Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@04:57:40 GMT

پرواز بالگرد مریخی نبوغ فردا انجام می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۵۲۲۰

پرواز بالگرد مریخی نبوغ فردا انجام می شود

ناسا سرانجام یک تاریخ پرواز جدید برای بالگرد مریخی نبوغ خود اعلام کرد. پرواز این بالگرد پیشتر چند بار به دلایل مختلف به تعویق افتاده بود حال ناسا اعلام کرده که "نبوغ" دوشنبه ۱۹ آوریل پرواز خواهد کرد.

بنابر گزارش ناسا این پرواز ساعت ۳:۳۰ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۲ ظهر به وقت تهران) انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناسا هم چنین اعلام کرده است که بالگرد مریخی نبوغ اخیرا آزمایش چرخش را انجام داده است و با این کار یک گام به پرواز نزدیک شده است.

اطلاعات مربوط به اولین پرواز چند ساعت پس از پرواز به زمین خواهد رسید. پخش مستقیم آن از ساعت ۶:۱۵ صبح (۱۴:۴۵ به وقت تهران) و زمانی که محققان این ماموریت برای دریافت اطلاعات در آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا آماده می‌شوند آغاز خواهد شد و افراد علاقه‌مند می‌توانند آن را در تلویزیون ناسا، اپ ناسا، وب سایت ناسا و شبکه‌های اجتماعی از جمله YouTube و Facebook تماشا کنند.

اگر پرواز در ۱۹ آوریل انجام شود، جلسه توجیهی پس از پرواز در ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(۲۲:۳۰ به وقت تهران) برگزار خواهد شد.

در ابتدا قرار بود پرواز تاریخی این بالگرد در تاریخ هشت آوریل انجام شود اما این عملیات آن روز انجام نشد و به روز ۱۱ آوریل موکول شد که مجددا به تعویق افتاد. چند روز پیش هم ناسا اعلام کرد انجام اولین پرواز بالگرد مریخی "نبوغ" به ۱۴ آوریل موکول شده است که باز هم این بالگرد آماده پرواز نبود و بار دیگر پرواز بالگرد نبوغ به تعویق افتاد.

"نبوغ" اولین وسیله‌ای است که در سیاره‌ی دیگری پرواز خواهد کرد و ناسا آن را به لحظه‌ی پرواز برادران رایت در زمین تشبیه می‌کند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بالگرد مریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین پرواز شهرکرد به عسلویه انجام شد

دریافت 76 MB

به گزارش خبرنگار مهر، اولین پرواز شهرکرد به عسلویه امروز دوشنبه انجام شد.

کد خبر 6092375

دیگر خبرها

  • اولین پرواز شهرکرد به عسلویه انجام شد
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • خلبان نامداری که درخواستِ کم کردن درجه‌اش را داشت! + فیلم
  • رکورددار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • رکوردار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست