Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با وزیر امور خارجه صربستان با اشاره به ظرفیت‌ گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو‌ کشور بر اهمیت برگزاری شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور تاکید کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم در دیدار با نیکلا سلاکوویچ، منطقه بالکان در سیاست خارجی ایران را با اهمیت توصیف کرد اظهار داشت: صربستان و‌ منطقه بالکان دروازه ورود به بازار اروپا برای ایران محسوب می‌شود و بازار 80 میلیونی ایران و‌ کشورهای همسایه نیز فرصت مناسبی برای همکاری بخش خصوصی و دولتی دو کشور ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پاندمی کرونا در سال گذشته باعث کاهش تجارت بین‌الملل و‌ همچنین تجارت ایران با صربستان شد، ابراز امیدواری کرد با تلاش و پیگیری دو طرف شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک دو‌ کشور در سال 2021 در تهران به بهترین نحو برگزار شود و به اهداف تعریف شده برسد.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به حجم تجارت خارجی ایران افزود: به رغم شرایط کرونا و تحریم‌های ظالمانه حجم تجارت خارجی ایران در سال گذشته  73میلیارد دلار بوده است که از این میزان حدود 34.5میلیارد دلار حجم صادرات و‌ 38.5 میلیارد دلار واردات ایران بوده است.

زادبوم همچنین با اشاره به مزیت و‌ ظرفیت همسایگی ایران با 15 کشور گفت: کشورهایی مانند روسیه، افغانستان پاکستان عراق در همسایگی ایران بازار مهمی محسوب می‌شوند و فرصت‌های تجاری زیادی در این منطقه وجود دارد.

وزیر امور خارجه صربستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از حضور در ایران با تاکید بر ظرفیت‌های موجود در روابط دو کشور در حوزه‌های اقتصادی و صنایع این دیدار را زمینه‌ساز افزایش حجم تجارت دو کشور دانست. 

نیکلا سلاکوویچ همچنین با اشاره به تاثیر کرونا بر اقتصاد این کشور از اقدامات صورت گرفته برای مقابله با این ویروس گزارش داد.

خاطرنشان می‌سازد، وزیر امور خارجه صربستان همچنین در سفر به تهران، با وزیر امور خارجه ایران دیدار و‌ گفت و‌گو‌ کرد و‌ یادداشت تفاهم همکاری بین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه صربستان توسط محمدجواد ظریف و نیکلا ساکوویچ وزرای امور خارجه دو کشور به امضا رسید.

گفتنی است، اهمیت برگزاری نشست شانزدهم کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور به منظور توسعه و گسترش همکاری‌ها به خصوص در حوزه اقتصادی، مسائل مربوط به تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه ایالات متحده آمریکا، مسائل منطقه‌ای اعم از حوزه بالکان و مناطق پیرامونی کشورمان و همکاری‌های دو کشور در مجامع بین‌المللی، اقدامات دو کشور در حوزه واکسن و مبارزه با کرونا از دیگر موضوعات مورد گفتگو و تبادل نظر وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و صربستان در این دیدار بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس امور خارجه صربستان وزیر امور خارجه کمیسیون مشترک تجارت ایران دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۴۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی

وزیر امور خارجه ایران در اولین دیدار خود در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی با همتای مصری خود سامح الشکری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش برنا، شب گذشته، وزیر امور خارجه ایران در راس هیاتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا وارد این کشور آفریقایی شد و مورد استقبال قرار گرفت.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش‌نویس قطعنامه فلسطین، پیش‌نویس بیانیه بانجول و پیش‌نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی تبیین خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در حاشیه این اجلاس با مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو می‌نماید.

دیگر خبرها

  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری