Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نشریه آمریکایی فاش کرد که جو بایدن تصمیم خروج کامل نیروها از افغانستان را در مخالفت با درخواست ژنرال‌های آمریکایی برای حفظ نیروها اتخاذ کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نشریه آمریکایی «نیویورک تایمز» فاش کرد که تصمیم جو بایدن برای خروج کامل و بدون قید و شرط نیروها از افغانستان مورد مخالفت ژنرال‌های ارشد آمریکایی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش این نشریه، بایدن حدود ده روز پیش از اعلام رسمی خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان، نشستی را در کاخ سفید برگزار کرد تا مقامات ارشد نظامی را در جریان تصمیم خود قرار دهد.

گزارش می‌افزاید که مقامات نظامی آمریکا تلاش داشتند تا خروج کامل نیروها از افغانستان را مشروط کنند اما بایدن متقاعد نشد و تاکید کرد که همه نیروها باید تا بیستمین سالگرد 11 سپتامبر (20 شهریور) افغانستان را ترک کنند.

نیویورک تایمز نوشت که «اسکات میلر» فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان، «کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا و «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور پیشنهاد داشتند که نیروهای باقیمانده آمریکایی به حضور خود در افغانستان ادامه دهند.

روسیه: تاخیر در خروج نیروهای آمریکایی نقض آشکار توافق با طالبان استکاخ سفید: خروج نیروها از افغانستان بی قید و شرط استوزیر دفاع آمریکا: هنوز تصمیمی درباره خروج نیروها از افغانستان گرفته نشده استوزیر دفاع آمریکا در آستانه خروج نیروهای خارجی وارد کابل شد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بایدن 17 آوریل در اظهاراتی از «اتاق معاهده» کاخ سفید، همان مکانی که جورج دبلیو بوش آغاز حمله به افغانستان را اعلام کرده بود، گفت: ما با اهداف مشخص به جنگ رفتیم، ما به این اهداف دست یافتیم، بن‌لادن مرده است و القاعده در افغانستان تنزل یافته است و وقت آن است که جنگ برای همیشه پایان یابد.

«گری‌زون» با بی‌معنی خواندن این اظهارات بایدن نوشت که در زمان حاضر 18 هزار نیروی قراردادی وزارت دفاع آمریکا در افغانستان حضور دارند که بیش از هفت برابر بیشتر از نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان است.

این رسانه آمریکایی افزود که حضور گسترده نیروهای قراردادی در افغانستان منعکس‌کننده استراتژی واشنگتن برای برون‌سپاری جنگ افغانستان به‌سود شرکت‌های امنیتی خصوصی و به‌عنوان ابزاری برای فاصله گرفتن از جنگ و انتقادات است.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان نیروها از افغانستان خروج نیروها خروج کامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۰۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح

گروهی متشکل از ۵۰ قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از دولت وی خواستند تا از همه ابزارهای موجود برای منصرف کردن تل‌آویو از آغاز عملیات تهاجمی در رفح استفاده کند.

به گزارش ایسنا، در این نامه آمده است: ما با فوریت می‌گوییم تهاجم اسرائیل به رفح در روزهای آینده کاملا غیرقابل قبول است. ما از شما می‌خواهیم با استناد به قوانین و سیاست‌های موجود، فوراً از ارائه برخی کمک‌های نظامی تهاجمی به دولت اسرائیل، از جمله کمک‌هایی که از قبل تایید شده است، خودداری کنید تا از حمله تمام‌عیار به رفح جلوگیری شود.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بارها از جمله در روز سه شنبه تاکید کرده که ارتش این رژیم برای جنگ با سازمان فلسطینی حماس با یا بدون توافق بر سر اسرا وارد رفح خواهد شد.

نتانیاهو گفته: «اسرائیل چاره دیگری جز ورود به رفح ندارد.» در نامه قانون‌گذاران آمریکایی به دولت بایدن آمده است که «دولت اسرائیل طرحی معتبر و قابل اجرا برای محافظت از غیرنظامیان در جریان عملیات احتمالی در رفح، آنگونه که دولت بایدن درخواست کرده است، ارائه نکرده است.»

در این نامه آمده است که حمله به رفح خطر بازگرداندن منطقه به آستانه یک درگیری گسترده‌تر را دارد.

در اوایل این هفته، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که عملیات در رفح یک «تشدید غیرقابل تحمل» خواهد بود که هزاران غیرنظامی را کشته و صدها هزار نفر دیگر را مجبور به فرار خواهد کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از تل‌آویو خواسته که حمله‌ای به رفح انجام ندهد.

رسانه‌های اسرائیلی روز پنجشنبه گزارش دادند، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به تل‌آویو پیام داده که حمله به رفح می‌تواند مانع از تلاش‌ها برای عادی سازی روابط با عربستان سعودی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح
  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه