Web Analytics Made Easy - Statcounter

راهکارهای توسعه مناسبات اقتصادی استان آذربایجان شرقی با جمهوری گرجستان در نشست مشترک مسئولان استان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در این نشست بر اتخاذ تدابیر مناسب برای توسعه مناسبات اقتصادی با گرجستان تأکید کرد و گفت: توسعه همکاری با این کشور برای راهیابی به بازارهای اروپا ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی جهانگیری اظهار داشت: گرجستان از جمله کشورهای دوست و همسایه  ایران است که ارتباطات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری با کشورمان دارد.

وی با بیان اینکه توسعه مناسبات با کشورهای همسایه، از اولویت‌های جمهوری اسلامی است، افزود: برای تحقق هرچه بیشتر این مهم، آذربایجان شرقی به دلیل موقعیت ویژه و ظرفیت‌های بی نظیر در بخش‌های مختلف، می‌تواند نقش بسیار مهمی ایفا کند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی با داشتن بیش از چهار هزار واحد تولیدی و تجار متخصص و متعهد، در سال 99 توانست 2.5 درصد از مجموع صادرات جمهوری اسلامی ایران را به خود اختصاص داده و بیش از سه میلیارد دلار به کشورهای متعدد، صادرات داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: همکاری بیشتر با گرجستان، یکی از راهکارهای ضروری برای افزایش صادرات و راهیابی به بازار بسیاری از کشورهای اروپایی است.

در این دیدار تعدادی از مدیران استان نیز به بیان دیدگاه‌های خود درخصوص راهکارهای توسعه مناسبات با گرجستان پرداختند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گرجستان تبریز آذربایجان شرقی توسعه مناسبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۹۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان

در دیدار ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان توسعه همکاری‌های مرزی بحث و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، خالد جنگجو، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دیدار با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان آذربایجان که به منظور بررسی زمینه‌های توسعه همکاری‌ها، مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان و راهکارهای مربوط به تسهیل تردد کامیون‌های حامل کالا و زوار اربعین برگزار شد، اظهار کرد: توسعه و تسهیل مناسبات گمرکی برای هر دو طرف مهم است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی افزود: توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی بدون روان‌سازی و بهبود شرایط گمرکی میان دو طرف امکان‌پذیر نیست.

عزیز منصوری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان نیز در این دیدار به پیگیری‌های مستمر برای برگزاری نشست‌های مشترک گمرکی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های تأثیرگذار در مبادلات تجاری اشاره کرد.

به گزارش ایمنا، سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از زائران خارجی اربعین حسینی از مرزهای آذربایجان‌غربی به کربلا عازم شدند که بیش از دو هزار نفر از این زائران از اتباع جمهوری آذربایجان بودند.

کد خبر 748721

دیگر خبرها

  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا