Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@23:17:49 GMT

حوزه علمیه در گام دوم انقلاب رسالت سنگین تری بر دوش دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۸۸۳۳

حوزه علمیه در گام دوم انقلاب رسالت سنگین تری بر دوش دارد

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، به جایگاه و نقش حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: امروز در گام دوم انقلاب حوزه های علمیه رسالت سنگین تری نسبت به گذشته بر دوش دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین«سید احمدرضا شاهرخی»، در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: استان لرستان از دیرباز تاکنون خواستگاه علما، فقها و اندیشمندان بزرگی بوده و هست که برخی از آنها همچون آیت الله العظمی بروجردی شهرتی فراتر از مرزهای کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: وجود انسان های فرهیخته، عارف و زاهد در استان لرستان که با گذشته ده ها سال هنوز نام، یادشان و رفتارشان برای نسلی که آنها را ندیده اند تاثیر گذار است برای همه درس آموز و وظیفه روحانیت را سخت تر می کند.

 

وی عنوان کرد: روحانیت فرهیخته استان لرستان در گذشته در ارتقا فرهنگ دینی تلاش و مجاهدت کرده و سختی ها و دشواری های زیادی جهت تبلیغ دین پشت سر گذاشته اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی حوزه های علمیه به ویژه حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور گسترش کمی  و کیفی خوبی پیدا کرده است.

 

وی گفت: حوزه های علمیه خواهران جهت تعلیم و تربیت خواهرانی دین شناس، توانمند در تبلیغ آموزه های دینی و معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بسیار فعال و موفق عمل کرده اند.

 

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: با توجه به اینکه تأکید بر اخلاق و معنویت در گام دوم انقلاب اسلامی بیش از گذشته است و ما تجارب چهل ساله اول را به همراه خود داریم رسالت حوزه های علمیه خواهران رسالتی دشوار و سنگین است .

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: امروزه تکنولوژی ،اختراعات و اکتشافات علی رغم اینکه در تسهیل زندگی مردم تأثیر گذار است ولی چنانچه در مسیر درست از آن استفاده نشود سبب انحطاط بشریت می شود در همین راستا دین ، معنویت و اخلاق می توانند مسیر صحیح استفاده از تکنولوژی را به مردم نشان بدهند.

 

وی  با بیان اینکه امروزه باید با خرد جمعی، همدلی و همراهی همدیگر استفاده از تکنولوژی، اختراعات و اکتشافات را در مسیر صحیح قرار بدهیم اظهار داشت: طبیعی است که در حوزه های علمیه خواهران، خواهران مدتی را به تعلم در مسائل آموزشی و پژوهشی سپری و دوره های مشخصی را در این جهت طی می کنند ولی وقتی خواهران وارد اجتماع می شوند باید به عنوان الگو در اجتماع حضور پیدا بکنند، یعنی هدف از آموزش و پژوهش که باید همراه آن تهذیب نفس و مزین شدن به اخلاق نیکو و پسندیده باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: خواهران در حوزه های علمیه و مدارس علمیه وقتی وارد پاسخگویی به سؤالات شرعی و دینی مردم می شوند بایستی حرکات و رفتارشان و سکناتشان به عنوان الگو در جامعه مطرح باشد.

 

وی عنوان داشت: کمیت در حوزه های علمیه امری پسندیده است، اما امر پسندیده تر این است که خواهرانی که فارغ التحصیل می شوند به عنوان الگو در جامعه معرفی شوند و همچنین پاسخگویی به مسائل خاص بانوان باید به یک امر مهم مورد توجه قرار بگیرد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه پرورش، تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه یک اصل اساسی است، عنوان کرد: امروزه باید جریان سازی سالم فرهنگی،دینی و تاثیر گذار از طریق خواهران مهذب و پرورش یافته حوزه علمیه در میان مادران و خواهران ترویج پیدا کند.

 

وی انقلابی بودن و انقلابی ماندن را از دیگر مسائل و اصل های مهم حوزه علمیه خواهران دانست و بیان کرد: باید دشمن شناس باشیم و با حضور در میدان و عرصه های مورد نیاز نظام اسلامی همیشه آماده فداکاری باشیم در همین راستا این امر مهم در حوزه های علمیه باید مورد توجه قرار بگیرد.

پایان پیام/666

منبع: شبستان

کلیدواژه: طلاب خواهر طلاب حوزه حوزه های علمیه خواهران حجت الاسلام والمسلمین حوزه های علمیه استان لرستان حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۸۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعدازظهر جمعه در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با حضور سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور برگزار شد با تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی در راستای اجرای طرح حجاب و عفاف گفت: آغاز این طرح امیدهایی را در جامعه به خصوص در بین متدینین ایجاد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که نهادی با سابقه در حوزه علمیه است از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در کنار امام راحل و مقام معظم رهبری نسبت به مسائل مختلف جامعه دغدغه داشته است.

وی ادامه داد: تلاش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این بوده تا احکام اسلام در جامعه پیاده شود و موجب ایجاد تحولی در کشور و همچنین جهان شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه دشمنان امروز در تمامی عرصه در مقابل انقلاب اسلامی ایران ایستاده اند افزود: جمهوری اسلامی ۴۵ سال است که در برابر این توطئه ها با سربلندی ایستاده است.

وی خطاب به سردار رادان گفت: نیروی انتظامی در سالهای اخیر در عرصه های مختلف مبارزه با اشرار و حفظ امنیت کشور ۱۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و امیدواریم در این عرصه نیز موفق باشید.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دشمن به دنبال گسترش و نهادینه سازی بی حجابی در جامعه است افزود: حیازدایی نیز مرحله جدیدی از طراحی دشمنان در این عرصه است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه تاکید کرد: طرح نور باید با رعایت ظرافت و مراقبت های لازم اجرا شود و تداوم آن موجب دلگرمی جامعه است.

کد خبر 6089397

دیگر خبرها

  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان