Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@16:13:43 GMT

چین: هند بابت آنچه به دست آورده، خوشحال باشد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۹۴۶۵

چین: هند بابت آنچه به دست آورده، خوشحال باشد

چین از خارج کردن نیروهایش از دو منطقه در مرز لداخ با هند امتناع کرده و گفته که دولت دهلی نو باید بابت آنچه که به دست آورده، خوشحال هم باشد.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روند در جریان خروج نیروها ارتش آزادی بخش خلق چین و هند در لداخ، منطقه مورد مناقشه بین دو کشور پس از آن به بن بست خورد که پکن از خروج نیروهایش از دو منطقه در این ناحیه مورد مناقشه امتناع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش هفته نامه "ساندی اکسپرس" هند که امروز (یکشنبه) منتشر شده آمده که مقام‌های چینی حتی گفته‌اند که دولت دهلی نو باید بابت آنچه که تاکنون به دست آورده، خوشحال هم باشد.

به نوشته این هفته نامه، پکن ناتوانی خود را درباره تخلیه نیروها از دو منطقه "هات اسپرینگز" و "گوگرا پست" ابراز کرده است.

مذاکره کنندگان هندی گفته‌اند که پکن پیشتر با خروج نیروهایش از این دو منطقه توافق کرده بود اما حالا از این توافق سرباز می‌زند.

۱۱ دور مذاکره بین فرماندهان ارتش‌های دو کشور از مه سال گذشته میلادی باعث شد تا نیروهای دو کشور فقط از "پانگونگ تسو" و "کیلاش رانگس" خارج شوند که این روند در فوریه ۲۰۲۱ آغاز شد.

مذاکره کنندگان دولت هند مدعی‌اند که آنها هنوز نمی‌توانند به منطقه پانگونگ تسو دسترسی داشته باشند.

در جریان مذاکرات در جریان، دهلی نو همچنین خواستار خروج نیروهای چینی از منطقه "دشت‌های دپسانگ" شده است که زمینی نزدیک به سه کشور چین، هند و پاکستان است. دهلی نو می‌گوید، تهاجم چین به این دشت‌ها جلوتر از  مناقشه مرزی لداخ است.

وزارت خارجه هند پیش از مذاکرات مرزی ۹ آوریل اعلام کرده بود: ما به دنبال خروج نیروها از مناطق باقی مانده‌ای هستیم که به کاهش تنش‌ها در لداخ کمک می‌کند و باعث احیای صلح و ایجاد شرایطی برای پیشرفت در روابط دو جانبه بین دو کشور می‌شود.

درگیری‌ها بین نیروهای هند و چین در دره "گالوان" در ۱۵ و ۱۶ ژوئن سال گذشته میلادی باعث کشته شدن ۲۰ سرباز هندی و چهار سرباز چینی شد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دو منطقه دو کشور دهلی نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان

وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر بدون یک ریال آورده متقاضیان و وام بانکی خبر داد و گفت:هزینه آماده سازی زمین را بعد از مردم می‌گیریم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش با بیان این‌که مهم‌ترین مولدسازی تاریخ حوزه مسکن در حال روی دادن است، اظهار کرد: 128 هزار و 500 واحد مسکن مهر در حال ساخت است که برای این پروژه‌ها یک ریال متقاضی واریز نکرده و هیچ وام بانکی ندارند. هیچ ریالی در بودجه به این پروژه‌ها تخصیص داده نشده اما تمامی آنها به پایان رسیده است.

وی افزود: عملیات آماده سازی پروژه‌های واحدهای مسکونی در حال انجام است و در اراضی شهری و روستایی بیش از 100هزار هکتار زمین در مدار آمده است.

وی با بیان این‌که هزینه های عملیات آماده سازی اراضی باید از افراد گرفته شود، گفت: 80 تا 90 درصد از این هزینه ها از افراد گرفته نمی شود و آنرا به سال های آتی انتقال می دهیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر  تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی  و بانکی کشور است. سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که  بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند.

بذرپاش با اعلام این‌که در حوزه  صنعت شهرها تفاهمنامه ساخت 140 هزار واحد مسکونی امضا شده است از هدف‌گذاری تامین یک میلیون زمین روستایی خبر داد و اضافه کرد:‌ تاکنون 670 هزار قطعه زمین تامین شده و امیدواریم تا تابستان یک میلیون زمین روستایی را تامین کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس| هاشمی نسب؛خوشحال‌تر از وقتی که به پرسپولیس گل زد!
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • شهری شلوغ با بیشترین نرخ رشد جمعیت در جهان
  • تبریک کاکا به رئال مادرید و کارلو آنچلوتی بابت قهرمانی در لالیگا + عکس
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • خوشحالی اینزاگی از جذب طارمی
  • راه خروج از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • تبریک رسمی بارسلونا بابت قهرمانی رئال مادرید
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • تبریک رسمی بارسلونا به رئال مادرید بابت قهرمانی در لالیگا / عکس