Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امروزه کاهش تصادفات جاده ای و تلفات جانی و مالی ناشی از آن به یکی از مهمترین دغدغه های اجتماعی تبدیل شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سمنان ، ایمن سازی راه ها و مسیرهای پرتردد از سوی مسئولان امر نقش بسیار مهم و اثرگذاری در کاهش آمار و ارقام تصادفات برون شهری دارد و در کنار ایمن سازی البته باید به موضوع مهم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان نیز  توجه داشت امری که نیازمند فرهنگ سازی همگانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید نقاط حادثه خیز و پر حادثه و خطر در جاده ها شناسایی و نسبت به رفع و اصلاح آن اقدام شود؛ چرا که این موضوع با کاهش آمار تصادفات جاده ای ارتباطی مستقیم دارد.

8 میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز خراسان جنوبی هزینه می‌شوددیوار حائل در نقاط حادثه خیز جاده پلدختر - خرم‌آباد احداث شودموافقت وزیر راه با اصلاح نقاط حادثه خیز جاده‌ها به روش تهاترجاده های استان سمنان؛ فاقد استاندارد

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تأکید بر اتخاذ برنامه ای مدون و نگاه ویژه دستگاه های اجرایی مرتبط در حوزه کاهش تصادفات جاده ای تأکید کرد و گفت: جاده های استان سمنان از استانداردهای لازم برخوردار نیستند.

وی راه، خودرو و  راننده را به عنوان سه شاخص اصلی و مهم در امر تصادفات عنوان کرد و گفت: در استان سمنان از 59 نقطه حادثه خیز تا کنون 35 نقطه رفع و اصلاح شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تأکید بر رفع دیگر نقاط حادثه خیز باقی مانده در راه های ارتباطی این استان گفت: باید برای آزمون رانندگی سخت گیری بیشتری اعمال شود تا رانندگان تسلط کامل برای رانندگی داشته باشند.

وقوع 5033 مورد تصادف در جاده های استان سمنان در سال 99

عبداللهی، معاون پلیس راه استان سمنان به آمار و ارقامی از تصادفات منجر به فوت و جرج در جاده های استان سمنان که سال گذشته به وقوع پیوسته اشاره کرد و گفت: آمار تصادفات منجر به فوت 161 مورد و تصادفات منجر به جرح یک هزار و 520 فقره بوده است.

وی آمار تصادفات منجر به وقوع خسارت سال گذشته را سه هزار و 625 مورد در سطح استان سمنان عنوان کرد و گفت:  سال گذشته پنج هزار و 33 مورد تصادف در استان سمنان رخ داده است.

معاون پلیس راه استان سمنان عنوان کرد: بیشترین تصادفات سال گذشته به ترتیب در محورهای سمنان به دامغان لاین جنوبی با 358 مورد،  دامغان به سمنان لاین شمالی با 295 مورد و میامی به سبزروار با 257 مورد ثبت شده است.

عبداللهی گفت: بیشترین فوتی در جاده های استان سمنان مربوط به محورهای آرادان به سرخه، لاین جنوبی میامی به سبزوار و ضلع شمالی دامغان به سمنان بوده است.

وی بیشترین علت تصادفات رخ داده در تصادفات جاده ای استان سمنان را عدم توجه رانندگان به جلو، عدم توانایی راننده وسیله نقلیه و عدم رعایت حق تقدم عنوان کرد.

معاون پلیس راه استان سمنان خاطرنشان کرد: میزان تصادفات ثبت شده در نوروز امسال 332 مورد بوده است.

بر اساس آنچه کارشناسان و مسئولان امر می گویند مهمترین راهکار برای کاهش آمار تصادفات جاده ای در استان سمنان رفع نقاط حادثه خیز است؛ بر این اساس لازم است مسئولان امر در این حوزه آستین های همت را بالا زده و هر چه زودتر در این زمینه اقدام کنند.

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جاده های استان سمنان تصادفات منجر تصادفات جاده ای استان سمنان نقاط حادثه خیز آمار تصادفات جاده ها سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۲۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه خیز در خوزستان ۵۰ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا باوی ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در سال‌های اخیر کارهای متعددی در حوزه بهسازی و ساخت راه‌های خوزستان با هدف کاهش تصادفات انجام گرفته اما هنوز ایرادهایی در کیفیت راه‌ها و نقاط حادثه‌خیز در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در خوزستان ۱۹ نقطه حادثه خیز توسط پلیس راهور کشور و وزارت راه و شهرسازی احصاء و به استان ابلاغ شد، افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۹ نقطه که در تعهد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بود، رفع شده است.

باوی گفت: منطقه غره در محور رامهرمز- بهبهان، شهرک دانش در محور اندیمشک- شوش، شهرک مدنی در محور ماهشهر- هندیجان، تقاطع ظلم‌آباد در محور گتوند- لالی، کیلومتر ۲۰ محور خرمشهر- اهواز، قلعه چنعان محور کمربندی- صنایع فول، تدین در محور ملاثانی- اهواز، کارخانه قند محور شوش- دزفول، خارستان در محور بهبهان- رامهرمز، نقاطی است که رفع نقص آنها صورت گرفته و ایمن‌سازی شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری خوزستان ضمن تاکید بر لزوم ارتقای فرهنگ رانندگی صحیح بین مردم و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی خبر داد: یکی دیگر از کارهای این معاونت در سال گذشته تهیه محتوای پیشگیرانه و انتشار از طریق رسانه‌های جمعی و ارسال پیامک به رانندگان پر خطر بوده است.

باوی افزود: مواردی همچون نصب و به روز رسانی سامانه‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات جاده‌ای (درون و برون شهری در خوزستان)، رصد آخرین وضعیت دوربین‌های هوشمند در استان و نصب سامانه‌های نظارتی برای اعمال نظارت بر نقاط حادثه خیز می‌تواند در کاهش تلفات جانی و خسارت‌های مالی مؤثر باشد که باید در سال جاری نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای شود.

کد خبر 6091024

دیگر خبرها

  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • بستن پرونده نقاط پرحادثه همدان
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • نقاط حادثه خیز در خوزستان ۵۰ درصد کاهش یافت
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال