Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل رئیس پژوهشکده مدیریت آب دانشگاه محقق اردبیلی از برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی و پنجمین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست 19 و 20 خرداد سال 1400 به همت این پژوهشکده در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.

علی رسول‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا از برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی و پنجمین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست 19 و 20 خرداد سال 1400 به همت پژوهشکده مدیریت آب دانشگاه محقق اردبیلی در این  دانشگاه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تغییر روابط انسان و محیط‌زیست و پیشرفت‌های فناوری باعث تغییر الگوی زندگی انسان شده است که می‌توان هم به کنترل مخاطرات محیطی امیدوار بود و هم تشدید خطرات طبیعی را انتظار داشت، افزود: تشدید بحران کم‌آبی، وقوع سیلاب‌های متعدد، کاهش حاصلخیزی و فرسایش اراضی، افت آب‌های زیرزمینی و وقوع ریزگردها اهمیت و ضرورت حفظ منابع طبیعی و مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز را برجسته می‌کند.

رسول‌زاده تصریح کرد: در این راستا، ارتقای وضعیت معیشت بهره‌برداران از منابع آب و خاک، احیای زیست‌بوم‌های جنگلی و مرتعی و حفظ تالاب‌ها و دریاچه‌ها از ضرورت‌های امروزه در حفظ و صیانت از منابع طبیعی، آب و خاک و کاهش آسیب‌های محیطی خواهد بود.

رئیس دومین کنفرانس بین‌المللی و پنجمین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست خاطرنشان کرد: بی‌شک تعامل مسئولان اجرایی، محققین، فعالان و علاقمندان این عرصه گامی مؤثر در دستیابی به راهکارهای علمی و منطقی حفاظت آب و خاک و منابع طبیعی است.

وی با بیان اینکه این کنفرانس فرصتی برای ارائه دستاوردهای نوین و تبادل نظر مدیران و محققان و دلسوزان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست است.، اضافه کرد: از کلیه صاحبنظران، محققان و دانشجویان برای شرکت در این کنفرانس دعوت به ‌عمل می‌آید و امید می‌رود که این کنفرانس با استفاده از تجارب اساتید و دانشجویان محقق گامی در جهت ارتقای وضعیت و جایگاه منابع‌طبیعی و محیط‌زیست در برنامه‌های توسعه کلان کشور بردارد.

رسول‌زاده با اشاره به اهداف برگزاری این کنفرانس، گفت: فراهم‌سازی بستر مناسب برای انتقال اندیشه‌ها، فناوری‌ها و تجربه‌های محققان، خبرگان و مدیران کشورهای مختلف، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و جدیدترین روش‌های پژوهشی در منابع طبیعی و محیط زیست، تبیین ضرورت توسعه و ترویج صحیح فرهنگ و مدیریت نوین منابع طبیعی و محیط زیست، دستیابی به راهبردها و راهکارهای مدیریت و برنامه‌ریزی منابع طبیعی و محیط زیست، ایجاد همسویی و هماهنگی بین مسئولان اجرایی، مدیران، متخصصان و پژوهشگران، شناخت ارزش‌ها و الگوهای مناسب توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست، بسترسازی برای شناخت اصولی و گسترده متقابل صنعت و دانشگاه، کشف استعدادهای نهفته و استفاده از تجارب و اندیشه بزرگان و کمک به ایجاد فرهنگ مصرف بهینه منابع از اهداف مهم برگزاری این کنفرانس هستند.

رئیس پژوهشکده مدیریت آب دانشگاه محقق اردبیلی همچنین اساتید، صاحبنظران، اندیشمندان، مدیران و دانشجویان تمامی گرایش‌های رشته‌های منابع طبیعی، محیط زیست، کشاورزی، آبخیزداری، آب و خاک، جغرافیا و علوم زمین، شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید تجهیزات و مواد مورد استفاده در زمینه مدیریت منابع طبیعی و محیط زیست، انجمن‌های صنفی و تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه طبیعت، آب و خاک، و محیط زیست، شرکت‌های مشاور و مجری در پروژه‌های مهندسی و حفاظت آب و خاک، نهادها و ارگان‌های سیاست‌گذار در امور منابع طبیعی، محیط زیست، دانشگاه‌ها، مراکز مطالعاتی و کلیه مؤسسات پژوهشی و آموزشی و وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها، کمیته‌ها و ستادهای فعال در این حوزه را گروه‌های هدف و مخاطبان این کنفرانس عنوان کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به وضعیت کرونایی جامعه، در خصوص نحوه برگزاری این کنفرانس، گفت: آخرین مهلت ارسال مقالات 12 خرداد 1400 و آخرین مهلت ثبتنام در کنفرانس 15 خرداد 1400 می‌باشد و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر، ارسال مقاله و ثبتنام می‌توانند به آدرس سایت کنفرانس www.envprouma.ir مراجعه نمایند.

وی با بیان اینکه ارائه مقالات پذیرفته شده به دو صورت پوستر و شفاهی خواهد بود، ادامه داد: برگزاری کنفرانس به‌ صورت مجازی بوده به صورتی که کلیه افرادی که مقاله پذیرفته شده به‌صورت پوستر و شفاهی دارند و ثبت‌نام خود را کامل کرده‌اند طبق زمان‌بندی ارائه مقالات در زمان خود به سایت کنفرانس مراجعه نموده و از طریق لینک برگزاری کنفرانس فایل ارائه مقاله خود را ارسال و ارائه خواهند نمود.

وی ادامه داد: در این کنفرانس عموم شرکت‌کنندگان و داوران کمیته علمی امکان مشاهده کلیه مقالات ارائه شده را خواهند داشت و در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانند مطرح نمایند و فرد ارائه‌دهنده مقاله به ‌صورت برخط به سوال مربوطه پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه اردبیل دانشگاه محقق اردبيلي منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه محقق اردبیلی صیانت از منابع طبیعی کنفرانس بین المللی آب و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست

حجت الاسلام حسین حسین‌زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر ضمن تأکید بر اهمیت صیانت از محیط‌زیست به تعریف محیط‌زیست پرداخت و آن را دربردارنده تمام مؤلفه‌های مؤثر بر حیات انسان توصیف کرد و اظهار داشت: محیط‌زیست را در دو سطح محیط پیرامونی زندگی انسان و بسترهای دیگر طبیعت می‌توان دنبال کرد.

وی بر لزوم بازشناسی دقیق الزامات صیانت از محیط‌زیست تأکید و درختکاری و کاشت نهال را از برجسته‌ترین توصیه‌های روایی برشمرد و خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و اله در روایتی می‌فرمایند؛ اگر قیامت فرارسد و در دست یکی از شما نهالی باشد، چنانچه بتواند برنخیزد تا آن را بکارد، باید آن را بکارد.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده با بیان این که کاشت نهال و توسعه فرهنگ درخت‌کاری باید مورد اهتمام همگان از جمله ائمه جمعه قرار گیرد، اظهار داشت: دعوت به همکاری گروه‌های مختلف مردمی با منابع طبیعی در روز درختکاری از جمله مؤلفه‌های مؤثر بر ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست است.

وی در ادامه تبیین برخی دیگر از مصادیق صیانت از محیط‌زیست به موضوع مهم آب اشاره کرد و اذعان داشت: پرهیز از کثیف و تباه سازی آب و دوری از آزار و اذیت حیوانات از سفارش‌هایی مبانی دینی است؛ چرا که همگان در برابر زمین، سرزمین و حیوانات مسئول هستیم و این مهم باید موردتوجه عموم جامعه قرار گیرد.

امام‌جمعه امامزاده عبدالله به مسئولیت گفتمانی ائمه جمعه در مواجهه با محیط‌زیست اشاره نمود و اذعان داشت: نیاز است تا ائمه جمعه در تمام مشارکت‌های عمومی و تخصصی عرصه محیط‌زیست حضوری فعال و جهادی داشته، میدان‌دار عرصه جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی باشند.

وی به زیبایی‌های حضور ائمه جمعه در مناسبت‌های مختلف به‌ویژه عرصه صیانت از حیوانات و جمع‌آوری پسماند از محیط‌زیست اشاره نمود و خاطرنشان کرد: توجه متقابل به ظرفیت‌های موعظه و کارگاه بهترین راهکار جهاد تبیین و نهادینه‌سازی فرهنگ زیبای مدیریت پسماند و صیانت از محیط‌زیست است.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده تصریح کرد: ائمه جمعه ضمن تبیین مباحث دینی و اجتماعی باید پرچم‌دار میدان‌های فرهنگ‌ساز بوده ورود علمی و عملی به فرهنگ‌سازی داشته باشند.

کد خبر 6087540

دیگر خبرها

  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • مقالات کنفرانس موزه‌ها کارکرد اجرایی داشته باشد
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود