Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@23:41:46 GMT

پیش بینی بورس تا پایان هفته

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۶۰۰۰

به گزارش بورس تابناک، با اقدامات و تصمیمات اخیر سیاست‌گذار، حالا اما بازار انتظار دارد رویکرد سیاست‌گذار در جهت تقویت تقاضا و کاهش توان عرضه حرکت کند تا در نهایت با مکانیزم تعادل بخشی به بازار، هیجانات طبیعی بازار سمت و سوی منطقی گیرد. از دید ناظران، تصمیم برای تغییر دامنه نوسان و گره معاملاتی می‌تواند در راستای همان کاهش محدودیت‌ها در مسیر تقاضا و تقویت خریداران برای انگیزه دوباره به سرمایه گذاری در بازار سهام ارزیابی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وصف اقدامات سیاست‌گذار حداقل فعلا نتوانسته در کوتاه مدت کاری از پیش ببرد، البته سهم عمده ای از شرایط پیش آمده را باید در بی اعتماد بازیگران به تصمیمات سیاست‌گذار کاوید و سهم دیگری را نیز در موج هیجانی ایجاد شده در بازار در شش ماه ابتدایی سال گذشته ناشی از تغییرات نرخ ارز و روانه پول های داغ به سمت بازار سهام مورد کنکاش قرار داد.

در این میان به نظر میرسد پیش بینی دادوستدها برای امروز و روزهای آینده را باید در چارچوب تاثیر سیاست‌های سیاست‌گذار ارزیابی کرد، هر چند که بازار به اشتباه یا به صحیح، نیم نگاهی هم به مولفه‌های بیرونی همچون تحولات احیای برجام و انتخابات ریاست جمهوری 1400 نیز دارد.

در این هفته امید به تغییر مسیر فعلی بازار هست اما رفتار بازیگران همیشه چیزی خلاف تحلیل ها و منطق تحلیلگران است. بورس بازان رفتارهای معاملاتی را در بستر چارچوب ذهنی خود براساس تجربیات بسیار تلخ در 8 ماه گذشته مورد ارزیابی قرار می‌دهند و البته بازیگران آماتور هم به دلیل منطق خارج از سواد و دانش مالی، بیشتر در پشت سر موج‌ها و رفتارهای توده‌ای در بازار تصمیم به انتخاب می‌گیرند که خود شرایطی را به دنبال داشته که خارج از منطق بنیادی بازار است.

از همین زاویه است که بسیاری از تحلیلگران و ناظران، شرایط کنونی را بهترین موقع خرید ارزیابی می‌کنند و حتی قیمت‌های کنونی را برای خرید در بلندمدت وسوسه برانگیز می‌دانند.

همچنان در ایستگاه انتظار

امیرحسین واعظ | کارشناس بازار سرمایه

ارزش معاملات خُرد در بازار دیروز سهام حدود 1250 میلیارد تومان بود که رکورد دیگری از حیث کمترین میزان معامله در طول یک سال اخیر به حساب می‌آید. تکرار دوگانه افت شاخص‌کل و کاهش ارزش معاملات در روزهای اخیر، از تداوم رکود در بورس حکایت دارد.

بررسی ارزش معاملات خرد در ماه‌های اخیر به وضوح نشان‌ می ‌دهد از 25 بهمن سال گذشته که دامنه نوسان، نامتقارن شد روند کلی بازار به سمت رکود متمایل شده است. در آن زمان ارزش معاملات خرد در هر روز بین 8 تا 10 هزار میلیارد تومان بود و اکنون به کمتر از 3 هزار میلیارد تومان رسیده است.

در این شرایط اغلب سهامداران از بازار کنار نشستند و تا زمان بازگشت دامنه نوسان به حالت عادی، نظاره‌گر بازار خواهند بود. از سوی دیگر مسئولان نیز اعتقاد دارند اگر میزان کاهش روزانه قیمت سهام به منفی 2 درصد محدود نشده بود، اکنون باید ریزش بیشتر نماگر بازار را شاهد می بودیم.

در نتیجه از یک سو سهامداران منتظر هستند دامنه نوسان به حالت عادی بازگردد و شاید با تزریق نقدینگی از سوی آن‌ها بورس دوباره متعادل شود. از سوی دیگر مسئولان سازمان بورس نیز منتظر هستند بازار متعادل شود تا دامنه نوسان را به حالت قبل برگردانند. این دور تسلسل تا زمانی ادامه می‌یابد که یک محرک قوی از بیرون بازار سرمایه، روند بورس را تکان اساسی دهد.

 

منبع: اقتصادنیوز

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان غنی سازی اورانیوم دعای روز چهارم رمضان پیش بینی بورس دامنه نوسان بازار سرمایه گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان غنی سازی اورانیوم دعای روز چهارم رمضان ارزش معاملات دامنه نوسان سیاست گذار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۶۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شاخص کل بورس تهران بازار سرمایه در اولین روز هفته ثبات نسبی داشت. امروز (شنبه) شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۶۵۲ واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد رسید تا بازار سرمایه به روند کج‌دار و مریز هفته‌های اخیر ادامه داده باشد.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۳۹۵ واحد رشد کرد و در عدد ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد ایستاد.

امروز بیش از ۳۶۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۵۵۹۱ میلیارد تومان بود.

صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل

فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت اما شپنا و شستا تاثیر منفی ایجاد کردند. ذوب، کاما و خزامیا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز شنبه فرابورس ایران ۸۵ واحد افت کرد و به ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۵ هزار فقره به ارزش ۶۷۶۳ میلیارد تومان بود.

آریا و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند اما تجلی تاثیر مثبت ایجاد کرد. خاور، کرمان و کرومیت نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند.

کد خبر 847484 برچسب‌ها شاخص کل بورس خبر مهم بورس تهران بورس - فرا بورس

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۱:۰۰
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت