Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه افغانستان با کاردار سفارت آمریکا در کابل درباره ادامه همکاری واشنگتن با کابل پس از خروج نیروهای این کشور رایزنی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حنیف اتمر» وزیر امور خارجه افغانستان در دیدار با «راس ویلسون» کاردار سفارت آمریکا در کابل درباره ادامه همکاری‌های آمریکا با افغانستان در مرحله پساخروج، روند صلح قطر، نشست صلح استانبول و گسترش همکاری‌ها میان افغانستان و کشورهای منطقه‌، بحث و تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت امور خارجه افغانستان، در این دیدار ویلسون از ادامه همکاری‌های آمریکا در عرصه‌های سیاسی، کمک به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و کمک‌های توسعه‌ای و بشردوستانه اطمینان داد.

دو طرف همچنین درباره چارچوب همکاری‌های پساخروج و اقدامات حقوقی و عملی لازم در این راستا صحبت و تبادل نظر کردند.

خروج بدون ‌قید و شرط آمریکا از افغانستان پیروزی عمده برای طالبان استروسیه: کمک آمریکا به گروه‌های تروریستی در افغانستان ادامه داردرسانه آمریکایی: بایدن به جنگ افغانستان پایان نمی‌دهد، در پی خصوصی‌سازی آن استوزارت کشور افغانستان: باید تماس‌های جهانی با طالبان محدود شود

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هفته پیش اعلام کرد که همه نیروهای آمریکایی تا پیش از بیستمین سالگرد 11 سپتامبر (20 شهریور) «بدون قید و شرط» خاک افغانستان را ترک خواهند کرد.

با این حال برخی رسانه‌ها گزارش می‌دهند که دولت بایدن در پی پایان دادن به جنگ افغانستان نیست بلکه با حفظ 18هزار نیروی قراردادی پنتاگون، نیروهای ویژه، سربازان اجیر و نیروهای اطلاعاتی آمریکا در پی خصوصی‌سازی آن است.

«گری‌زون» در این باره نوشت که آمریکا به‌دلیل اهمیت بسیار بالای ژئواستراتژیک افغانستان هرگز این کشور را ترک نمی‌کند، این کشور با چین و ایران مرز مشترک دارد و به روسیه نیز نزدیک است و حضور در افغانستان آمریکا را قادر می‌سازد در نزدیکی دشمنان خود پایگاه داشته باشد از سوی دیگر منابع عظیم معدنی این کشور به‌ ارزش 3 تریلیون دلار را می‌تواند به کنترل در آورد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار افغانستان ادامه همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۴۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است

نشریه پولتیکو گزارش داد که دولت بایدن ماه گذشته به‌طور مخفیانه سیستم موشکی دوربرد «اتکمز» را در اختیار اوکراین گذشته است.

به گزارش ایسنا، این نشریه در ادامه به نقل از منابع خود اعلام کرد اوکراین تاکنون دومرتبه از این سیستم موشکی برای حمله به اراضی روسیه استفاده کرده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پیش قانونی را امضا کرد که به موجب آن کمک‌های نظامی جدید از سوی واشنگتن به اوکراین ارسال می‌شد.

این بسته شامل مهمات تسلیحات متعارف، موشک‌ها و سامانه‌های ضدهوایی و دیگر تسلیحات می‌شود.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به تصویب بسته کمکی جدید آمریکا برای اوکراین گفت: ایالات متحده تصمیم گرفته تا طرف جنگ را انتخاب کند. آمریکا طرف شیطان را انتخاب کرده و از فاشیسم حمایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا حاضر به فدا کردن جان مردم بی‌گناه است، عنوان کرد: سیاست‌مداران آمریکایی با تصمیم‌شان سرنوشت یک کشور را تعیین کرده و از آن به عنوان «دژکوبی» علیه روسیه استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان آزاد شدند
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی