Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعداد کل حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در پایان سال ۱۳۹۹ از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گذشت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ فصلنامه آماری زمستان 1399 صندوق بازنشستگی کشوری مشتمل بر آخرین آمار و داده‌های مربوط به جمعیت تحت پوشش تا پایان اسفندماه منتشر شد.طبق این آمار، مجموع بازنشستگان، ازکارافتادگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری در پایان اسفندماه 1399 به یک میلیون و 505 هزار و 105 نفر رسید که از این تعداد، یک میلیون و 220 هزار و 926 نفر بازنشسته، 13 هزار و 421 نفر ازکارافتاده و بیش از 270 هزار نفر وظیفه‌بگیر (61 هزار و 429 نفر ورثه شاغل متوفی و 209 هزار و 329 نفر ورثه بازنشسته متوفی) هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، استان تهران با 310 هزار و 968 نفر بیشترین و استان ایلام با 12 هزار و 134 نفر کمترین تعداد حقوق‌بگیر را در مجموع افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری دارا هستند.

از مجموع یک میلیون و 505 هزار و 105 نفر حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری، 67.5 درصد (یک میلیون و 15 هزار و 956 نفر) مرد و 32.5 درصد (489 هزار و 149 نفر) زن هستند.

بیش از 60 درصد بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری (910 هزار و 817 نفر) مربوط به وزارت آموزش و پرورش بوده و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حدود 13.5 درصد و وزارت جهادکشاورزی با 5 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

فصلنامه آماری صندوق بازنشستگی کشوری همچنین نسبت پشتیبانی (تعداد شاغلین کسورپرداز به تعداد حقوق‌بگیران) این صندوق را در پایان سال 1399، کمتر از هفت دهم (0.7) اعلام کرده و یادآور شده است: یکی از چالش‌های اصلی این صندوق کاهش پوشش حمایتی است. این درحالی است که براساس تجربیات بین‌المللی، یک صندوق بازنشستگی پایدار باید دارای نسبت پشتیبانی حداقل 3 و در سطح مطلوب 6 تا 7 است.

ثبت‌نام اینترنتی «مرحله دوم وام ضروری» بازنشستگان کشوری اول اردیبهشت آغاز می‌شودجزئیات پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان تأمین اجتماعیارائه 5 خدمت ویژه به بازنشستگان کشوری در دفاتر پیشخوان دولتپرداخت غرامت فوت ناشی از کرونا به بازنشستگان کشوری

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صندوق بازنشستگی کشوری صندوق بازنشستگی کشوری صندوق بازنشستگی کشوری یک میلیون تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ اعمال شده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: این درآمد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش افزایش هزینه های مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902822

دیگر خبرها

  • نشست رسالت صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال برگزار شد
  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه سال جاری
  • صدور فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان +جزئیات میزان افزایش
  • فیش حقوقی جدید بازنشستگان صادر شد
  • تاثیر مردمی‌سازی صندوق‌های بازنشستگی بر سفره بازنشستگان
  • تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد