Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود تکذیب خبر گفتگو میان ریاض و تهران ، رسانه‌های رژیم صهیونیستی با عصبانیت و خشم به تلاش‌های صورت گرفته برای انجام این گفتگو پرداختند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه اطلاع رسانی دبکا فایل که به محافل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی وابسته است، در راستای فشار بر ریاض بخشی از همکاری ریاض و تل آویو را افشا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پایگاه عبری زبان در راستای این افشاگری اعتراف کرد که کماندوهای دریایی اسرائیل بنا به درخواست سعودی ها اقدام به قرار دادن مین بر سر راه کشتی ساویز کردند که در مقابل سواحل اریتره قرار داشت.

به نوشته دبکا فایل، سعودی ها تنها سه روز بعد از این اقدام که به خواست آنها انجام شد با ایرانی‌ها پای میز مذاکره نشستند.

به زعم این رسانه عبری زبان منابع آگاه نظامی و اطلاعاتی اسرائیل اعلام کردند ریاض و ابوظبی درخواست مشترک و ویژه‌ای را از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای برچیدن این کشتی از دریای سرخ مطرح کردند، چرا که آن را یک تهدید و خطر ایرانی توصیف می‌ کردند .

این رسانه افزود اسرائیل هم این درخواست را بررسی کرد و تصمیم گرفت به درخواست سعودی ـ اماراتی پاسخ مثبت دهد چون این اقدام در راستای منافع اسرائیل در دریای سرخ هم قرار داشت، از این رو این عملیات(حمله تروریستی) انجام شد.با این حال محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی هیچ یک به مسئولین اسرائیلی خبر نداده بودند که آنها در حال مذاکرات سری با ایرانی‌ها هستند.

این رسانه صهیونیستی ادامه داد آنها به مسئولین عالی رتبه سیاسی و امنیتی اسرائیل از جمله بنیامین نتانیاهو در زمان گفتگو برای تقدیم درخواست تهاجم به کشتی ایرانی و تاکید بر اهمیت انجام این اقدام نگفته بودند که در سوی دیگر این معادله قصد مذاکره با طرف ایرانی را داشته و به دنبال آن هستند که می‌ خواهند در بغداد از موضع قدرت با ایرانی‌ها وارد مذاکره شوند.

در ادامه این مطلب آماده است : بسیار دشوار است که تخمین زد در صورتی که اسرائیل پیش از انجام حمله به کشتی از این مسئله آگاه می‌ شد چه واکنشی از خود نشان می‌ دهد و آیا این تهاجم را به انجام می‌ رساند یا نه؟

اما منطق می‌گوید اسرائیل در صورت اطلاع از این رفتار سعودی به طور حتم این اقدام خود را مشروط می‌ کرده و به طور حتم سعودی ها را مجبور می‌ کرد منافع اسرائیل را هم در این مذاکرات مد نظر قرار دهند.‎

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۲۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی

رادیو ارتش رژیم اسرائیل بعد از گذشت روزها از حمله تلافی‌جویانه ایران به این رژیم، اذعان کرد که سامانه های دفاعی ساخت آمریکا در برابر موشک‌های ایران ناکام بودند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رادیو ارتش رژیم اسرائیل یک هفته بعد از عملیات تلافی‌جویانه و تنبیهی ایران علیه این رژیم از عملکرد ضعیف سامانه های دفاعی آمریکا انتقاد کرد.

این رسانه متعلق به ارتش رژیم اسرائیل گزارش داد: سامانه‌های دفاعی آمریکا که علیه موشک‌های بالستیک ایران در حین حمله به اسرائیل فعال و به کار گرفته شدند، تا حد زیادی شکست خوردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران 25 فروردین ماه طی  عملیاتی موسوم به عملیات «وعده صادق» با صدها پهپاد و موشک، اهداف نظامی و پایگاه‌های رژیم اسرائیل را در فلسطین اشغالی هدف قرار داد. علی رغم اینکه آمریکا، انگلیس، اردن و برخی کشورهای عربی و اروپایی به این رژیم در دفع  این حمله آن کمک کردند، به اذعان خود صهیونیست‌ها، موشک‌های ایران به چند هدف مهم نظامی اصابت کردند.

این حمله به تلافی اقدام تروریستی رژیم اسرائیل در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به تاریخ 13 فروردین بود که در اثر این حمله ساختمان این بخش از سفارت به کل تخریب شد و شماری از مستشاران نظامی و دیپلمات‌های ایران به شهادت رسیدند. ایران بعد از این حمله تأکید کرد که پاسخ به این اقدام تروریستی را برای خود محفوظ می‌داند و اسرائیل را تنبیه خواهد کرد.

الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیلحماس: عملیات «وعده صادق» یک پاسخ راهبردی به اشغالگران بودکارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو بردصفی الدین: عملیات «وعده صادق» ایران اتفاق بزرگی است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند