Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:39:32 GMT

روزانه ۳ نفر در آمریکا به‌دست پلیس به قتل می‌رسد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۶۴۳۸

روزانه ۳ نفر در آمریکا به‌دست پلیس به قتل می‌رسد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا؛ نشریه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار این خبر نوشت: از زمان آغاز دادگاه «درک شووین» پلیس قاتل جورج فلوید- از ۹فروردین۱۴۰۰، بطور میانگین بیش از سه نفر در هر روز بدست نیروهای پلیس آمریکا به قتل رسیدند که در مجموع به ۶۴ فقره قتل می رسد.

نیویورک تایمز افزود: تنها هفت ساعت پس از آغاز دادگاه درک شووین، پلیس شیکاگو یک نوجوان ۱۳ ساله لاتین تبار را به ضرب گلوله از پای درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشریه آمریکایی در ادامه فجایع پلیس آمریکا نوشت: درست یک روز پس از این دادگاه بود که این بار پلیس آمریکا جوان سیاهپوست ۳۲ ساله را در «جکسون ویل» ایالت فلوریدا به جای استفاده از سلاح برق گیری «تیزر»، با اسلحه کمری به قتل رساند.

نیویورک تایمز نوشت: طی سه هفته گذشته و از زمان برگزاری دادگاه درک شووین به اتهام قتل جورج فلوید، ۶۴ مورد کشتار توسط پلیس آمریکا رخ داد که حداقل در ۴۲ مورد آنها پلیس افراد به قتل رسانده را متهم به داشتن سلاح گرم کرده است؛ اکثر افرادی که از ۹ فروردین ماه بدین سو بدست  پلیس آمریکا به قتل رسیدند مردان سیاهپوست و یا لاتین تبار بودهد و اکثر آنها زیر ۳۰ سال سن داشته که از این تعداد ۴ جان باخته نوجوان بوده اند.

بخشی از آمار کشته شدگان بدست پلیس آمریکا از ۵ بهمن ۱۳۹۹ تا ۱۸ فروردین ۱۴۰۰

قتل عام سالانه ۱۱۰۰ شهروند آمریکایی بدست پلیس

نیویورک تایمز نوشت: از سال ۲۰۱۳میلادی و  بنابر داده های «نظارت بر خشونت پلیس» (Mapping Police Violence) سالانه یکهزار و ۱۰۰ شهروند آمریکایی در خشونت های پلیس به قتل می رسند، افرادی که به مانند جورج فلوید فاقد هرگونه مقاومت در برابر پلیس و یا داشتن سلاح گرم هنگام به قتل رسیدن توسط پلیس بوده اند.

پلیس آمریکا به تهدید خبرنگاران روی آورد

حال نیروهای پلیس آمریکا برای سرکوب اعتراض ها و دراقدامی تازه برای پنهان داشتن ابعاد آن، مبادرت به تهدید خبرنکار کردند.

روزنامه آمریکایی یو. اس. ای تودی نوشت: پلیس منیاپولیس در ایالت مینه سوتا خبرنگارانی که به پوشش اعتراض ها به اقدامات خشونت بار پلیس می پردازند را شناسایی و در یک محل  گردهم می آورد.

یو. اس. ای تودی افزود: پلیس این خبرنگاران را وادار می کند تا بر روی شکم خود خوابیده و تنها در صورتی به آنها اجازه ترک محل را می دهد که از چهره و کارت خبرنگاری، کارت شناسایی و حتی گواهینامه رانندگی آنها میتندسازی شود.

بنابراین گزارش، پلیس گشت ایالت مینه سوتا روز گذشته در واکنش به این اقدام با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای پلیس بدان جهت مبادرت به عکس گرفتن از خبرنگاران، کارت های شناسایی و بعضا گواهی نامه های آنان کرده اند که روند شناسایی این افراد را تسریع کنند.

پلیس آمریکا می کشد، محکوم و مجرم نمی شود

نشریه آمریکایی واشنگتن پست هم در گزارشی عنوان کرد: ماموران پلیس در سال گذشته میلادی تنها ۹۸۵ شهروند آمریکایی را کشته اند که درهیچ یک از این موارد نیروهای پلیس مجرم شناخته نشدند، پلیس آمریکا به قتل می رساند اما محکوم نمی شود.

**۱۳۰۲**

برچسب‌ها جرج فلوید نیویورک فلوریدا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جرج فلوید نیویورک فلوریدا جرج فلوید نیویورک فلوریدا اخبار کنکور پلیس آمریکا نیویورک تایمز نیروهای پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۶۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • فهرست دانشگاه‌های آمریکایی که تا این لحظه شاهد تحصن و تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین بودند
  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا/ بازداشت۳۳دانشجو
  • دادستان جورجیا: دانشجویان را سرکوب کنید
  • حمایت دادستان جورجیا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین
  • تحصن حامیان فلسطینی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا؛ دانشجویان چه می‌خواهند؟
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟