Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@22:07:05 GMT

سمرقند، خواهرخوانده اصفهان می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۱۵۹۶

سمرقند، خواهرخوانده اصفهان می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امروز در یکصد و شصت و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان پیشنهاد انعقاد قرارداد خواهرخواندگی این شهر با سمرقند ازبکستان مطرح و تصویب شد.

سمرقند دومین شهر بزرگ ازبکستان است که بیشتر ساکنان آن به فارسی تاجیکی سخن می‌گویند، بخش تاریخی این شهر در سال ۲۰۰۱ به عنوان میراث فرهنگی جهانی در یونسکو ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نزدیکی و قرابت فرهنگی اصفهان و سمرقند دلیل این خواهرخواندگی عنوان شده است؛ سمرقند از مراکز عمده شیعیان در آسیای مرکزی بوده و اکنون اکثر شیعیان ساکن آن در محله «ایرانی‌ها» زندگی می‌کنند که اجداد اهالی این محل در اعصار گذشته اغلب از ایران آمده و در آنجا ساکن شده‌اند.

ایمان حجتی، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان درخصوص این لایحه اظهار کرد: در حوزه روابط بین‌الملل اولویت برای گسترش روابط و انعقاد قرارداد خواهر خواندگی با شهر‌های منطقه بوده و سعی شده در این زمینه با آن‌ها به نتایج خوبی برسیم.

او ادامه داد: لایحه خواهر خواندگی با حیدرآباد را سال گذشته تقدیم شورا کردیم که توسط اعضا تصویب شد و اکنون نیز پیشنهاد خواهرخواندگی با سمرقند ارائه شده است. سمرقند ازبکستان زبان فارسی را از گذشته‌های دور، درون خود حفظ کرده و یک شهر اسلامی است به همین دلیل با شهر اصفهان شباهت‌های زیادی دارد.

حجتی با بیان این که پیشتر نیز شهر یزد در ایران با شهر «خیوه» در ازبکستان قرارداد خواهرخواندگی امضا کرده است، افزود: هماهنگی‌های لازم با سفارت ایران در تاشکند برای انعقاد قرارداد با سمرقند انجام شده و قرار است شهردار اصفهان هفته جاری با شهردار سمرقند نشست داشته باشد که تمامی این مراحل با تأیید وزارت کشور پیش خواهد رفت.

فتح الله معین، عضو شورای شهر اصفهان نیز اظهار کرد: اصفهان از قدیم به عنوان شهری تاریخی معروف بوده و همه پس از بازدید از این شهر رضایت داشته‌اند بنابراین شهرداری وظیفه دارد برای حفظ این جایگاه با شهر‌های کشور‌های منطقه ارتباط داشته باشد.

او افزود: مردم شهر سمرقند فارسی زبان هستند و در گذشته این شهر در محدوده ایران بوده است که همین عوامل باعث شده سبک زندگی مردم این شهر شباهت زیادی به سبک زندگی ایرانی‌ها داشته باشد؛ بدین سبب اقدام شهرداری در خواهرخواندگی با سمرقند بسیار پسندیده و تأثیر آن در سطح ملی خواهد بود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرمین زارعی به دلیل فشارعصبی دربیمارستان بستری شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این خواننده که در هفته‌های گذشته با کمپانی طرف قرارداد سابق خود به مشکلاتی برخورده، به نظر می‌رسد همچنان درگیر این موضوعات است و حالا احتمالا شدت این فشارها و موارد دیگر جوری ست که احوالات جسمی آرمین را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش صبا، این خواننده هفته گذشته در نامه‌ای به دفتر موسیقی ارشاد خواستار ممانعت از هرگونه اقدامی در خصوص قرارداد مورد بحث با شرکت مربوطه شد و مدعی‌ست آن قرارداد از سوی او فسخ شده است. این در شرایطی‌ست که کمپانی ترانه شرقی برای روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت کنسرت این خواننده را قرار است برگزار کند و تبلیغات محیطی گسترده ای را نیز در سطح شهر انجام داده و بلیت فروشی کرده است.

حالا در ساعات گذشته آرمین زارعی از شدت فشار عصبی در بیمارستان بستری شده و مشخص نیست آیا کنسرت این خواننده ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت در تهران روی صحنه خواهد رفت یا خیر.

کمپانی «ترانه شرقی» همچنان درباره همه حواشی این دو هفته سکوت اختیار کرده است.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904038

دیگر خبرها

  • آرمین زارعی خواننده به دلیل فشار عصبی بستری شد
  • آرمین زارعی در بیمارستان بستری شد
  • بستری شدن آرمین زارعی خواننده به دلیل فشار عصبی
  • آرمین زارعی به دلیل فشارعصبی دربیمارستان بستری شد
  • اعلام زمان برگزاری مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتسال
  • زمان قرعه کشی جام جهانی فوتسال اعلام شد
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • ثبت بیش از ۲۵۵ هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس
  • ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه
  • ثبت ۲۵۵ هزار قرارداد اجاره در سامانه «خودنویس»