Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@14:56:07 GMT

چرا مرز دوغارون دچار ترافیک سنگین شده است؟

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۴۶۳۸

چرا مرز دوغارون دچار ترافیک سنگین شده است؟

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد زمانیان رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی خراسان رضوی در خصوص علت ترافیک ایجاد شده در مرز دوغارون گفت: به دلیل اعتراضی که رانندگان افغان پس از خسارت‌های وارد شده هنگام آتش‌سوزی اسلام قلعه داشتند، برای مدتی تردد درمرز دوغارون-افغانستان رخ نمی‌داد و این مسئله باعث شد بار‌هایی که باید به مقصد دوغارون ارسال می‌شدند و حجم زیادی نیز داشتند، درپارکینگ‌ها متوقف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هم‌اکنون چند روزی است که مرز‌ها باز شده و فعالیت‌های بازرگانی صورت می‌گیرند، اما روند تردد‌ها بسیار کند است، بر اساس نامه‌ای که از گمرک برای تمامی مبادی ورودی صادر شده، ارسال بار جدید به مقصد دوغارون فعلا ممنوع است و بار‌هایی که هم‌اکنون به این مرز فرستاده می‌شوند از قدیم بوده است و به کندی پیش می‌روند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: میزان توقف کامیون‌ها در مرز دوغارون حداقل ۸ تا ۱۰ روز است. زیر ساخت‌های این مرز مانند سایر مرزهاست، اما مشکل اصلی ما ازدحامی‌ست که اکنون در این مرز ایجاد شده و آن هم بخاطر کندی سرعت عمل رانندگان افغان است.

بیشتر بخوانید 

صاحبان کالا از ارسال محموله‌های تجاری به گمرک دوغارون خودداری کنند

 

زمانیان همچنین درخصوص جبران خسارت‌های وارد شده به کامیون‌های ایرانی در حادثه آتش سوزی گمرک اسلام قلعه، بیان کرد: تعدادی از کامیون‌ها که بیمه داشتند، خسارات خود را دریافت کرده اند و تعدادی دیگر که بیمه نداشتند درحال پیگیری برای دریافت خسارت‌های خود هستند، جبران خسارات از طریق دولت افغانستان هنوز صورت نگرفته و تا کنون هیچ اقدامی در این زمینه از جانب افغانستان انجام نشده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام//م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرز دوغارون آتش سوزی اسلام قلعه گمرک ایران دولت افغانستان مرز دوغارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۴۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی

پیمان بهرامی مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، گفت : فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در سال گذشته در مرز‌های پرویزخان، خسروی، سومار و شیخ صله انجام شده که بیشترین فروش در مرز پرویزخان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدامات مفید در این مرز‌ها ۴۲ میلیون و ۵۷۹ هزار لیتر معادل ۵۲۷ میلیارد تومان فروش مرزی فرآورده‌های نفتی تحقق یافته است، تصریح کرد: این میزان ضمن انتفاع مرزنشینان و رونق بازارچه‌های مرزی سهم بسزایی در کاهش قاچاق و عرضه خارج از شبکه و قوانین تعیینی داشته است.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه تصریح کرد: از رقم ذکرشده، حدود ۱۸ میلیون لیتر معادل ۲۲۳ میلیارد تومان مربوط به فروش از طریق کنترل باک وسائط نقلیه خروجی از کشور بوده است.

وی گفت: با راه‌اندازی سیستم دیپ دیجیتالی باک کامیون در مرز‌های استان، علاوه بر جلوگیری از قاچاق در مرز، کنترل باک کامیون‌ها تسهیل شده و در حداقل زمان ممکن، کار کامیون‌های صادراتی در زمینه کنترل و نظارت بر سوخت خروجی از طریق باک بررسی و براساس قیمت شناور مرزی، مابه‌التفاوت نرخ تعادلی مرزی اخذ و به حساب خزانه واریز می‌شود.

بهرامی اضافه کرد: روزانه حدود ۷ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در سطح استان توسط ۳۱۰ دستگاه نفتکش فعال انجام می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ◄ اسارت رانندگان کامیون در کشور آذربایجان به بهانه تصادف + فیلم
  • ببینید | اولین تصاویر از انفجار مرگبار کامیون در کامبوج
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۹ اردیبهشت
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • نظر رئیس پلیس راهور درباره تغییر طرح ترافیک تهران | این سه بزرگراه نیاز شدید به بهسازی آسفالت دارند
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۸ اردیبهشت
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت / ترافیک در کدام محورها سنگین است؟
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون