Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@00:03:58 GMT

معرفی برترین مدافعان میانی فوتبال جهان

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۴۸۳۹

معرفی برترین مدافعان میانی فوتبال جهان

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اهمیت عملکرد مدافعان در فوتبال بر هیچ کسی پوشیده نیست، چرا که آن‌ها با دفاع کردن، از دروازه تیم خود محافظت می‌کنند و مهاجمان تیم رقیب را در به ثمر رساندن گل ناکام می‌گذارند.

مدافعان میانی کار سختی را در هر دیدار بر عهده دارند، چون آن‌ها با دفاع خوب خود و گلزنی در برخی از لحظات، می‌توانند نتیجه بازی را تغییر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه ۱۰ مدافع میانی دنیای فوتبال در سال‌های اخیر را معرفی می‌کنیم.

جورجو کیه‌لینی

کیه لینی فوتبال خود را در ۶ سالگی و از باشگاه نوجوانان "لیورنو" آغاز و در خط هافبک میانی بازی می کرد. کیه لینی در تابستان سال ۲۰۰۴ و با قیمت ۶/۵ میلیون یورو به تیم فوتبال بزرگسالان لیورنو پیوست و در سال  ۲۰۰۵  به مدت یک فصل (قرضی) و با قیمت۵/۳ میلیون یورو به باشگاه فیورنتینا رفت.

پس از درخشش در سری آ؛ این بازیکن به یوونتوس پیوست و مدیران این باشگاه ۴/۳ میلیون یورو برای  جذب او پرداختند. او از سال ۲۰۰۵ تا کنون (۲۰۲۱) در تیم یوونتوس حضور داشته است. کیه لینی برای تیمش در ۵۳۸ بازی به میدان رفته و ۳۶ بار هم موفق به گلزنی شده است.

سرخیو راموس

کاپیتان تیم ملی فوتبال اسپانیا و باشگاه رئال مادرید، یکی از بهترین مدافعان جهان محسوب می شود. او توانایی بالایی در گلزنی و پاس‌کاری نیز دارد. سرخیو راموس ابتدا کار خود را در باشگاه جوانان سویا شروع کرد و سپس به عضویت تیم بزرگسالان این باشگاه درآمد.

او در سال ۲۰۰۵ با قراردادی به ارزش ۲۷ میلیون یورو به تیم فوتبال رئال مادرید پیوست. راموس پس از مدتی به یکی از بازیکنان تأثیرگذار و کاپیتان تیم رئال مادرید تبدیل شد و تاکنون موفق شده ۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و ۵ قهرمانی در لالیگای اسپانیا را به همراه کهکشانی‌ها کسب کند.

ویرجیل فن دایک

فن دایک ملیتی هلندی دارد و برای تیم ملی فوتبال این کشور و باشگاه لیورپول انگلیس بازی می‌کند. او همچنین برنده جایزه بهترین مدافع سال اروپا در سال ۲۰۱۹ شده است.

در ژانویه ۲۰۱۸ او با قراردادی به مبلغ ۷۵ میلیون پوند از باشگاه ساو‌تهمپتون به لیورپول پیوست و به گران‌قیمت‌ترین مدافع تاریخ فوتبال جهان تبدیل شد. ویرجیل همچنین در سال ۲۰۱۹ به عنوان برترین بازیکن سال لیگ برتر انگلستان انتخاب شد.

فن دایک یکی از بهترین گلزنان تیم لیورپول به حساب می آید. او توانست در تیم لیورپول به افتخاراتی از جمله، یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی در سوپر جام اروپا، یک قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان و یک قهرمانی در لیگ برتر انگستان برسد.

جان استونز

استونز بازیکن اهل انگلستان است و برای تیم ملی انگلیس و باشگاه منچسترسیتی بازی می‌کند. او در آگوست سال ۲۰۱۶ و با مبلغی به ارزش ۴۷/۵ میلیون پوند از تیم اورتون راهی منچسترسیتی شد. او در مجموع ۱۸۰ بازی که در لیگ برتر انگلیس انجام داده، ۵ بار برای تیمش گلزنی کرده است. از افتخارات او می توان به ۲ قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، ۲ قهرمانی در جام حذفی و ۳ قهرمانی در جام اتحادیه انگلیس اشاره کرد.

بیشتر بخوانید

اظهار نظر عجیب مادر رونالدو درباره نوه اش

جرارد پیکه

این بازیکن اسپانیایی که در پست دفاع میانی برای تیم بارسلونا بازی می‌کند؛ اولین بازیکن در جهان است که مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را با ۲ تیم گوناگون به دست آورده است.

جرارد پیکه از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ در تیم منچستریونایتد بازی می‌کرد و موفق به کسب یک قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، یک قهرمانی در جام خیریه  و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا شد.

او در تیم بارسلونا موفق به کسب جام‌های زیادی از جمله ۳ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، ۷ قهرمانی در لالیگای اسپانیا، ۶ قهرمانی در جام حذفی اسپانیا، ۶ قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا، ۲ سوپرکاپ اروپا و ۳ قهرمانی جام باشگاه‌های جهان شده است و با تیم ملی اسپانیا در سال ۲۰۱۰  قهرمان جام جهانی شد.

هری مگوایر

او فوتبال خود را از باشگاه  شفیلدیونایتد شروع کرد و سپس با قراردادی به ارزش ۱۰ میلیون پوند به تیم هال سیتی پیوست. مگوایر با تیم هال سیتی توانست به لیگ برتر صعود کند و با توانایی‌هایی که داشت مورد توجه سران باشگاه لسترسیتی قرار گرفت و به این تیم منتقل شد.

او در نقل وانتقالات تابستانی فصل۲۰۲۰-۲۰۱۹ با رقم هشتاد میلیون پوند از لسترسیتی راهی منچستر یونایتد شد  و رکورد ویرجیل فن دایک را شکست. این بازیکن انگلیسی ۱۶۸ بازی در لیگ برتر انگلیس انجام داده و ۱۰ گل و ۸ پاس گل به ثمر رسانده است. همچنین او با تیم لسترسیتی توانست یک قهرمانی در لیگ برتر به دست آورد.

میلان اشکرینیار

"اشکرینیار" بازیکن تیم ملی فوتبال اسلواکی است و در باشگاه‌های ژیلینا، سمپدوریا و اینتر میلان سابقه حضور دارد. او در سال ۲۰۲۱ برای تیم اینتر ۲۳ بار به میدان رفته و ۳ بار هم موفق به گلزنی شده است.

آیموریک لاپورت

لاپورت بازیکن اهل فرانسه و تیم فوتبال منچسترسیتی است که سابقه حضور در تیم‌های اتلتیکو بیلبائو، تیم ملی فرانسه و باشگاه منچسترسیتی را دارد. از افتخارات این بازیکن می‌توان به ۲ قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، ۲ قهرمانی در جام حذفی انگلیس، ۲ قهرمانی در جام اتحادیه و ۲ قهرمانی در جام خیریه انگلیس اشاره کرد. او با تیم منچسترسیتی در لیگ برتر ۷۱ بازی انجام داده و ۴ گل و ۳ پاس گل برای تیمش به ثبت رسانده است.

کالیدو کولیبالی

این بازیکن مسلمان در کشور فرانسه و در یک خانواده‌ای سنگالی متولد شده است، اما برای تیم ملی سنگال بازی می‌کند. کولیبالی هم اکنون عضو باشگاه ناپولی است. این بازیکن سابقه حضور در تیم‌های متز، خنک و  تیم ملی زیر ۲۱ سال فرانسه را نیز در کارنامه دارد. این بازیکن با دفاع خوب خود، نظر سایر باشگاه‌ها را به خودش جلب کرده است.

رافائل واران

این بازیکن اهل کشور فرانسه است و برای تیم ملی فوتبال این کشور و باشگاه فوتبال رئال مادرید بازی می‌کند.

واران فوتبال خود را از ۷ سالگی و از باشگاه "هلمس" در شهر لیل آغاز کرد. او بعد از ۲ سال بازی در این باشگاه، به باشگاه لانس پیوست. او در ال کلاسیکوی فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ در بازی رفت مقابل بارسلونا ستاره بازی شد و دفاعی مستحکم را مقابل آبی و اناری پوشان به اجرا گذاشت و یک توپ را هم از خط دروازه دیگو لوپز (دروازه بان رئال مادرید) برگرداند و گل مساوی این تیم را در دقیقه ۸۲ به ثمر رساند.

او همچنین توانست با تیم رئال مادرید، ۳ قهرمانی در لالیگای اسپانیا، یک قهرمانی در جام حذفی، ۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، ۳ قهرمانی در سوپرجام فوتبال اسپانیا، ۳ قهرمانی در سوپرجام اروپا و ۴ قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان را کسب کند و همچنین با تیم ملی فرانسه یک قهرمانی جام جهانی را به دست آورد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فوتبال اروپا دنیای فوتبال قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا قهرمانی در جام حذفی قهرمانی در لیگ برتر لیگ برتر انگلیس یک قهرمانی در لیگ ۲ قهرمانی در جام تیم ملی فوتبال برای تیم ملی ۳ قهرمانی رئال مادرید میلیون پوند میلیون یورو باشگاه ها کیه لینی فن دایک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی

 

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی و گرامیداشت رحیم علی آبادی از پنج شنبه ۶ اردیبهشت در سالن حسین رضازاده شهر اردبیل در حال برگزاریست. 
اسامی نفرات برتر پنج وزن نخست این رقابت‌ها به شرح زیر است:
۴۵ کیلوگرم: ۱- ابوالفضل همتی ۲- امیر خزایی ۳- محسن حنفی و فرید صفری ۵- امیرمحمد حاجی وند و رامی باسم کرومی (عراق) ۷- رضا شهبازی ۸- حمیدرضا اسکندری ۹- پویا سلطان پور ۱۰- بنیامین خزلی
۵۱ کیلوگرم: ۱- ابوالفضل کرمی ۲- کیارش احمدی ۳- محمدرضا پرونده و عرفان بخت آور ۵- ژوسلان بالتابای (قزاقستان) و کارو احمدی ۷- حسین میرآقایی ۸- مهرداد اسدی ۹- محمدصادق زمانی ۱۰- امیرمهدی شاداب
۶۰ کیلوگرم: ۱- آرتین لفوتی ۲- امیررضا ذکریائی ۳- میرمحمدباقر عزیزی و مصطفی حسینوند ۵- ایلیا علی خانی و ابوالفضل ضیغمی ۷- معراج مهمدی ۸- ابوالفضل زارع ۹- سید عرشیا حسینی ۱۰- طا‌ها پورصفری
۷۱ کیلوگرم ۱- محمدرضا بختی ۲- ابوالفضل موافق ۳- پوریا حسن زاده و طا‌ها نوری ۵- آریا اندیشه و امیرمحمد اسدی زاده ۷- متین ابدالی ۸- محمدقاسم عباس (عراق) ۹- داویت سارگاسیان (ارمنستان) ۱۰- سید ارشد حسینی
۹۲ کیلوگرم: ۱- عرشیا میرزاجانی ۲- علی جانی خلیفه ۳- امیرعباس پناهی و امیرارسلان محمدی ۵- ضرغام حسین علی (عراق) و ابوالفضل علیان تابش ۷- محمدامین ابوالحسنی ۸- امیرحسین انصاری ۹- امیرابوالفضل لطفی ۱۰- محمدحسین اصلانی

دیگر خبرها

  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن
  • معرفی برترین‌های مسابقات پرش با اسب جام صدران پیشرو
  • معرفی برترین‌های روز سوم هفته سوم کورس سوارکاری بهاره گنبدکاووس
  • معرفی برترین‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی
  • معرفی برترین‌های روز دوم هفته سوم مسابقات سوارکاری گنبدکاووس
  • خلاصه بازی لیورپول ۰ - ۲ اورتون؛ قهرمانی پر! + ویدئو
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است
  • برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند
  • شمارش معکوس معرفی بهترین فوتبالیست جهان!
  • علی نعمتی: جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم