Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناسا قراردادی ۲.۹ میلیارد دلاری (۲.۴ میلیارد یورویی) را با شرکت اسپیس‌ایکس متعلق به ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی امضا کرد تا این شرکت ساخت یک فضاپیما با هدف بردن فضانوردان به ماه را آغاز کند.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، به این ترتیب یک گام مهم دیگر برای فرستادن انسان به ماه که پیش از این تنها در سال ۱۹۷۲ میلادی در چهارچوب برنامه «آپولو» ممکن شده بود، برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با عقد این قرارداد، اسپیس‌ایکس توانست شرکت‌هایی همچون داینتیک و بلو اوریجین، متعلق به جف بزوس، بنیانگذار آمازون را کنار بزند و به تنها سازنده و تامین کننده این پروژه تبدیل شود.

پیش از این ناسا برای اجرای پروژه‌های خود ترجیح می‌داد همزمان با چند شرکت قرارداد ببندد تا در صورت عدم موفقیت یکی از آنها در ماموریتش، بتواند به کمک دیگر شرکت‌ها به اجرای پروژه‌های خود ادامه دهد.

اسپیس‌ایکس سال گذشته میلادی به اولین شرکت خصوصی تبدیل شد که با موفقیت توانست تیمی از فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد.

این شرکت همچنین از فضاپیمای جدید خود «استارشیپ» رونمایی کرده که قابلیت استفاده مجدد دارد و برای حمل انسان و محموله‌های بزرگ تا وزن ۱۰۰ تن در سفرهای طولانی فضایی طراحی شده است. نمونه‌های اولیه این فضاپیما همچنان در تگزاس در حال آزمایش است.

ناسا قصد دارد در چهارچوب برنامه «آرتمیس» چهار فضانورد را به ماه بفرستد و با ایجاد ایستگاه فضایی در ماه، حضور پایدار انسان روی آن را ممکن کند و سپس در آنجا فناوری‌های جدید را با هدف سفر انسان به مریخ آزمایش کند.

برچسب هااسپیس ایکس ایلان ماسک سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اسپیس ایکس ایلان ماسک آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو اسپیس ایکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۵۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست

ارزش بازار آلفابت روز جمعه در پی انتشار گزارش مالی این شرکت که سرمایه‌گذاران را مطمئن کرد شرکت مادر گوگل، یک بازیگر بزرگ در هوش مصنوعی خواهد بود، از مرز ۲ تریلیون دلار عبور کرد.

به گزارش ایسنا، سهام آلفابت روز جمعه ۱۰ درصد افزایش یافت و به ۱۷۱.۹۵ دلار رسید که بزرگترین افزایش یک روزه از ژوئیه سال ۲۰۱۵ بود و ارزش بازار این شرکت را به ۲.۱۵ تریلیون دلار رساند. این رشد، تقریبا ۲۰۰ میلیارد دلار به ارزش بازار آلفابت افزود و یکی از بزرگترین افزایش‌های روزانه را در تاریخ بازار سهام رقم زد. سهام این شرکت امسال ۲۳ درصد رشد کرده است در حالی که رشد شاخص نزدک ۱۰۰، حدود ۵.۳ درصد بوده است.

نقطه عطف ۲ تریلیون دلاری، پس از انتشار نتایج مالی این شرکت حاصل شد. درآمد آلفابت تحت تاثیر عملکرد قوی واحد رایانش ابری این شرکت، فراتر از انتظارات بود. تقاضای ابری، تحت تاثیر رشد هوش مصنوعی بوده است و همزمان، آلفابت با اعلام سود نقدی و برنامه بازخرید ۷۰ میلیارد دلاری سهام، سرمایه‌گذاران را تشویق کرد.

وین کوفمان، تحلیلگر شرکت «فونیکس فایننشیال سرویس» گفت: آلفابت به شکل فوق‌العاده‌ای مدیریت می‌شود. جریان نقدی آزاد آن، فوق العاده مبهوت‌کننده است و یک بودجه عظیم برای تحقیقات و توسعه دارد. از این رو، هر چند هیچ کس نمی‌داند کدام شرکت، بهترین محصولات هوش مصنوعی را دارد اما مشکل بتوان علیه آلفابت، شرط بست.

اگرچه ارزش بازار آلفابت در سال ۲۰۲۱، در یک روز معاملات، از سطح ۲ تریلیون دلار عبور کرد و اوایل ماه میلادی جاری، بار دیگر از این سطح توانست عبور کند اما برای نخستین بار است که در بالای ۲ تریلیون دلار بسته شد. شرکت انویدیا تحت تاثیر تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی، اوایل امسال از مرز ۲ تریلیون دلار عبور کرد در حالی که آمازون، فاصله زیادی با این رکورد ندارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مسیر رسیدن به این نقطه عطف، هموار نبوده است. ارزش سهام آلفابت در بحبوحه انتقادهای جدی نسبت به محصولات هوش مصنوعی این شرکت، نوسان داشته است و قبل از گزارش درآمد، برخی از سرمایه‌گذاران، توانایی آلفابت برای رقابت با شرکتهایی مانند OpenAI در این حوزه را زیر سوال برده بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!
  • (ویدئو) لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است