Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:28:44 GMT

۱۱۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین تخریب شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۷۸۸۴

۱۱۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین تخریب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه با اعلام این خبر که ۱۱۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین تخریب شده است اظهار کرد: این تخریب‌ها شامل ۱۳ مورد قلع و قمع (اجرای احکام قضائی) و ۱۰۳ مورد تبصره ۲ ماده ۱۰ (قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی) است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۴۳ بنای غیرمجاز در سطح استان شناسایی شده اظهار داشت: از این تعداد ۷۵ مورد مربوط به شهرستان قزوین، ۲۰ مورد در آبیک، ۱۶ مورد تاکستان، ۱۳ مورد بویین زهرا، ۱۱ مورد البرز و هفت مورد متعلق به شهرستان آوج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خمسه تصریح کرد: این بناهای غیرمجاز در ۳۱ هکتار از اراضی کشاورزی استان شناسایی شده که با تخریب و قلع و قمع انجام شده بیش از ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شده است.

به گفته این مسؤول، شناسایی ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان و برخورد با این معضل یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است که همواره به صورت مستمر تحت نظارت و رصد کارشناسان امور اراضی سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: برای پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱، ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی و نیز سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است تا در صورت مشاهده، برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های ملی و اراضی کشاورزی به عمل آید.
 

کد خبر 5191947

منبع: مهر

کلیدواژه: ساخت و سازهای غیرمجاز جهاد کشاورزی قزوین پیگرد قضایی فاطمه خمسه ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا ماه مبارك رمضان کرمانشاه ماه رمضان ۱۴۰۰ بوشهر اردبیل ارتش جمهوری اسلامی ایران محدودیت های کرونایی روز ارتش انتخابات 1400 واکسن کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا اراضی کشاورزی استان کشاورزی استان قزوین اراضی کشاورزی غیرمجاز در اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۷۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی در این استان گفت: طی برگزاری کمیسیون، ۴۵ پرونده تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، میرمحمد غراوی در تشریح جزئیات برگزاری اولین جلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک امور اراضی استان تهران که با حضور مدیران کل سازمان‌های جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، حفاظت محیط زیست و امور اراضی استان تهران و سایر اعضا برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه ۴۵ پرونده مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گرفت.

وی افزود: پرونده‌های بررسی شده مربوط به درخواست تغییر کاربری اراضی کشاورزی در ۱۶ شهرستان استان تهران بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران عنوان کرد: پس از بررسی و تبادل نظر در خصوص پرونده‌های مذکور که مربوط به حوزه اجرای زیرساخت‌های بخش کشاورزی و غیر کشاورزی بود، آرا مربوط به هر پرونده صادر شد.

طبق تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در هر استان به عهده کمیسیونی مرکب از رؤسای سازمان جهاد کشاورزی، امور اراضی، مسکن و شهرسازی، حفاظت محیط زیست آن استان و یک نفر نماینده استانداری است که به ریاست سازمان جهاد کشاورزی آن استان تشکیل می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 750442

دیگر خبرها

  • ۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد
  • جمع آوری بیش از ۴۵۰ مورد زوائد بصری در قزوین
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد