Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@15:23:57 GMT

وضعیت تأسیسات نفتی مطلوب و با ثبات است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۲۵۵۷

وضعیت تأسیسات نفتی مطلوب و با ثبات است

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شانا، زلزله‌ای که حوالی ظهر امروز (یکشنبه، ۲۹ فروردین‌ماه) جنوب کشور را لرزاند، خوشبختانه خسارت جانی و مالی به همراه نداشته و جز ریزش سقف اتاق‌های کنترل در تلمبه‌خانه گوره A و C شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب (شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران)، خسارت قابل‌توجه دیگری در دیگر زیرمجموعه‌های شرکت ملی نفت اعم از نفت فلات قاره ایران، پایانه‌های نفتی ایران، نفت مناطق مرکزی ایران، مهندسی و توسعه نفت و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: این زلزله که در خارک با شدت کمتری احساس شد، هیچ‌گونه خسارتی به تأسیسات این شرکت وارد نکرده و فعالیت‌ها به‌طور طبیعی در حال انجام است.

شهباز صفری، رئیس اداره اچ‌اس‌ئی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران درباره خسارت‌های ناشی از این زمین‌لرزه گفت: گزارش‌های اولیه حاکی از ریزش سقف اتاق‌های کنترل در تلمبه‌خانه گوره A و C و همچنین ریزش تپه‌های مجاور واحد بهره‌برداری بینک است، اما خوشبختانه تاکنون خسارت جانی و مالی در تأسیسات این شرکت در گستره جغرافیایی استان کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس و خوزستان گزارش نشده است.

پیگیری‌های شانا حاکی است روند تولید این شرکت دچار وقفه نشده و آسیب‌دیدگی‌های پیش‌آمده نیز به همت متخصصان در حال برطرف شدن است.

علیرضا قاسمی‌نژاد، رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست و مدیر بحران شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز اعلام کرد مناطق عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی (تابع نفت مناطق مرکزی) در جریان زمین‌لرزه امروز آسیبی ندیده‌اند و روند تولید در این مناطق ادامه دارد.

مظاهر انصاری، سرپرست ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران هم اعلام کرد بررسی‌های انجام‌شده از مناطق عملیاتی این شرکت نشان می‌دهد خوشبختانه این زمین‌لرزه خسارت جانی و مالی در سطح این شرکت به‌دنبال نداشته است.

کوروش رضازاده، رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت مهندسی و توسعه نفت هم گفت: زلزله امروز خسارتی را متوجه طرح‌های این شرکت در منطقه عملیاتی غرب کارون نکرده است و از طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک نیز خسارتی گزارش نشده و شرایط کاملا باثبات است.

پیگیری‌های شانا از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز حاکی از آن است که هیچ خسارتی متوجه تأسیسات مستقر در این منطقه نشده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زلزله بندر گناوه تاسیسات نفتی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۲۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعمیرات پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان در جزیره خارگ اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین احمدی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکید و دستورات ویژه مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی در خصوص عمل به مسئولیت‌های اجتماعی اظهار کرد: در تلاش هستیم با اجرای یک برنامه زمانبندی دقیق پروژه تعمیرات اساسی پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان را به نتیجه برسانیم.

وی ادامه داد: مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران وجود پلاژی با امکانات مناسب را حق مسلم ساکنان جزیره خارگ می‌داند و در خصوص تسریع در فرایند اجرای پروژه دستورات ویژه ای صادر کرده است.

سرپرست مدیریت عملیات عمومی شرکت پایانه‌های نفتی افزود: در پلاژهای شنا غریق نجات‌های باتجربه و توانا حاضر خواهند بود تا از بروز خطرات احتمالی غرق شدن جلوگیری نمایند موضوعی که موجب ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت ثبت لحظاتی آرامش‌بخش و لذت‌بخش خواهد شد.

احمدی گفت: طبق برآوردهای انجام شده، اجرای این پروژه در مدت زمان ۶ ماه و با بودجه‌ی قریب به ۳۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

کد خبر 6097768

دیگر خبرها

  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • تعمیرات پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان در جزیره خارگ اجرا می‌شود
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • خسارت به کشاورزان در پی طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی