Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@22:49:34 GMT

نشست شورای اروپا با موضوع آخرین وضعیت برجام

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۴۶۲۷

نشست شورای اروپا با موضوع آخرین وضعیت برجام

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «وزارت خارجه یونان» علاوه بر بحث پیرامون آخرین تحولات در زمینه توافق هسته‌ای ایران، قرار است آخرین اوضاع در خصوص اوکراین و اتیوپی نیز مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

بنابراعلام این وزارتخانه، «نیکوس دندیاس» وزیر خارجه یونان نیز در این نشست مجازی شرکت خواهد کرد.

اخرین تحولات در زمینه مذاکرات هسته‌ای ایران در وین حاکی از این است که نماینده چین روز شنبه گفت این گفتگو‌ها با هدف نجات توافق هسته‌ای ایران ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وانگ فون» نماینده چین در سازمان ملل متحد و حاضر مذاکرات هسته‌ای در وین شنبه بعد از ظهر به وقت تهران در این زمینه به خبرنگاران گفت: «همه طرف‌های باقیمانده در توافق موافقت کرده اند که تلاش در مواردی از جمله رفع تحریم‌ای ایالات متحده را تسریع کنند.»

وزارت خارجه اتریش در زمینه مذاکرات کنونی در وین پایتخت این کشور تایید کرد که «تلاش‌های خستگی ناپذیر» برای حفظ توافق هسته‌ای ایران ادامه دارد.

نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین المللی حاضر در مذاکرات هسته‌ای در وین نیز گفت، شرکت کنندگان در نشست کمیسیون مشترک JCPOA (برنامه جامع اقدام مشترک) تصمیم خود را پس از گفتگو‌های روز شنبه در ادامه مذاکرات در مورد توافق هسته‌ای ایران ابراز داشتند.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین شنبه بعد از ظهر به وقت تهران در توییتی در این زمینه نوشت: «حاضران در این مذاکرات رضایت خاطر از پیشرفت به دست آمده را ابراز و عزم خود را برای ادامه گفتگو‌ها برای تکمیل موفقیت آمیز روند گفتگو‌ها ابراز داشتند.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان غنی سازی اورانیوم دعای روز ششم رمضان سردار حجازی میخائیل اولیانوف کمیسیون مشترک برجام مذاکرات وین مذاکرات هسته ای شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان غنی سازی اورانیوم دعای روز ششم رمضان سردار حجازی توافق هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۴۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد

یکی از مسئولان اسرائیل تایید کرد که هیئتی از سرویس اطلاعات مصر برای انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل وارد تل‌آویو شد.

به گزارش ایسنا، وبسایت عبری واللا امروز جمعه به نقل از یکی از مسئولان اسرائیل گزارش کرد هیئتی از سرویس اطلاعات مصر به منظور انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا وارد اسرائیل شد.

دیگر رسانه‌های اسرائیلی هم ضمن اعلام ورود این هیئت، گزارش کرد دیدارهای این هیئت با مقامات ارشد نهادهای امنیتی اسرائیل در مورد حمله زمینی ارتش این رژیم به شهر رفح واقع در جنوب غزه و نیز مذاکرات برای آزادی اسرا شروع شده است.

روزنامه «یسرائیل هیوم» نیز به نقل از یکی از وزیران اسرائیل بدون افشای نام وی نوشت: احتمال دستیالی به توافق با میانجیگری مصر و پیشنهاد لغو عملیات در رفح وجود دارد.

این روزنامه نوشت: یشنهاد مصری‌ها به اسرائیل شامل آزادی ۲۰ گروگان در ازای آتش‌بس سه هفته‌ای و توقف عملیات برنامه‌ریزی شده اسرائیل در رفح است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی هم به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش کرد: اراده بزرگی در مذاکرات برای دستیابی به توافق وجود دارد و این آخرین فرصت قبل از عملیات رفح است.

پیشتر، رسانه‌های عبری زبان فاش کرده بودند که سرلشکر «عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر امروز در راس یک هیئت امنیتی به تل‌آویو سفر می‌کند تا درباره طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس در نوار غزه گفت‌وگو کند.

وبگاه خبری آمریکا «آکسیوس» هم گزارش کرد: اسرائیل به هیئت امنیتی مصر تصریح کرد که آماده است فرصت نهایی را برای دستیابی به توافق در مورد تبادل اسرا بدهد و در صورت عدم پیشرفت در این مذاکرات، به رفح حمله خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم