Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، با آغاز برداشت توت‌فرنگی از مزارع شهرستان جویبار، عرضه این محصول به‌صورت محدود در بازار آغاز شده و از حدود دو هفته دیگر، با برداشت انبوه توت‌فرنگی، عرضه گسترده این محصول بهاری آغاز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار در گفت‌وگو با همشهری آنلاین از آغاز برداشت توت‌فرنگی در ۱۵۶ هکتار از مزارع جویبار خبر داد و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰ درصد بیشتر از سال گذشته توت‌فرنگی از مزارع جویبار برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا سعیدی گفت: پیش‌بینی محصول قابل برداشت از مزارع جویبار برای سال جاری حدود ۱۵۷۰ تن است که در مزرعه‌های متعلق به حدود ۱۷۰ کشاورز جویباری کشت شده است.

به گفته این مسئول، بعد از بابلسر که بیشترین سطح زیر کشت توت‌فرنگی را در مازندران دارد، جویبار با ۱۵۶ هکتار دومین شهرستان از نظر سطح زیر کشت توت‌فرنگی است. در این مزارع ارقام اصلاح‌شده کاماراسو و سلوا کشت می‌شود و ۱۰ روز دیگر نیز برداشت انبوه توت‌فرنگی آغاز خواهد شد.

بر اساس آمارهای سازمان جهاد کشاورزی مازندران، این استان با حدود دو هکتار سطح زیر کشت توت‌فرنگی پس از کردستان که حدود سه هزار هکتار سطح زیر کشت برای این محصول دارد، دومین استان در تولید توت‌فرنگی محسوب می‌شود. با این حال، تفاوت محصول تولیدشده در این دو استان قابل توجه است. کردستان از سه هزار هکتار سطح زیر کشت سالانه حدود ۴۵ هزار تن توت‌فرنگی برداشت می‌کند که حدود ۷۳ درصد توت‌فرنگی تولیدی کشور است. اما از نزدیک به دو هزار هکتار سطح زیر کشت مازندران حدود ۱۵ هزار تن (معادل یک‌سوم محصول تولیدشده در کردستان) توت‌فرنگی برداشت می‌شود. به عبارت دیگر، میانگین برداشت توت‌فرنگی از هر هکتار در کردستان بیشتر از مازندران است.

طبق آمارها، میزان برداشت محصول توت‌فرنگی در زمین‌های کردستان به ۴۰ تن در هر هکتار نیز رسیده است. این در حالی است که میانگین برداشت توت‌فرنگی در مازندران طبق آمارها بین ۱۰ تا ۲۰ تن از هر هکتار در نوسان است. این ارقام نشان‌دهنده دلیل فاصله تولید توت‌فرنگی مازندران و کردستان در مقایسه نسبت سطح زیر کشت دو استان است.

کد خبر 595813 برچسب‌ها استان مازندران توت فرنگی استان کردستان کشاورزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران توت فرنگی استان کردستان کشاورزی هکتار سطح زیر کشت برداشت توت فرنگی توت فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۸۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای

به گزارش قدس آنلاین، حبیب جهان ساز در خصوص وضعیت برداشت و میزان تولید برگ سبز چای شمال کشور، اظهار داشت: اکنون تولید چای در سطح ۲۲ هزار هکتار از اراضی شمال کشور به ویژه در استان گیلان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر بخشی از اراضی چای شمال کشور احیا شده است اظهار داشت: تقریباً ۶ هزار هکتار اراضی چای غیرفعال دیگر در شمال کشور داریم که با مدیریت و اقدامات حمایتی می‌توان آنها را نیز احیا کرد.

رئیس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: اکنون سطح زیرکشت چای شمال کشور به ۲۲ هزار هکتار رسیده که در سال‌های گذشته این میزان حدود ۱۵ هزار هکتار بوده است.

جهان ساز گفت: اکنون قیمت مصوب هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۸ هزار تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۵ هزار تومان تعیین شده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که سال گذشته قیمت خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای متناسب با هزینه‌های تمام شده تولید و نرخ تورم متناسب‌سازی شده است و با توجه به شرایط اقتصادی و صرفه بازار کارخانه‌ها برای حمایت از چایکاران ممکن است این محصول را بیش از مبلغ مذکور خریداری کنند.

آغاز خرید برگ سبز چای از نیمه اردیبهشت ماه

جهان ساز گفت: برداشت برگ سبز چای همه ساله اوایل اردیبهشت ماه انجام می‌شود امسال به دلیل شدت بارندگی‌ها و سرد شدن هوا این مهم به تعویق افتاده است.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد برداشت برگ سبز چای از اواسط اردیبهشت ماه انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان