Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@13:45:43 GMT

کلاهبردار رسید جعلی در یزد دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۸۶۳۸

کلاهبردار رسید جعلی در یزد دستگیر شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: مرد جوانی به پلیس فتا یزد مراجعه کرد و مدعی شد پس از درج آگهی فروش یکدستگاه موتورسنگین در یکی از سایت‌های واسطه گر، مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته است.

اوافزود: خریدار با ارائه یک رسید بانکی که نشان می‌داد پول به حساب شاکی واریز شده است مدعی می‌شود که وجه کالا به حساب خریدار واریز شده است ولی پس از گذشت چند ساعت شاکی متوجه می‌شود که پولی به حسابش واریز نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا استان یزد ادامه داد: برابر اظهارات شاکی و بررسی‌های فنی به عمل آمده مشخص شد متهم ازطریق برنامه نر م افزاری رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانی کرده است که با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم شناسایی و پس از هماهنگی قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

سرهنگ ابوطالبی گفت: با توجه به تغییر شیوه‌های سرقت و به وجود آمدن انواع کلاهبرداری‌های جدید در مراودات روزمره، شهروندان باید ضمن هوشیاری لازم، سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا استان یزد از عموم مردم خواست تا هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در ارتباط بگذارند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس آگاهی فضای مجازی کلاهبرداری پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای واریز ۷۰۰ میلیونی به حساب بانکی دخترِ کوچولو آقای خبرنگار! +تصویر

کانال تلگرامی چند ثانیه با انتشار توئیتی از عبدالرضا داوری (مشاور سابق احمدی‌نژاد) به ماجرای واریز بیش از ۷۰۰ میلیون تومان به حساب دختر وحید اشتری (خبرنگار افشاگر ماجرای سیسمونی) پرداخت.

در این مطلب آمده: عبدالرضا داوری در رشتویی با چند پرسش از وحید اشتری، افشا کرد، در مراحل مختلف ۷۲۹ میلیون تومان به حساب فرزند زیر سن قانونی او از حساب شرکت کیان الماس الموت واریز شده است.

رابطه مالی یا کاری آقای وحید اشتری با "شرکت کیان الماس الموت" چیست و بابت چه پروژه ای، از آبان ۱۴۰۱ تا فروردین ۱۴۰۲ به مدت ۵ ماه، مبلغ ۷۲۹ میلیون تومان(ماهانه ۱۴۶ میلیون) به حساب دختر ۳ ساله وی اسما اشتری از حساب این شرکت واریز شده است؟!

آقای اشتری پیشتر اعلام کرده بود، مستاجر است و همسر و فرزندانش دارایی قابل ذکری ندارند.

دیگر خبرها

  • پابند الکترونیک سارق را حین سرقت به دام انداخت
  • افشای واریز ۷۰۰ میلیونی به حساب بانکی دخترِ کوچولو آقای خبرنگار! +تصویر
  • سارق کارت بانکی بیماران و کادر بیمارستان دستگیر شد
  • کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد
  • کشف ۲۸ کیلوگرم قرص مخدر/ فرد قاچاقچی دستگیر شد
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • هشدار پلیس فتای سمنان درباره فروشنده های دوره گرد
  • کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید