Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، روزنامه وال‌استریت ژورنال با افشای پشت پرده تصمیم «جو بادین»، رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج از افغانستان گزارش داد که این تصمیم با توصیه فرماندهان ارتش آمریکا در تعارض بوده است. 

این روزنامه به نقل از منابع ناشناس نوشت که «کنت مک‌کنزی»، فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، «مارک میلی»، رئیس ستاد ارتش و «اسکات میلر»، فرمانده نیروهای ماموریت «حمایت قاطع» در کابل خواستار حضور در افغانستان با دو هزار و ۵۰۰ سرباز و موازی با تلاش‌ها برای دست‌یابی به توافق صلح در این کشور شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این منابع تاکید کردند که «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا نیز با خروج نیروهای آمریکا از افغانستان مخالفت کرده و نسبت به اینکه خروج همه نیروها این کشور را از هر نوع ثبات‌ به طور کامل محروم خواهد کرد، به بایدن هشدار داد. 

ناتو پیش از این از تصمیم خود برای آغاز روند خروج نیروها از افغانستان در ابتدای ماه مه خبر داد و ایالات متحده نیز ۱۱ سپتامبر آینده را تاریخ خروج نیروهای این کشور از افغانستان اعلام کرد. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: افغانستان ایالات متحده رئیس جمهور ناتو وال استریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۶۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای ارتش اسرائیل: کنترل کامل گذرگاه رفح را به دست گرفتیم

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: ما کنترل گذرگاه رفح را به صورت کامل به دست گرفته ایم.
 

 ارتش رژیم اشغالگر قدس همچنین اعلام کرد: نیروهای اسرائیلی بعد از به دست گرفتن کنترل این گذرگاه عملیات پاکسازی گسترده در این منطقه را آغاز می‌کنند.

شبکه الجزیره ساعتی قبل گزارش داد که نظامیان صهیونیست به گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه حمله کرده اند.

در همین خصوص «وائل ابوعمر» مسئول رسانه‌ای گذرگاه رفح در گفتگو با شبکه المیادین تاکید کرد: رفت و آمد مسافران در گذرگاه رفح و ورود کمک‌های بشردوستانه از طریق این گذرگاه به نوار غزه کاملاً متوقف شده است.

وی اضافه کرد: این روند بعد از ورود تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح متوقف شده است.

شب گذشته منابع عبری از تأیید مرحله اول حمله رژیم صهیونیستی علیه رفح از سوی کابینه جنگی این رژیم خبر دادند.

بر اساس این گزارش، آویخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز دوشنبه به طور رسمی از آغاز مرحله اول حمله زمینی در شرق رفح در جنوب غزه خبر داد.

گفتنی است نزدیک به ۱.۵ میلیون آواره فلسطینی در شهر رفح واقع در جنوبی‌ترین نقطه غزه پناه گرفته‌اند. در صورت آغاز حمله اسرائیل به این منطقه، آوارگان فلسطینی جایی برای رفتن ندارند.

دیگر خبرها

  • نشست مسئولان حوزه حج و زیارت با فرماندهان پلیس فرودگاه‌های کشور
  • ادعای ارتش اسرائیل: کنترل کامل گذرگاه رفح را به دست گرفتیم
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟