Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:16:49 GMT

توزیع روزانه ۳۰۰ تن مرغ در خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۳۵۸۳

توزیع روزانه ۳۰۰ تن مرغ در خوزستان

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه یکشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری افزود:۲۰۰ تن مرغ روزانه در خوزستان کشتار می شود که روانه بازار می شود و ۷۵ تن مرغ نیز از استان های معین مثل لرستان، ایلام و بوشهر به سهمیه استان اضافه می شود و مقرر شده روزانه ۳۰ تن مرغ منجمد نیز در استان توزیع شود که در مجموع بالغ بر ۳۰۰ تن مرغ را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان با تاکید بر تشکیل کارگروهی برای نظارت بر توزیع مرغ در استان گفت: این کارگروه چرخه توزیع و عرضه مرغ را به صورت کاملا دقیق رصد می کند.

وی همچنین با بیان اینکه در بخش کالای اساسی هیچگونه کمبودی در استان وجود ندارد گفت: شکر ، برنج و روغن به اندازه کافی در بازار استان وجود دارد اما  ۲ نرخی بودن شکر در بخش مصرف خانوار و صنف و صنعت موجب سو استفاده دلالان شده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: ذخایر روغن و برنج در استان مناسب است و در صورت نیاز سازمان صمت خوزستان از وزارتخانه در خواست سهمیه می کند.

برخورد جدی با خارج کنندگان مرغ از خوزستان

استاندار خوزستان با بیان اینکه خروج مرغ از استان تخلف محسوب می شود گفت: باید حکم قاچاق برای محموله های مرغ که از استان خارج می شوند صادر شود تا همچون اموال تملیکی ضبط شده و در بازار به فروش برسد.

در یک ماه اخیر برای تعدیل قیمت مرغ در خوزستان و جبران کمبود این کالا در بازار استاندار خوزستان خروج مرغ از این استان ممنوع شد.

استاندار خوزستان از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی خواست برخورد جدی با متخلفان در رابطه با عرضه مرغ داشته باشند.

زنده فروش مرغ در استان ممنوع است

سلیمانی دشتکی ادامه داد: عرضه مرغ زنده در خوزستان ممنوع است و اداره کل دامپزشکی باید به صورت جدی با متخلفان برخورد کند.

وی گفت: دستگاه های مربوطه برای ساماندهی واحدهای عرضه مرغ زنده ورود کنند و این واحدها را با حمایت به خرده فروشان مرغ کشتار روز تبدیل کنند.

استاندار خوزستان ادامه داد: زنده فروشی مرغ نه تنها باعث ایجاد اختلال در بازار مرغ می شود به لحاظ بهداشتی نیز سلامت مردم را به خطرناک می اندازد.

کاهش تولید مرغ در اردیبهشت ماه در خوزستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز از کاهش جوجه ریزی در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: با این روند در اردیبهشت ماه با کاهش تولید مرغ مواجه خواهیم شد.

خدارحم امیری زاده بیان کرد: در یک ماه گذشته بالغ بر یک میلیون قطعه کاهش جوجه ریزی در استان داشتیم که ۲ هزار تن از تولید گوشت مرغ در استان می کاهد به همین دلیل باید به فکر دریافت سهمیه مرغ بیشتری برای استان باشیم.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از تولید تا عرضه مرغ به کشتارگاه ها را به صورت دقیق رصد می کند گفت: مقرر شده از استان هایی همچون بوشهر، ایلام و لرستان روزانه ۷۵ تن مرغ وارد خوزستان شود تا بتوان بازار مرغ را در این استان کنترل کرد.

در خوزستان ۷۵۰ واحد مرغداری فعال وجود دارد.

برچسب‌ها گوشت مرغ خوزستان مرغداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گوشت مرغ خوزستان مرغداری گوشت مرغ خوزستان مرغداری اخبار کنکور استاندار خوزستان عرضه مرغ تن مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۳۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود!

تین نیوز

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران گفت: تایر در بعضی از رینگ ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک ها احتکار می شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بهبود پایداری شبکه برق فوق توزیع منطقه دشت آزادگان
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل