Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان رمان «خواب‌های اجاره‌ای» اثر مهدی خادمیان در انتشارات مشق شب منتشر شد. این اثر زندگی جوانی را مطرح می‌کند که سال‌ها از محبوبش دور بوده است همین موضوع برایش شرایط زیستی پیچیده و تازه‌ای ایجاد می‌کند. در این اثر با ۱۸ نامه عاشقانه روبه رو می‌شویم که در نگارش آن از استعاره‌ها و توصیف‌های زیبا استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید

سه گانه محمد میرکیانی منتشر می‌شود

رمان گوشه‌ای از تاریخ ایران را روایت می‌کند که شخصی دور از خانواده اش نامه‌هایی از سر دلتنگی برای محبوبش می‌نویسد. محبوبی که جایی در کودکی این جوان گم شده است و نشانی از او پیدا نمی‌کند، برای اینکه نامه هایش را برایش بفرستد.

شاید در نگاه اول رمان فقط مجموعه‌ای از نامه‌های عاشقانه باشد، اما در حقیقت شخصیت اصلی داستان میز تحریرش را تبعیدگاهی می‌داند که هیچ پستچی‌ای نمی‌پذیرد نامه هایش را از این سرزمین کوچک برای کسی ارسال کند. برای همین همواره در ابتدای نامه هایش از محبوبی گلایه می‌کند که به نامه هایش پاسخ نمی‌دهد.

نگارش رمان به گونه‌ای است که خواننده در سطر سطر نامه ها با نویسنده همراهی می‌کند. هرچه جلوتر می‌رود مخاطب بیشتر به شخصیت اصلی داستان و ویژگی‌های اخلاقی اش پی می‌برد. با او ابراز همدردی می‌کند. خواننده را تا جایی می‌برد که گاهی حتی در ذهنش از محبوب داستان گلایه می‌کند. در فراز‌های پایانی داستان که با گره گشایی مواحه می‌شود، نم اشکی بر چهره مخاطب می‌نشیند. خادمیان پیش از این با سه مجموعه شعر «از نوبهار تو خواهم رفت»، «راه خورشید» و «راه خورشید» شناخته شده بود.

در بخشی از این رمان آمده است:

«ناامید از آمدنت از کنار طاقچه برمی‌گردم و به زندان انفرادی میز تحریر گوشه اتاق پناه می‌برم. سرزمین یک‌متر در هشتاد سانتی‌متری که هرگز به رسمیت شناخته نشد و کدپستی نداشت و هیچ باجه‌ای نامه‌هایت را دریافت نکرد. راستی: تو کجای جهانی؟ که نامه‌هایم را به خط اشک نوشتم به دست آه سپردم.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تازه های نشر ادبیات داستانی نامه هایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۰۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت خواب رفتن و گزگز پا‌ها (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: با خوردن این نوشیدنی هنگام خواب چربی بسوزانید (فیلم) اگر می‌خواهید وزن کم کنید، شام را زودتر بخورید (فیلم) نحوه بیدار کردن بچه ها از خواب، دو سبک زندگی متفاوت می سازد - سهیل رضایی (فیلم)

دیگر خبرها

  • علت خواب رفتن و گزگز پا‌ها (فیلم)
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • آهنگ عاشقانه منوچهر هادی برای دخترش سوفیا (فیلم)
  • ویدئوی آهنگ عاشقانه منوچهر هادی برای دخترش سوفیا
  • یک داستان عاشقانه از پارسا پیروزفر و حواشی‌اش
  • آدینه با داستان/ چی از آسمان افتاد؟!
  • (ویدیو) ژنرال سابق اسرائیلی: فکر نمی‌کردیم ایران با موشک‌هایش به ما حمله کند
  • یاناس ویچیچ:میلیون‌ها ایرانی عاشق والیبال هستند
  • داستان عاشقانه سمی یک پروانه!