Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@20:08:55 GMT

کنگر؛ سوغات بهاری بیابان‌های چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۴۱۲۶

کنگر؛ سوغات بهاری بیابان‌های چهارمحال و بختیاری

شناخته‌شده‌ترین گیاه کوهی که مردم بیشتر مبادرت به مصرف آن می‌کنند کنگر است، کنگر یکی از گیاهانی است که در فصل بهار می‌روید و علاوه بر ارزش غذایی، از ارزش دارویی قابل توجهی میان کسانی که از طب گیاهی بهره می‌گیرند، برخوردار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ با فرارسیدن فصل بهار طبیعت سرشار از گل‌ها و گیاهان خوش‌آب و رنگی می‌شود که نه‌تنها جلوه‌ای زیبا و بانشاط به دشت‌ها و کوهپایه‌ها می‌بخشند، بلکه می‌توانند سفره‌های غذا و خوراکی‌های ما را نیز پرنشاط، باطراوت و خوش‌آب و رنگ کنند؛ سفره‌هایی که مملو از موادغذایی طبیعی، سالم و سرشار از خواص درمانی و شفابخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شناخته‌شده‌ترین گیاه کوهی که مردم بیشتر مبادرت به مصرف آن می‌کنند کنگر است، کنگر یکی از گیاهانی است که در فصل بهار می‌روید و علاوه بر ارزش غذایی، از ارزش دارویی قابل توجهی میان کسانی که از طب گیاهی بهره می‌گیرند، برخوردار است.

گیاه کنگر کوهی که به نام های کنگر وحشی یا کنگر صحرایی هم شناخته می شود، گیاهی است خودرو با برگ‌ های خاردار و ساقه‌ های ضخیم که بیشتر در فصل بهار می روید.



یکی از راه های سم زدایی کبد استفاده از کنگر وحشی است

یکی از راه های سم زدایی کبد استفاده از کنگر وحشی است که می تواند به بهبود عملکرد کبد نیز کمک کند ، همچنین استفاده از این گیاه دارویی به افراد دارای دیابت نیز کمک کرده ته بهبودی حاصل شود.

این گیاه وحشی در تنظیم کلسترول بالای خون و همچنین قند خون تاثیر بسیار بالایی دارد.

کنگر برای کلیه، کبد، معده، دستگاه فشار خون، لاغری و کاهش وزن، قلب،رماتیسم، سرطان، کم خونی تاثر فوق العاده عالی دارد.



در مصرف کنگر زیاده روی نشود

این گیاه در کنار همه اثرات مثبتی که بر روی بدن می گذارد زیاده روی در مصرف آن نیز مضراتی را از جمله آوردن سنگ کیسه صفرا به همراه دارد به همین خاطر به  افرادی که دارای سنگ کیسه صفرا هستند مصرف آن توصیه نمی شود.

لازم به ذکر است کنگر گیاهی خودرو با برگ‌های خاردار و ساقه‌های ضخیم شبیه به کرفس است. از برگ‌های سبز آن به صورت خام در تهیه سالاد و از ساقه آن در تهیه خورش استفاده می‌شود.

کنگر در فصل بهار در همه دشت ها و کوه های استان چهارمحال و بختیاری دیده می شود و از اول فروردین مردم برای چیدن آن به بیابان ها می روند.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فصل بهار مصرف آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۴۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری

مسعود مثنوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده از ۱۳ تا ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در استان خبر داد.

بیشتر بخوانید

امدادرسانی به ۲ فرد عشایر گرفتار در پل زرمیتان اردل

وی افزود: در این مدت ۱۹ حادثه در استان به وقوع پیوست که به دنبال آن ۹۳ خانوار و ۴۱۵ نفر دچار حادثه و ۳۲ نفر مصدوم شدند.

مثنوی اضافه کرد: در این مدت ۱۲۸ کیلوگرم نایلون، ۵۰ تخته پتو، ۳ تخته زیرانداز، ۳ تخته موکت و ۴۶ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته در بین حادثه دیدگان توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • چهارمین نمایشگاه گلخانه‌سازی، گل و گیاه چهارمحال و بختیاری
  • سفر بهاری به روستای ازغد طرقبه از لنز دوربین شهروندخبرنگار
  • شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • طرز تهیه خورشت کنگر مخصوص مرحله به مرحله
  • دونگ کوای ؛ جینسنگ زنانه و نسخه ای که می تواند خطرناک باشد(+عکس)
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • مصرف این نوع قارچ‌ها باعث از کار افتادن کبد می شود