Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@16:05:08 GMT

غنی: وقت آن رسیده حاکمیت ملی افغانستان کاملا اجرایی شود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۳۱۸۹

غنی: وقت آن رسیده حاکمیت ملی افغانستان کاملا اجرایی شود

رئیس‌جمهوری افغانستان گفت: ما برای حفاظت از خاک کشور آمادگی کامل داریم، وقت آن رسیده حاکمیت ملی افغانستان به صورت کامل اجرایی شود و افغانستان بی‌طرفی خود را ثابت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان امروز یکشنبه، با اشاره به اعلام خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: «در تاریخ معاصر، اولین بار است که در افغانستان برای همه فرصت مناسب فراهم شده است، ما از دو سال پیش آمادگی کامل داریم و برای رفتن نیروهای خارجی برنامه همه جانبه را ترتیب داده‌ایم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: «ما برای حفاظت از خاک کشور آمادگی کامل داریم، وقت آن رسیده حاکمیت ملی افغانستان کاملا اجرایی شود و افغانستان بی‌طرفی خود را ثابت کند».

رئیس‌جمهوری افغانستان افزود: «یک صف جمهوریت است و صف دیگر دشمن، آنانی که در صف جمهوریت نمی‌ایستند برایشان در دولت جایی نیست».

وی همچنان گفت که «طالبان به دلیل جنگی طولانی هیچ‌گاه مشروعیت دینی ندارد، اجماع علمای جهان اسلام، جنگ افغانستان را نامشروع خوانده است».

غنی هم‌چنان با اشاره به بازنگری روابط با کشورهای منطقه گفت: امروز، زمان تصمیم‌گیری پاکستان است و در صورتی که افغانستان ناآرام باشد، پاکستان هم ناآرام خواهد بود.

به گفته غنی، اگر پاکستان آرامش افغانستان را بخواهد، خودش نیز آرامش  خواهد داشت. انتخاب دوستی و دشمنی دست پاکستان است.

رئیس‌جمهوری افغانستان افزود: دیدگاه ما حاکمیت، جمهوریت، مردم سالاری، افغانستان آباد، آزاد و مستقل است «اگر طالبان در این چارچوب صلح می‌کند، آغوش ما به روی آنان باز است در غیر این صورت انتخاب جنگ و ادامه آن، بهانه طالبان است. ما نمی‌ترسیم بلکه اراده محکمی داریم».

انتهای پیام

وی در این جلسه، برای شانزده تن از منسوبین حوزۀ اول امنیتی شهر کابل، مدال های درجه دوم بریال را تفویض نمود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خروج آمریکا از افغانستان اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد شدید میرسلیم از سفر رئیسی به پاکستان

آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس یازدهم در شبکه اجتماعی ایکس با انتقاد از عدم مراعات شأن رییس‌جمهور در سفر به پاکستان نوشت: چرا تشریفات ریاست جمهوری در مراعات شأن رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر‌های خارجی دقت لازم را به خرج نمی‌دهد؟ اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه چه افتخاری دارد؟

لازم به ذکر است حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در دومین روز سفر خود به پاکستان، به شهر کراچی به عنوان مرکز ایالت سند سفر کرد و رئیس دانشگاه کراچی در مراسمی با حضور جمعی از مقامات ایالت سند، نمایندگان مجلس ایالتی و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه، مدرک دکترای افتخاری این دانشگاه را به رئیس جمهور اهدا کرد.

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • (ویدیو) عصبانیت تروریست‌های پاکستان از سفر رئیسی از زبان معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری
  • تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • انتقاد شدید میرسلیم از سفر رئیسی به پاکستان
  • عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت
  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • امیدواریم توافق‌های سفر به پاکستان با پیگیری مقام‌های دو طرف اجرایی شود