Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ آتش‌های مراتع و جنگل‌های کوه خامی از توابع شهرستان گچساران که روز جمعه گذشته مهار شده بود، مجدد شعله ور شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج ، با شروع فصل بهار و شروع گشت و گذارها در دامن طبیعت استان کهگیلویه و بویراحمد زنگ خطر برای طبیعت و محیط زیست بر اثر بی‌توجهی انسان‌ها به صدا در می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شروع فصل بهار در استان کهگیلویه و بویراحمد خطر ریشه کن کردن گیاهان کوهی و دارویی در مناطق سردسیری و خشک شدن علفزارها و خطر وقوع آتش‌سوزی جنگل‌های بلوط و مراتع را تهدید می‌کند.

سال گذشته آتش‌سوزی‌های گسترده در استان کهگیلویه و بویراحمد و به‌ویژه در کوه‌های خامی شهرستان گچساران و خائیز در شهرستان کهگیلویه تا مدت‌ها خبر داغ رسانه‌ها بود.

با توجه به تجربه آتش‌سوزی در سال‌های گذشته و به ویژه سال 99 مردم و مسئولان باید هوشیارتر عمل کنند و مواظب این میراث گرانبها باشند.

در روز جمعه هفته گذشته آتش‌سوزی در دامنه کوه خامی در شهرستان گچساران گزارش شد، که با ورود به موقع نیروهای مردمی و دولتی حریق به ظاهر کنترل شده‌بود.

اما متاسفانه آتش خود را زیر خاکستر پنهان کرده بود و حال دوباره هوس تاخت و تاز به پیکر جنگل و مرتع کوه خامی به سرش زده و بی‌اَمان شعله‌ور می‌شود و هر چه بر سر راه دارد خاکستر می‌کند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس: قوانین برای حفظ جان جنگل‌بانان و محیط‌بانان باید اصلاح شودتمامی جنگل‌های هیرکانی مازندران تا پایان سال پایش می‌شود

 علیرضا اتابک فرماندار شهرستان گچساران گفت: منطقه حفاظت شده خامی در روزهای گذشته طعمه آتش شد که با تلاش نیرو‌های طبیعت دوست منطقه و نیرو‌های اداره منابع طبیعی مهار شد.

اتابک افزود: این آتش‌سوزی بامداد یکشنبه، 2٩ فروردین به دلیل وجود کنده‌های آتش دوباره شعله‌ور شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کوهستانی و سخت گذر بودن و شیب تند مهار آتش به کندی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیرو‌های مردمی، محیط زیست و منابع طبیعی در حال مهار آتش هستند.

فرماندار گچساران گفت: در این آتش سوزی بخشی از جنگل‌ها و درختان منطقه حفاظت شده خامی مانند زالزالک و بلوط در مناطق سخت گذر کوه خامی در ارتفاعات نزدیک روستای مارین طعمه حریق شد.

اتابک افزود: این نخستین آتش سوزی امسال در کوه خامی بوده است.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل ها و مراتع آتش سوزی جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد شهرستان گچساران آتش سوزی کوه خامی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان

بابک چمرانی، رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شفت گفت: ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه عصر امروز (یکشنبه ۱۶ ار دیبهشت ماه) در منطقه لیشاوندان این شهرستان، یک واحد تجاری فروش ابزار یراق طعمه حریق شد و به شدت سوخت.

او افزود: ۸ آتش نشان با ۴ خودروی اطفای حریق از شهر‌های شفت، تولم شهر و فومن آتش را در حدود ۱۰ دقیقه خاموش و از سرایت به دیگر واحد‌ها جلوگیری کردند.

به گفته رئیس آتش نشانی شفت، علت این آتش سوزی و میزان خسارت آن در دست بررسی است.

از شهرستان سیاهکل هم خبر رسید که یک واحد مسکونی آتش گرفته است.

کمیل لاهوتی، شهردار سیاهکل گفت: ساعت ۱۵:۳۰ امروز با گزارش آتش سوزی یک واحد مسکونی به واحد آتش نشانی این شهرستان، ۷ آتش نشان با ۲ خودروی اطفای حریق به سرعت به محل حادثه اعزام شدند. 

او افزود: با توجه به همجواری تعداد زیادی از واحد‌های تجاری با این واحد مسکونی، آتش نشانان به سرعت دست به کار شده و با خاموش کردن آتش این واحد مسکونی از سرایت آتش به دیگر واحد‌ها جلوگیری کردند. 

شهردار سیاهکل تصریح کرد: علت حادثه و میزان خسارت در دست بررسی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • اختلال‌های ارتباط مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • خودرو پژو در جیرفت طعمه حریق شد
  • مصدوم شدن ۲۰۷ نفر در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • پدر شهید حسین خندانی آسمانی شد
  • گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • ادامه تلاش ها برای رفع مشکل آب و برق مناطق سیل زده گچساران
  • منتظر اعلام نظر کارشناسان درباره علت حریق در شفت هستیم
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت