Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@14:41:00 GMT

افزایش شمار مجروحان حمله داعش به پایگاه الحشدالشعبی

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۵۳۹۵

افزایش شمار مجروحان حمله داعش به پایگاه الحشدالشعبی

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، این دو حمله در حالی صورت گرفت که از ساعات ابتدایی بامداد شنبه چندین حمله و شبیخون بقایای داعش به مقرها و ایستگاه های سازمان بسیج مردمی عراق صورت گرفت که با مقابله نیروهای الحشدالشعبی این حملات دفع شد و مهاجمان از مهلکه گریختند.

اما در ساعات پایانی روز شنبه معاون فرماندهی عملیات شمالی الحشد الشعبی در این باره اعلام کرد که چندین قبضه خمپاره در دو نقطه پایگاه الحشد الشعبی (نیروهای بسیج مردمی) و ارتش عراق اصابت کرد که منجر به زخمی شدن ۳ نفر از نیروهای بسیج مردمی و ۴ نظامی ارتش این کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



"عرفان عبدالحسین الامامی" افزود: داعش عمدا در ماه مبارک رمضان در تلاش ناامیدانه برای اثبات وجود خود این حملات را ترتیب داد.

همچنین روز شنبه یک خودرو بمب گذاری شده در استان الانبار که برای عملیات تروریستی علیه نیروهای امنیتی تجهیز شده بود؛ کشف و عملیات مزبور خنثی شد.

در روزهای اخیر چندین عملیات بقایا و هسته های مخفی داعش در استان های مختلف عراق شناسایی و خنثی شد اما انفجار تروریستی پنجشنبه گذشته در پایتخت عراق آرامش بغداد را بر هم زد که بر اساس اعلام منابع رسمی یک نفر جان باخت و ۱۲ نفر زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش پس از سال ۲۰۱۷ و با اعلام پایان موجودیتش توسط نیروهای ایرانی و عراقی متلاشی شد اما در چندماه گذشته اعضای پراکنده تروریست این گروهک با مخفی شدن در برخی استان های شمالی عراق، با حفر غار و زیر زمین در بیابان و دشت هسته های مخفی چند نفره تشکیل داده و بعضا تحرکات ایذایی انجام می دهند که قاطبه آنها همچون شبیخون های شب گذشته با مقابله نیروهای امنیتی عراق (ارتش، الحشدالشعبی و دستگاه مبارزه با تروریسم) مواجه شده و در صورت زنده ماندن مجبور به فرار از موقعیت می شوند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۵۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان

وزیر دفاع روسیه اظهار داشت تهدید اصلی برای آسیای مرکزی از سوی گروه‌های تروریستی افراطی است که در افغانستان مستقر هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه  در نشست سازمان همکاری شانگهای گفت کشورهای آسیای مرکزی از سوی گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان مورد تهدید قرار دارند.

شویگو تصریح تهدید اصلی از سوی «گروه‌های تروریستی افراطی مستقر در افغانستان» متوجه آسیای مرکزی است.

وزیر دفاع روسیه در ادامه از این گروه‌ها نامی نبرد، اما پیش از این گفته بود سازمان‌های تروریستی بین‌المللی در حال افزایش نفوذ خود در افغانستان هستند و کشورهای غربی فعالانه‌تر با گروه‌های مسلح مستقر در خارج از کشور کار می‌کنند.

شویگو پیش از این درباره اهداف کشورهای غربی از افزایش تعاملات با گروه‌های مسلح مخالف طالبان در خارج افغانستان گفته بود: هدف آنها روشن است؛ از یک سو، یک کانون درگیری در مناطق مرزی شرکای ما ایجاد می‌شود و از سوی دیگر کمک‌های نظامی برای خنثی کردن درگیری که به طور غیرطبیعی ایجاد شده، ارائه می‌شود.

این در حالی است که بارها مقامات حکومت طالبان تاکید کرده‌اند از خاک افغانستان هیچ کشوری تهدید نمی‌شود و گروه تروریستی داعش نیز در این کشور نابود شده است.

روسیه: قاچاق هروئین از افغانستان تهدیدی برای امنیت آسیای مرکزی استروسیه: نگرانی‌های تاجیکستان درباره تهدیدات ناشی از افغانستان را درک می‌کنیمروسیه: گسترش گروه‌های تروریستی در افغانستان چالشی جدی برای آسیای مرکزی است

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز پیش از این در یک نشست خبری گفته بود گروه تروریستی داعش با حمایت نیروهای خارجی در پی تضعیف ثبات کشورهای آسیای مرکزی است.

وی تاکید کرده بود تامین مالی گروه تروریستی داعش در افغانستان توسط سرویس‌های اطلاعاتی خارجی انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از هیچ کشوری نام نبرد اما پیش از این «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور گفته بود آمریکا از داعش و القاعده در افغانستان حمایت می‌کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر رسید
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حمله پهپادی به میدان گازی در عراق | جزئیات جدید از حمله پهپادی | ویدئو
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر