Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-03@03:35:33 GMT

مصدومیت ۵ نفر بر اثر وقوع زلزله در استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۱۶۴۸

مصدومیت ۵ نفر بر اثر وقوع زلزله در استان بوشهر

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محمد حسن قوسیان مقدم گفت: ساعت ۱۱:۱۱ دقیقه امروز، ۲۹ فروردین‌ماه زلزله‌ای به قدرت ۵.۹ ریشتر، عمق ۱۰ کیلومتری زمین در استان بوشهر حوالی گناوه را لرزاند.

وی افزود: در پی این زمین لرزه، پنج تیم ارزیاب هلال‌احمر به منطقه حادثه دیده اعزام شده‌اند.

قوسیان مقدم همچنین از اعلام آماده باش و وضعیت نارنجی به استان‌های خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگو و دبیرکل جمعیت هلال احمر از آماده باش ۴ بالگرد امدادی در استان‌های بوشهر، شیراز، اهواز و کرمان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه مجموع تیم‌های ارزیاب اعزامی به مناطق حادثه دیده به ۱۰ تیم رسید، افزود: حدود ۳۰ روستا تحت تاثیر این زلزله قرار گرفته‌اند که برای برآورد میزان خسارات احتمالی، هلال‌احمر در حال برقراری ارتباط با دهیاری‌ها و بخشداری‌های مناطق حادثه دیده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر در خصوص زلزله ۵.۹ ریشتری بوشهر گفت: تخریب و ترک خوردگی دیوارهای منازل تا این لحظه گزارش شده و ۵۲۰۰ تخته چادر آماده است تا در صورت نیاز توزیع شود. ۲۱ روستا با ۴۵۵۳ نفر شامل ۱۱۷۹ خانوار تحت تاثیر این زلزله قرار گرفتند.

وی افزود: آماده باش ۳۸۵ نیروی عملیاتی شامل ۷۷ تیم، ۱۵ پایگاه، ۱۰ شعبه و دفاتر نمایندگی در استان بوشهر، ۶۰۷ نیروی عملیاتی در قالب ۸۱ تیم در کهگیلویه و بویراحمد، ۱۶۶۳ نیروی عملیاتی در قالب ۱۶۵ تیم در خوزستان، ۶۱۲ نیروی عملیاتی شامل ۹۰ تیم در هرمزگان اعلام شده که به طور کلی بیش از ۳۲۶۰ نیروی عملیاتی در قالب ۴۱۳ تیم آماده باش هستند.

قوسیان مقدم خاطرنشان کرد: ۱۰ روستا ارزیابی شده و طبق گزارش تیم‌های ارزیاب فعلاً خسارت‌ها مبنی بر تخریب و ترک خوردگی دیوارهای منازل بوده است.

افزایش تعداد مصدومان زلزله بوشهر به ۵ نفر

سخنگوی هلال احمر گفت: تا این لحظه، زلزله ۵.۹ ریشتری در بوشهر پنج مصدوم داشته است که چهار نفر در گناوه و یک نفر هم در دیلم آسیب دیده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093451 برچسب‌ها زلزله بوشهر محمدحسن قوسیان مقدم جمعیت هلال احمر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: زلزله بوشهر محمدحسن قوسیان مقدم جمعیت هلال احمر نیروی عملیاتی قوسیان مقدم آماده باش هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۱۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی در ۴ استان کشور درپی وقوع سیل و آبگرفتگی خبر داد.

بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به هشدار چند روز پیش سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های شدید در اکثر استان‌های کشور گفـت: به دنبال این هشدار سازمان امداد و نجات امدادگران خود را به حالت آماده باش درآورد که این آماده‌باش همچنان و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از صبح امروز در هفت استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، همدان، خوزستان و اصفهان شاهد بارش شدید باران و آبگرفتگی بودیم، گفت: از میان این هفت استان تاکنون در مناطقی از چهار استان عملیات امدادی انجام شد که همچنان ادامه دارد. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: بر این اساس در استان خوزستان با آبگرفتگی در مناطقی از شهرستان‌های دزفول، لالی و آغاجاری مواجه هستیم و امدادرسانی در این مناطق توسط تیم‌های امدادی در حال انجام است. در استان بوشهر نیز آبگرفتگی در مناطقی از شهرستان‌های دیلم، کنگان، گناوه، جم و دشتی گزارش شده که امدادرسانی در دیلم و گناوه که شدت حادثه بیشتر بوده، در حال انجام است.

محمودی افزود: همچنین در استان‌های اصفهان و فارس نیز امدادرسانی در شاهین شهر، سپیدان، فسا و بختگان ادامه دارد. گزارش نهایی از اقدامات انجام شده اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وضعیت بارش‌ها در کشور از شهروندان و مسافران خواست که از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با سامانه ۱۱۲ ندای امداد و نجات هلال‌احمر تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۳۰ خودرو گرفتار در آب بعد بارندگی امروز
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور | عملیات امدادی در این استان‌ها ادامه دارد
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور
  • وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در سیرچ کرمان
  • اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل
  • ۴ کشته در پی تصادف نیسان و پژو ۴۰۵ در جاده پارس‌آباد
  • تصادف وانت نیسان و پژو ۴۰۵، جان چهار نفر را گرفت