Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@11:14:55 GMT

کاهش ۹ هزار و ۲ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۷۷۵۶

کاهش ۹ هزار و ۲ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۹ هزار و ۲ واحدی معادل ۰.۷۳ درصد به یک میلیون و ۲۲۴ هزار و ۷۷۸ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 29 فروردین) شاخص کل بورس در دومین روز کاری خود در هفته جاری در ابتدای معاملات با ریزش 4296 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 229 هزار واحد قرار گرفت و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۹ هزار و ۲ واحدی معادل ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۳ درصد به یک میلیون و ۲۲۴ هزار و ۷۷۸ واحد رسید.

 

بر اساس جدول معاملاتی امروز شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۳۴۲ واحدی معادل ۰.۷۳ درصد به رقم ۳۱۸ هزار و ۶۶۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۰۱ واحدی معادل ۰.۲۱ درصد، عدد ۴۳۲  هزار و ۴۵۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۸۷ واحدی به رقم ۲۸۱ هزار و ۵۳۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۰۰۰۰ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۳۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۵۳۶ واحد کاهش به رقم ۸۹۲ هزار و ۶۸۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۴۹۲۸ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملی، شستا، تاپیکو، کچاد، فولاد، شپنا و فخور به ترتیب با 1101، 817، 306، 291، 261، 247 و 137 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، ساراب - سيمان‌ داراب‌، بوعلي - پتروشيمي بوعلي سينا، اپال - فرآوري معدني اپال كاني پارس، سيتا - سرمايه گذاري سيمان تامين و وبملت - بانك ملت در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابر این گزارش، در پایان معاملات امروز بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فایرا(آلومینیوم‌ایران) با ۱.۸۲ درصد رشد و پس از آن، نمادهای ساراب، سدشت، ثامید، بترانس و وتجارت بود. همچنین نماد معاملاتی وپارس(بانک‌پارسیان) با ۵.۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای تاصیکو، شیران، نوری، وساخت، شپنا و ونفت قرار گرفتند. همچنین نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، شستا، وپارس، فارس، کچاد و شپنا با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فایرا، ساراب و سدشت، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۱ میلیارد و ۱۱۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۲۱ هزار و ۳۵۳ نوبت معامله و به ارزش ۱۴ هزار و ۷۰۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (شنبه 28 فروردین) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۹ هزار و ۶۳۴ واحدی معادل ۰.۷۷  درصد به یک میلیون و ۲۳۳  هزار و ۷۲۳  واحد رسید. بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۵۰۷ واحدی معادل ۰.۷۷  درصد به رقم ۳۲۱  هزار و ۶۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۱۲۱ واحدی معادل ۰.۲۶ درصد، عدد ۴۳۳ هزار و ۳۳۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۷۳۰ واحدی به رقم ۲۸۲ هزار و ۱۹۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۱۳۰۰ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۴۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۷۵۲ واحد کاهش به رقم ۹۰۰ هزار و ۲۳۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۳۶۰۲ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۰۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ساراب(سیمان‌ داراب) با ۴.۸۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سمازن، فارس، سدشت، سخوز و تنوین بود. همچنین نماد معاملاتی شیران(س. صنایع‌شیمیایی‌ایران) با ۹.۰۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ونوین، کچاد، وساخت، برکت، غبشهر و فنورد قرار گرفتند. همچنینی نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، شستا، کچاد، شیران، شپنا و کگل با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، وپاسار، ساراب و سدشت، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۱ میلیارد و ۴۵۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۴۱ هزار و ۹۵۵ نوبت معامله و به ارزش ۱۵ هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس واحد را به نمایش گذاشت نمادهای معاملاتی واحدی معادل ۰ بیشترین کاهش شاخص کل بورس همچنین شاخص یک میلیون شاخص بازار پس از آن واحد رسید واحد کاهش شاخص قیمت هزار و ۲ ۹ هزار ۲ واحدی هم وزن کاهش ۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۷۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۱۰۷۱ واحدی به ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ با رشد ۱۰۷۱ واحدی به ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۴۶۵۰.۴۳ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۱۱.۲۳۸ میلیارد سهم بود که طی ۳۴۳,۱۶۸ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۶۵,۸۵۵.۴۰۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۰۹,۵۸۵.۲۱۵ میلیارد ریال شد.

نمادهای «پارسان»، «فولاد» و «فملی» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 746308

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • لحظه به لحظه با بورس / افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل
  • افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند