Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رییس سازمان ملی استاندارد ایران به رعایت حقوق مصرف‌کنندگان توسط خودروسازان تاکید کرد و گفت: در ارتباط با حقوق مردم سخت می‌گیریم و خودروساز متعهد به اجرای آن است.

به گزارش  سازمان ملی استاندارد ایران، «غلامرضا شریعتی» در بازدید از گروه صنعتی ایران‌خودرو، صنعت خودرو را بخش غیرقابل انکار در زندگی مردم توصیف کرد و افزود: سازمان استاندارد به عنوان نهادی حاکمیتی باید حامی تولید ملی بوده و از سوی دیگر حقوق مردم را استیفا و از آن صیانت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: موظف هستیم تا علاوه بر حفظ و رعایت حقوق مردم و شهروندان، نقش خود را به‌عنوان حامی تولید با هدف تحقق شعار سال مبنی بر پشتیبانی و مانع‌زدایی به خوبی ایفا کنیم.

رییس سازمان ملی استاندارد، هدف از تصویب استانداردهای ۸۵ گانه مطابق با استانداردهای روز اروپا را حفظ حقوق مردم و تولیدکننده برشمرد و گفت: اجرای استانداردها، مقررات فنی و کیفی فقط تامین‌کننده حقوق مصرف‌کننده نیست و به دنبال استیفای حقوق تولیدکننده برای حضور در بازار جهانی و رقابت پذیری محصولات است.

وی بیان‌داشت: باید تلاش کنیم که حقوق هر دو طرف حفظ شود.

شریعتی، اختصاص بخشی از درآمد خودروسازان به حوزه تحقیق و توسعه را اقدام مهمی ارزیابی کرد که نتایج موثری را برای صنعت خودروی کشور رقم زده است.

وی تاکید کرد: انتظار داریم طبق برنامه زمانی استانداردهای ۸۵ گانه به صورت کامل محقق شود و سازمان استاندارد نیز نهایت همکاری و حمایت را در این زمینه خواهد کرد.

این مقام مسوول با بیان این‌که باعث افتخار است که محصولات تولید داخل رقیب خودروهای خارجی هستند، ابراز امیدواری کرد با حمایت و همراهی، صنعت خودروسازی کشور می‌تواند به جایگاه واقعی خود برسد و به صنعتی ارزآور تبدیل شود و در این صورت است که مردم خودروهای داخلی با کیفیت‌ را به انواع خارجی ترجیح می دهند.

وی، ساخت موتور سه استوانه داخلی با استانداردهای روز جهان، بهینه‌سازی و به‌روز رسانی محصولات کنونی و افزایش سطح استاندارد آنها را اقدامی جامع و برنامه‌ریزی شده خواند و گفت: محصولاتی که امسال و سال‌های آینده به بازار عرضه خواهد شد، نشانگر مدیریت جهادی در صنعت خودرو است و حرکتی که با تکیه بر دانش داخلی و توان شرکت‌های دانش بنیان و جوانان تحصیل‌کرده آغاز شده را حمایت می‌کنیم تا این حرکت شتابان و رو به رشد ادامه یابد.

 ارتقای استانداردهای خودرویی به ۸۵ مورد از سال ۹۶ آغاز شد، در آن زمان این استانداردها برای خودروهای وارداتی اجباری شد، اما برای خودروهای داخلی، یک مهلت سه ساله در نظر گرفته شد.

بر این اساس، از یکم دی‌ماه ۹۷ استانداردهای ۶۳ گانه و از اول دی ماه پارسال استانداردهای ۸۵‌گانه خودروها اجباری شد.

استانداردهایی که به گفته مسوولان سازمان ملی استاندارد، برای ایمنی مردم و ارتقای خودروهای مورد استفاده طراحی شده و به هیچ عنوان سختگیرانه نیست.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان ملی استاندارد حقوق مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۹۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات

به گزارش خبرنگار مهر، امیر لاجورودی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی در خصوص ارزیابی میزان استاندارد تشعشعی تلفن همراه گفت: برای گوشی‌های وارداتی و تولید داخل، ارزیابی میزان SAR یا استاندارد تشعشعی گوشی تلفن همراه توسط آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان تنظیم مقررات انجام می‌شود.

کد خبر 6097763 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • اجرای کامل مصوبات شورای توسعه تشکل های مردم نهاد قزوین
  • تاکسیران امانت‌دار مشهدی ۳ میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند
  • پوشش کامل فیبرنوری استان قم تا یک هفته آینده انجام می‌شود
  • پوشش کامل فیبر نوری قم ظرف یک هفته آینده انجام می‌شود
  • ملکه اردن آمریکا را محکوم کرد/ زندگی ما بی‌ارزش است/ غزه نمونه‌ای از فروپاشی استانداردهای جهانی است
  • ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی