Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدطاهر پارسافر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این بازدیدها ۱۰۶ هزار و ۳۱۱ کیلوگرم فرآورده دامی غیر قابل مصرف شناسایی، ضبط و پس از کسب دستور از مراجع قضایی، معدوم شده است.

وی تعداد پرونده ارجاع داده شده به مراجع قضایی در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی را در سال گذشته ۴۳۵ مورد اعلام و اضافه کرد: پارسال در راستای انجام بازدیدها، ۳۵ مرکز نیز به دستور مقامات قضایی پلمب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی کردستان افزود: تعداد تخلفات بهداشتی شناسایی شده در این بازرسی ها بیش از ۱۰ هزار مورد بود که راهکارها و راهنمایی‌های بهداشتی لازم به متصدیان مراکز ارایه شد.

پارسافر یادآور شد: سه هزار و ۲۲۲ نمونه در قالب چندین طرح از جمله طرح ارتقای کیفیت شیر خام، پایش باقیمانده‌ها در شیر خام و ماهی قزل آلا، خود کنترلی کشتارگاه‌های دام و طیور، نظارت بر کارخانه‌های تولید خوراک دام و طیور، مراکز قطعه بندی، بسته بندی و صنایع وابسته به دام و اماکن دامی و نظارت بر فرآورده های صادراتی به کشورهای همسایه و روسیه، اخذ شده و آزمایشهای لازم یا در محل آزمایشگاه مرکزی اداره کل و یا در قالب خرید خدمت توسط آزمایشگاه همکار انجام شد.

وی اظهار داشت: در ۶ کشتارگاه صنعتی طیور، بر کشتار تعداد ۱۳ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۲۳۸ قطعه طیور گوشتی با وزن ۲۸ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۱۸۲ کیلوگرم و در هفت کشتارگاه دام استان نیز بر سلامت ۶۴ هزار و ۸۴۸ راس دام سبک و ۳۲ هزار و ۵۳۳ راس دام سنگین، نظارت بهداشتی انجام شد.

 رییس اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی کردستان تاکید کرد: در مجموع هشت میلیون و ۲۷۱ هزار و ۵۱۲  کیلوگرم گوشت قرمز، سال گذشته تولید و تحت نظارت دامپزشکی روانه بازار مصرف شد.

پارسافر یادآور شد: در کشتارگاه‌های دام استان ۶۹ تُن و ۹۶۰ کیلوگرم و در کشتارگاه‌های طیور استان ۳۴۵ تُن و ۶۸۳ کیلوگرم و در مجموع در کشتارگاه های دام و طیور استان ۴۱۵ تُن و ۶۴۳ کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف شناسایی، ضبط و از چرخه مصرف خارج و معدوم شد.

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

برچسب‌ها کردستان گوشت قرمز سازمان دامپزشکی کشور بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان گوشت قرمز سازمان دامپزشکی کشور کردستان گوشت قرمز سازمان دامپزشکی کشور بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۷۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه

حسین نجف‌زاده مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: پرونده داروخانه دامپزشکی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی و تاریخ‌گذشته به میزان ۸۴۰ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان اشنویه رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: شعبه رسیدگی کننده با بررسی پرونده و ارائه نکردن اسناد و دلایل قانونی، تخلف انتسابی را محرز اعلام و متهم را به پرداخت ۸۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر میزان تخلف محکوم کرد.

نجف زاده ادامه داد: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و شبکه دامپزشکی شهرستان اشنویه گزارش تخلف در بازرسی از دارو خانه دامپزشکی کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • کشف ۲۲۷ کیلوگرم تریاک در یزد
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب