Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع میدانی گزارش داد شمار زنان آسیایی که در ماه‌های اخیر در آمریکا به دلیل احساس عدم امنیت در جامعه و برای دفاع شخصی در برابر تهدیدها، اقدام به خرید سلاح‌ سرد و گرم کرده اند،رو به افزایش است.

پایگاه خبری بازفید روز یکشنبه در این گزارش اضافه کرد در ماه‌های اخیر خشونت علیه آسیایی ها در آمریکا افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که زنان آسیایی به دلیل احساس عدم امنیت در جامعه آمریکا و برای دفاع از خود در برابر تهدیدها و خشونت‌ها به استفاده از سلاح‎های سرد و گرم روی آورده‌اند.

از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا حدود ۳ هزار و ۸۰۰ مورد آزار و اذیت به گروه «استاپ هیت» که سازمانی اجتماعی و غیرانتفاعی با هدف ایستادگی در برابر خشونت‌های نژادپرستانه است، گزارش شده که از دستکم ۶۸ درصد از انها مربوط به آزار زنان است.

به گفته شماری از زنان آسیایی، استفاده از ادوات دفاع شخصی مانند اسپری فلفل، حلقه‌های فلزی و در بعضی موارد شوکرهای بی‌حس کننده و یا حتی سلاحهای گرم راه حلی برای رفع مشکلات نژادپرستانه نیست و حتی در برخی از ایالات آمریکا به همراه داشتن این ادوات خود جرم تلقی می‌شود.

این در حالیست که به گفته برخی دیگر از زنان، به همراه داشتن این وسایل به آنها احساس امنیت می‌دهد.

بر پایه این گزارش، به دنبال انتشار اخبار مربوط به  شلیک به ۶ زن آسیایی در ایالت آتلانتا در ماه گذشته، احساس ناامنی زنان در آمریکا رو به افزایش گذاشته است.

رهبران انجمن‌ها و وکلا از مدت‌ها پیش، پلیس و مقامات سیاسی را به دلیل اهمال کاری در انجام اقداماتی علیه خشونت‌های نژادپرستانه علیه آسیایی-آمریکایی‌ها مورد انتقاد شدید قرار داده اند.

گفتنی است، در غیاب حمایت‌های سازمانی، زنان هم از وسایلی برای دفاع شخصی استفاده می‌کنند که مشکلات فراوانی را برای آنها به دنبال خواهد داشت .

در این گزارش همچنین به مصادیقی از آزار و اذیت زنان اشاره شده است. به گفته زنان آسیایی-آمریکایی که سالها در آمریکا زندگی می‌کنند، آنها به رغم گذراندن دوره های آموزش دفاع شخصی، همچنان احساس ناامنی می‌کنند و می‌گویند به همراه داشتن سلاحهای سرد و گرم به آنها کمک می‌کند تا زمان رسیدن نیروهای پلیس از خود محافظت کنند. زنان می‌گویند در مناطق شلوغی مانند نیویورک، نیروهای پلیس معمولا بسیار دیر به محل حادثه می‌رسند و یا دخالت موثری انجام نمی‌دهند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: زنان آسیایی دفاع شخصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۹۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند

خبرگزاری آمریکایی پنجشنبه شب به وقت تهران از دستگیری صدها نفر در جریان تظاهرات دانشگاهی در اعتراض به سیاست‌های دولت آمریکا در قبال نسل کشی غزه خبر داد.

به گزارش مشرق، یک خبرگزاری آمریکایی پنجشنبه شب به وقت تهران گزارش کرد که جریان تظاهرات در مخالفت با سیاست‌های آمریکا در قبال نسل کشی در غزه در دانشگاه کالیفرنیا دستکم ۲۰۰ نفر دستگیر شدند.به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تظاهرات و دستگیری تقریبا در هر گوشه‌ای از آمریکا در روزهای اخیر رخ داده است، اما در ۲۴ ساعت گذشته حوادث دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس به کانون توجهات مبدل شد.

بر اساس این گزارش، از شروع تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا از اواسط آوریل به این سو بیش از ۲۰۰۰ نفر در جریان تظاهرات دانشگاهی از سوی پلیس دستگیر شدند.این خبرگزاری از دستگیری یک استاد دانشگاه در «ایلینویز» که به گفته او در جریان تظاهرات روز شنبه در «دانشگاه واشنگتن» در سنت لوئیس، دچار شکستگی دنده و دست شده بود، خبر داد.

حمایت از مردم غزه و اعتراضات علیه سیاست‌های دولت بایدن در حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی تحت عنوان «جنبش همبستگی» در دانشگاه کلمبیا آمریکا آغاز شد و پس از آن به دیگر دانشگاههای مهم و برجسته آمریکا و حتی کشورهای دیگر رسید.استفاده نیروهای امنیتی آمریکا از خشونت و تاکتیک‌های پلیس آمریکا برای مقابله با معترضان و سرکوب تحصن‌های آرام در هفته‌های اخیر، ادعاهای دولت آمریکا در آزادی بیان را زیرسؤال برده است.

دیگر خبرها

  • امام جمعه اهواز: هر روز در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود/ درصد خودکشی در زنان آمریکایی 50 درصد افزایش داشته/ همه قوانینی که در غرب اجرا کردند، به ضرر زنان بوده/ پدران و مادران باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند
  • بایدن در دو نسخه؛ سرکوب زنان آمریکایی و حمایت از زنان ایرانی
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • کمربند انسانی معترضان آمریکایی برای دفاع از غزه/«ما آزاد نیستیم!»
  • بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند
  • چگونه تیک‌تاک از یک اپلیکیشن محبوب به تهدیدی برای آمریکا تبدیل شد؟
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم غزه از اثرات عملیات «وعده صادق» بود
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی