس در صفحه فیسبوکش نوشت: بیمار ما هر لحظه ممکن است جانش را از دست بدهد.

"آناستازیا واسیلیوا"، رئیس ائتلاف اتحادیه پزشکان نیز گفت، این اقدامات علیه ناوالنی باید هر چه سریعتر متوقف شود.

همچنین "الکساندرا زاخارووا"، نماینده ائتلاف اتحادیه پزشکان نیز که مخالف دولت روسیه است، گفت: شرایط ناوالنی به شدت وخیم است. آزمایش‌های بالینی را  از وکلای ناوالنی دریافت می‌کنیم اما اعضای اتحادیه او را مورد آزمایش قرار نداده‌اند. تست‌ها اصلا خوب نیستند.

در همین حال، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که اوضاع ناوالنی "کاملا ناعادلانه" و "کاملا نامناسب" است.

ناوالنی همزمان با بازگشت از آلمان که برای درمان در آن کشور به سر می‌برد، در فرودگاه بین‌المللی مسکو و به اتهام نقض شرایط حبس تعلیقی بازداشت و به دو سال و نیم حبس محکوم شده است.

وی سه هفته پیش و در پی رد درخواستش برای دیدار با یک پزشک متخصص و مورد اعتماد دست به اعتصاب غذا زده و این اعتصاب همچنان ادامه دارد.

310 310

کد خبر 1506007

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور

ایسنا/خراسان شمالی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی از توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور در سال گذشته خبر داد.

دکتر سعید کریمی در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های درمانی که با حضور مدیران ارشد خراسان شمالی امروز، ۸ اردیبهشت ماه انجام شد، رویکرد کنونی دولت را توسعه عدالت در سلامت ذکر و عنوان کرد: کاهش فاصله مناطق محروم و برخوردار از رویکردهای وزارت بهداشت است و بدین منظور تدابیر مهمی را در حوزه رشد شاخص های بهداشتی مناطق محروم اتخاذ کرده است.

وی افزود: استان خراسان شمالی در تعالی نظام سلامت و توسعه عدالت در این حوزه به خوبی عمل کرده و بررسی رشد شاخص‌های مبین این موضوع است.

کریمی با اشاره به استراتژی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر برخوردار، عنوان کرد: یکسان سازی تعرفه بخش دولتی و بخش خصوصی، پرداخت حق مقیمی به پزشکان، برداشتن سقف کارکرد پزشکان، اصلاح طرح قاصدک، کاهش مالیات پزشکان از جمله اقداماتی است که برای جان گیری بخش دولتی و رفع مشکلات مناطق محروم از جمله خراسان شمالی انجام شده است.

وی نیاز دست یافتن به توسعه یافتگی را داشتن برنامه و کارنامه ذکر و بیان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی در دولت سیزدهم انقلاب بزرگی رخ داده است و در حوزه نیروی انسانی نیز عملکرد بسیار خوبی به ثبت رسیده به نحوی که سال گذشته ۲۰۰۰ پزشک عمومی و تعداد قابل توجهی پزشک متخصص و فوق تخصص در کشور توزیع شده است.

کریمی همه اقدامات انجام شده را ارزشمند خواند و گفت: اقدامات و دستاوردهای این حوزه در راستای تحقق رویکرد نظام سلامت بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!