Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@22:43:04 GMT

تشکیل ۵۴۰ انجمن میراث ‌فرهنگی در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۰۱۱۳

تشکیل ۵۴۰ انجمن میراث ‌فرهنگی در خراسان رضوی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل مکرمی‌فر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان این‌که توسعه انجمن‌های میراث فرهنگی از مهم‌ترین اهداف این اداره کل است، گفت: مردم باید در زمینه حفظ میراث فرهنگی وارد میدان شوند و این موضوع با تلاش انجمن‌ها امکان‌پذیر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: گستردگی و تعدد آثار و میراث فرهنگی به حدی است که حفاظت و حراست از آثار تاریخی و فرهنگی به تنهایی از عهده یک اداره و نهاد بر نمی‌آید و برای حراست از این میراث‌های ارزشمند ضروری است که همه مردم همکاری داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با توجه به اصلی‌ترین و در عین حال سخت‌ترین وظیفه میراث فرهنگی، حفاظت از آثار تاریخی است، ادامه داد: امکانات و نیروی انسانی موجود متناسب با تعداد آثار تاریخی، طبیعی و باستانی این استان نیست.

مکرمی‌فر، وظایف انجمن‌های میراث فرهنگی را تغییر نگاه مردم و مسئولان نسبت به میراث فرهنگی دانست و بیان کرد: در این میان موضوع حفاظت بسیار مهم است و با شناخت مردم و آموزش صحیح و فرهنگ‌سازی جوامع محلی است که می‌توان از میراث فرهنگی محافظت کرد.

او تصریح کرد: باید داشته‌های تاریخی و فرهنگی را قدر دانسته و از این ثروت ملی برای جذب گردشگر و رونق اقتصادی شهرستان‌ها و به ویژه روستا‌ها استفاده کرد، ایجاد انجمن‌های میراث فرهنگی آغاز این حرکت اقتصادی و اجتماعی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به این‌که اکنون مردم آگاه‌تر شده و نسبت به داشته‌های فرهنگی حساسیت بیشتری دارند، تاکید کرد: اعضای انجمن‌های میراث فرهنگی باعث احیای هویت روستا، بخش و شهر‌ها خواهند شد.

مکرمی‌فر درباره اعضای انجمن‌های میراث فرهنگی اظهار کرد: تاکنون هزار و ۳۵۵ کارت عضویت برای اعضای انجمن میراث فرهنگی صادر شده است.

او افزود: با وجود محدویت‌های کرونایی پارسال ۲ هزار و ۵۵۰ مورد بازدید و سرکشی از آثار تاریخی خراسان رضوی توسط انجمن‌های میراث فرهنگی انجام شده است.

انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری آثار تاریخی حفظ آثار جوامع محلی انجمن های میراث فرهنگی خراسان رضوی آثار تاریخی انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۰۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد

افشین صالحی نژاد گفت: در پی شکایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان پیرامون احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت، دادستانی ضمن بازدید میدانی از محل پروژه شهر جدید، دستور توقف موقت کار را صادر کرد.

وی با بیان این مطلب که بایستی کار در محدوده اراضی شهرک جدید تا بررسی کارشناسی مجدد متوقف شود، بیان داشت: آثار تاریخی خط قرمز و میراث فرهنگی ماست و باید به منظور حفظ و نگهداری از آن دقت شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت افزود: شهر قدیم جیرفت یکی از دو محوطه تاریخی مهم جیرفت است که شرایط ثبت جهانی را دارد و نباید اجازه داد سهم این اثار تاریخی ارزشمند در ثبت جهانی از دست برود.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی با قاطعیت از اجرای طرح نهضت ملی مسکن حمایت می‌کند؛ اما مسئولان راه و شهرسازی بایستی در مناسب‌ترین مکان و پس از انجام اقدامات کارشناسی این طرح را عملیاتی و اجرا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان